Kiedy wysłać mailing aby był bardziej skuteczny?


środa 19/12/2012
10

Jakiś czas temu przeanalizowałam raport przygotowany przez GetResponse w którym znalazła się analiza ponad 16 milionów wiadomości wysyłanych przez polskich klientów firmy. Okazało się, że najlepszą skutecznością cieszą się newslettery otwierane w przeciągu godziny od ich wysłania, a także te wysyłane wieczorami, w piątki oraz niedziele.

Celem badania było uzyskanie odpowiedzi na pytanie kiedy najlepiej wysyłać mailing, aby ten osiągał jak najwyższą skuteczność. Przyjrzyjmy się więc wynikom przeprowadzonych analiz.

Pierwsza ocena efektywności naszych działań

22,6% wiadomości otwieranych jest w ciągu godziny od ich wysłania.

W ciągu kolejnych godzin liczba otwieranych wiadomości systematycznie spada. Dwie godziny po wysyłce mailingu otwieranych jest już tylko 6,2% wiadomości, a godzinę później zaledwie 4,9%.

Wniosek: Tak naprawdę już w  przeciągu pierwszych godzin od nadania wiadomości jesteśmy w stanie dokonać wstępnej oceny jej skuteczności.

O której godzinie wysłać Newsletter?

Najwyższą skuteczność osiągają wiadomości wysyłane w godzinach wieczornych.

Najlepszym przedziałem godzinowym na nadanie mailingu jest okres pomiędzy godziną 21.00 a 22.00. Wysłane w tym czasie wiadomości uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 36,2%.

Zobacz dobre przykłady mailingów >>.

Dużą skutecznością odznaczają się też e-maile wysyłane między godziną 19.00 a 20.00 (wskaźnik otwarć na poziomie 26,5%).

Odbiorcy najchętniej czytają e-maile w godzinach od 11.00 do 12.00 oraz 16.00 do 17.00.

Najwięcej e-maili użytkownicy mają zwykle rano. Dlatego wiadomości wysłane w godzinach popołudniowych i wieczornych są najczęściej otwierane i klikane.

Jaki dzień tygodnia wybrać na wysyłkę naszego mailingu?

Największą skutecznością cieszą się e-maile wysłane w niedziele (wskaźnik otwarć na poziomie 28,5%).

Dużą efektywność osiągają również wiadomości nadane w piątki (wskaźnik otwarć na poziomie 24%).

Piątek jest dniem tygodnia, w którym użytkownicy najczęściej rezygnują z subskrypcji.

Najwięcej użytkowników otwiera Newslettery w czwartki.

Powyższe wyniki badań mogą nam bardzo pomóc w efektywnym planowaniu kampanii e-mailowych. Według mnie stanowią one jednak jedynie wskazówkę i warto je uzupełnić o własne wnikliwe analizy ponieważ każda grupa docelowa ma nieco inne preferencje.


Komentarze 10 Dodaj komentarz

 
  1. W systemie crm7 (www.crm7.pl) mam możliwość generowania raportów i rzeczywiście mogę stwierdzić, że największa ilość otwartych maili była w niedzielę wieczorem, a efekt w poniedziałek rano. Myślę, że to dlatego, iż ludzie są w weekend wypoczęci, ale też i szykują się na nowy tydzień do pracy. Przeglądają skrzynkę dokładniej i z zaciekawieniem.

       Odpowiedz
    1
    0
  2. Learn how to make money on Youtube. In this FREE Ebook you will learn how to make a living on Youtube like thousands of other people do every day.
    Here’s what this 58 page step by step guide will teach you:

    Different methods that I use to generate income on Youtube.
    The most powerful methods on how to rank your Youtube videos on the #1 Spot.
    How to use affiliate networks which can pay upwards of 50$ per sale.
    How to use cheap services to outsource all of the hard work! https://goo.gl/MxVgMs

       Odpowiedz
    0
    0
  3. Здравствуйте.
    Хотите увеличить член за месяц до 4х сантиметров?
    Попробуйте крем для увеличения члена Титан Гель. крем включают в себя только натуральные компоненты.
    При покупке по данной ссылке действует большая скидка: http://bit.ly/2ie4TrO

       Odpowiedz
    0
    0
  4. Hi!
    Very hot Summer months 2017 has occur and We’ve got prepared items in your case:

    $ 5800 – five 800 prizes!
    $ 1700 – first location prize!

    Here’s whatever they say about us and some opinions:
    [url=http://www.sharenator.com/profile/grandcasinoernstsenchang/]indiana grand casino[/url]
    [url=http://grandcasinofreeslot.blogkoo.com/grand-casino-free-slot-top-latest-five-casino-online-urban-news-3258069]Play Free Online Casino Games[/url]
    [url=http://grandcasinokaufmanrouse.fitnell.com/3120912/mille-lacs-review-guide]the grand casino[/url]
    [url=http://grandcasinokaufmangates.shotblogs.com/grand-hinckley-inn-2258937]the grand casino[/url]
    [url=http://www.anobii.com/groups/018447c05bb18a45a5/]Play Free Online Casino Games[/url]
    Tournament for quite possibly the most prosperous roulette collection!

    Ideal regards, http://www.grand-casino.coca.bz

       Odpowiedz
    0
    0
  5. Здравствуйте Коллега.
    Предлагаю следующие услуги:
    1: Рассылка вашего сообщения с рекламой сайта или ваших услуг по базе из 500 тыс обратных связей предприятий России и Украины – 50 $.
    2: Продам полную базу предприятий по любому городу России, Украины – от 10$ за город.
    Писать на почту: business_1@ukr.net.

       Odpowiedz
    0
    0
  6. Запишись на бесплатный онлайн-семинар „КАК ПОХУДЕТЬ НА 10 КГ и стать диетологом для себя и своей семьи ЗА 30 ДНЕЙ”
    Онлайн-семинар состоится: 15 сентября в 19:00 МСК.
    Получить приглашение можно здесь: http://bit.ly/2gZbAOd

       Odpowiedz
    0
    0
  7. Приветствую Вас.
    Предлагаю дешевый и стабильный хостинг!
    Хостинг на быстрых SSD-дисках. Всего от 1,25$ в месяц.
    Бесплатный тестовый период виртуального хостинга на 10 дней.
    VDS/VPS — KVM сервера на базе быстрых SSD-дисков. Всего от 2,99$ в месяц.
    При переезде от другого хостинг-провайдера к нам, наши специалисты бесплатно перенесут все Ваши сайты «под ключ». Перенос выполняется без отключения сайтов и незаметно для посетителей!
    Подробно по линку: http://bit.ly/2wQLJtS

       Odpowiedz
    0
    0
  8. Продам 10 ящиков помидор

    Выращивал на балконе. Много света. Сладкие.
    Беплатная доставка. Подвезу к любому метро.
    Цена 1 ящика 500 руб.
    Можено забрать по адресу: Шипиловская 28а, БЦ Милан

    звоните: info@egrnka.ru
    пишите: +7 (495) 7928980

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


5 × dziewięć =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
0

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
0

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
0

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016
2

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
3

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
1

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
1

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
1

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
1

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
0

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…