Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy


wtorek 26/01/2016
2

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę.

Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Dowiedz się jak podnieść atrakcyjność i użyteczność serwisu www. Udowodniono, że nowoczesna i atrakcyjna strona internetowa sprawia, że firma jest postrzegana jako lider w branży.

 

1. Czy strona ma duże zdjęcia lub grafikę w tle?

Często mówi się, że obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. W latach 90tych standardowym zabiegiem na podstronach firmowego serwisu internetowego było prezentowanie tekstu w kolumnie obok lub poniżej miniaturowych zdjęć. Obecnie z uwagi m.in. na popularność urządzeń mobilnych trendy się zmieniły. Warto rozważyć prezentowanie dużych zdjęć w tle strony na pełną szerokość ekranu a na nich zaprezentować teksty, nagłówki, dane liczbowe. Do tego potrzebna jest odpowiednia konstrukcja strony np. ponieważ zdjęcia często są barwne i tekst na nich byłby niewyraźny, projektanci umieszczają pod tekstem nagłówka półprzezroczystą warstwę, która zwiększa czytelność tekstu. Ewentualnie takiego zabiegu można uniknąć stosując różnego rodzaju filtry na zdjęciach dzięki czemu tekst staje się bardziej czytelny. Możemy zretuszować zdjęcie i przedstawić je w odcieniach jednej barwy np. w szarości lub w kolorze firmowym. Dzięki takiemu zabiegowi można umieścić nagłówek bezpośrednio na zdjęciu, a cały przekaz zyska unikalny i indywidualny charakter.

Drugim pomysłem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest nie umieszczanie zdjęcia w tle czyli pozostawienie tła jednokolorowego lub z przejściem tonalnym. Taki zabieg ma dodatkowe korzyści, po pierwsze duży nagłówek gra pierwsze skrzypce, po drugie takie rozwiązanie jest przyjazne urządzeniom mobilnym, gdyż strona jest lżejsza i szybciej się ładuje.

Warto zobaczyć stronę www.migomedia.pl, aby przekonać się jak firma może ciekawie zaprezentować swoją ofertę.

 

2. Czy Twoją stronę wyróżnia tzw. flat design?

„Flat design” to styl projektowania graficznego, który zakłada unikanie elementów takich jak gradienty i cieniowania. Zgodnie z zasadą głoszoną przez Steve’a Kruga (specjalisty od funkcjonalności stron internetowych) w jego książce „Nie każ mi myśleć!”, ograniczenie elementów graficznych i ich uproszczenie zapewnia większą czytelność i szybsze wczytywanie stron internetowych, co jest bardzo ważnym czynnikiem przy rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Obecnie ten styl wykorzystywany jest w najbardziej znanych interfesjach np. w oprogramowaniu Microsoft, Apple czy Google. Flat design stawia głównie na minimalizm, co z kolei prowadzi do powstawania przejrzystych, szybkich stron, skoncentrowanych na dostarczaniu ciekawych treści. Siła tej techniki tkwi nie tylko w estetyce. Jest ona również bardzo praktyczna, ponieważ pozwala użytkownikom na większą interakcję z treścią i przeglądanie stron bez zbędnych zakłóceń. Projekty realizowane zgodnie z techniką flat design często stosują przykuwającą oko kolorystykę, która zachęca użytkownika do przeglądania strony. Przykładami takich stron są migomedia.pl lub http://hellomonday.com

 

3. Czy strona ma wersję mobilną?

Coraz więcej użytkowników przegląda strony internetowe korzystając z urządzeń mobilnych czyli małych ekranów, a nie tradycyjnych, dużych monitorów komputerowych. Wraz ze wzrostem popularności smartfonów projektowanie stron responsywnych, czyli dostosowanych do tego typu urządzeń, stało się koniecznością. Mając to na uwadze, także Google od kilku miesięcy analizuje i promuje strony posiadające wersję mobilną i te, które są przygotowane zgodnie z zasadami RWD (responsive web design). Prawidłowo wykonana strona internetowa rozpoznaje rozmiar ekranu, na którym jest wyświetlana i automatycznie dopasowuje do niego układ, rozmieszczenie i wielkość elementów oraz swoje wymiary. W konsekwencji użytkownik otrzymuje możliwie najlepsze czytelne rozwiązanie dla swojego urządzenia, bez względu na rozmiar ekranu i rodzaj urządzenia, na jakim przegląda internetowe treści.

 

4. Czy strona ma interaktywne animacje?

Strony internetowe stają się coraz bardziej interaktywne i zawierają animacje, które nie tylko przykuwają uwagę, ale też są użyteczne tj. przekazują w sposób atrakcyjny i interaktywny wartościowe treści.
Prawdopodobnie najbardziej imponującą animacją jest przewijanie równoległe (Parallax Scrolling). Przykładem takich stron są http://www.todaythe12.com czy http://wandaprint.com Animacje aktywują się podczas przewijania strony przez użytkownika. Badania wykazują, że zaangażowanie użytkowników na stronach wykorzystujących tego typu animacje jest większe nawet o 70%! W tym roku interaktywnych animacji będzie na pewno jeszcze więcej. Nawigacja przy pomocy przewijania jest użytecznym rozwiązaniem z kilku powodów.

  1. Dzięki niej ograniczamy czas wczytywania strony, gdyż elementy mogą ładować się kolejno w trakcie oglądania animacji.
  2. Użytkownik nie musi klikać, a jedynie przewija stronę. Przewijanie uruchamia kolejne elementy animacji, które pojawiają się kolejno. Użytkownik ma kontrolę nad animacją i szybkością pojawiania się kolejnych elementów animacji: grafik, tekstów czy zdjęć. Użytkownik nie musi klikać, a odpowiednie treści pojawiają mu się kolejno podczas przewijania w uporządkowany i atrakcyjny sposób.
  3. Taka animacja przykuwa uwagę do istoty przekazu marketingowego i jest wartością dodaną a nie tylko migającym elementem na stronie.

5. Czy stronę wyróżnia ciekawa typografia?

Typografia wpływa na odbiór serwisu internetowego. Agencja interaktywna, której zlecasz wykonanie strony internetowej powinna doradzić i dobrać font, który nada stronie internetowej indywidualny charakter, podkreśli atuty firmy np. nowoczesność, tradycję, otwartość czy indywidualne podejście. Warto użyć dwa fonty np. jeden font może być używany w nagłówkach, a drugi – współgrający z pierwszym – w tekstach. Różnorodność dostępnych krojów pisma daje duże możliwości w doborze odpowiedniego fontu np. tradycyjnego, niestandardowego, nowoczesnego. W zależności od budżetu na stronę można dobrać font płatny lub bezpłatny. Korzystając z darmowych Google Fonts można swobodnie wykorzystywać je w projektach prywatnych lub też komercyjnych.

 

6. Czy przyciągasz uwagę wideo na stronie?

Dzięki HTML5 w tle strony można umieszczać filmy, które są ciekawym i przyciągającym uwagę rozwiązaniem. Takie wideo można umieścić nie tylko pomiędzy tekstami ale np. w tle strony zamiast zdjęcia lub grafiki. Pomyśl, na której podstronie możesz użyć film w tle jako dopełnienie przekazu tekstowego. Warto rozważyć kategorię „o firmie”, która jest często traktowana po macoszemu, jest pełna frazesów i niczym nie różni się od stron konkurencji. W tym miejscu warto rozważyć niestandardowe podejście by przykuć uwagę użytkownika i pokazać na krótkim filmie w tle np. siedzibę firmy, biuro i pracowników, a może spacer wirtualny lub skrót z historii firmy. Jako przykład ciekawego wykorzystania HTML5 można podać stronę: http://www.thestory.barbour.com/ czy stronę http://www.84paris.com/en/home - po najechaniu na zdjęcie aktywuje się wideo.

 

Jak wypada w ocenie Twoja strona

Obecnie warto dążyć do maksymalizacji zysków z inwestycji w nową stronę. Skuteczna strona to znacznie więcej niż ładna grafika – to przede wszystkim narzędzie prosprzedażowe i wspomagające pracę handlowców.

Strona wykonana zgodnie z trendami to strona z wersją mobilną. Obecnie liderzy w branży mają (lub planują) nową stronę z wersją mobilną, gdyż kreuje to pozytywny, nowoczesny wizerunek firmy w Internecie. Dodatkowym bodźcem wpływającym na decyzję o wdrożeniu strony w wersji mobilnej może być też chęć wyróżnienia się spośród konkurencji, która jej nie posiada.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− 3 = dwa

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
0

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
0

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
0

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
3

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
1

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
1

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
1

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
1

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
0

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…


8 wskazówek jak prowadzić profil na Twitterze, aby był skuteczny i interesujący dla innych - infografika

wtorek 16/06/2015
2

Według badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI/Gemius w Polsce z Twittera korzysta ponad 2,5 mln użytkowników, a liczba kont stale się powiększa. Oznacza to, że potencjał…