Jak zwiększyć skuteczność landing page


czwartek 29/01/2015
0

Głównym celem landing page jest uzyskanie konwersji, prowadzącej do zrealizowania celów kampanii e-marketingowej. Jednak, aby strona docelowa była naprawdę skuteczna należy zaprojektować ją w odpowiedni sposób. Landing page (strona docelowa) jest to strona, na którą trafiają użytkownicy, którzy wskutek działań marketingowych wykonali określoną czynność, np. kliknięcie w banner lub link sponsorowany lub link w mailingu albo bezpośrednio weszli na stronę  skuszeni reklamą.

Jak skłonić odbiorców do wykonania pożądanej czynności

Warto poznać 5 elementów, które mają istotny wpływ na zwiększenie skuteczności landing page

  1. Odpowiednie rozmieszczenie zdjęć i tekstów

Ważne, by pamiętać, że elementy umieszczone po lewej stronie trafiają do prawej półkuli mózgu. Natomiast elementy umieszczone po prawej stronie trafiają do lewej półkuli. Jeśli któraś z półkul nie potrafi przeanalizować danego elementu, wtedy trafia on do drugiej.

Dodatkowo teksty, liczby i statystyki trafiają do lewej (analitycznej) półkuli mózgu. Skomplikowane ilustracje trafią do prawej półkuli mózgu. Proste elementy (np. graficzne) w zależności od umiejscowienia (np. logo, które z natury jest proste, by szybko i łatwo mogło zostać przetworzone) mogą trafić do obu.

Jaki jest skutek nieprawidłowego rozmieszczenia tekstu i logo?

Tekst umieszczony nieprawidłowo po lewej stronie (zamiast grafiki) będzie przetwarzany przez lewą (analityczną) półkulę. Niestety do tej półkuli trafi też kreacja graficzna lub zdjęcie. Odbiór komunikatu reklamowego zostanie zakłócony i przez to taki przekaz jest mniej skuteczny.

Dla zwiększenia mocy reklamy warto oddziaływać na obie półkule potencjalnego klienta czy partnera biznesowego. Dodatkowo, artysta, malarz, grafik ma prawdopodobnie lepiej rozwiniętą prawą półkulę i lepiej się z nim komunikować używając obrazów i barwnych opowieści. Podczas kontaktu z finansistą lepiej używać argumentów liczbowych, konkretnych przykładów i analiz, gdyż ma on zapewne lepiej rozwiniętą lewą (analityczną) półkulę. Łączenie elementów graficznych i tekstowych pomaga w zapamiętywaniu oraz wpływa pozytywnie na kreatywność.

  1. Kolorystyka dedykowana grupie docelowej

Umiejętne posługiwanie się kolorami może znacznie wpłynąć na skuteczność przekazu landing page oraz nakłonienie do wykonania oczekiwanej czynności. Jednak oprócz samej wiedzy o kolorach powinniśmy wiedzieć też, jakie kolory wolą kobiety, jakie mężczyźni, a których nie lubią. Kolory bardzo mocno wpływają na ludzki umysł. Dlatego też warto wiedzieć, że projektując landing page skierowany np. do mężczyzn warto wybrać czarny, niebieski lub zielony, a zrezygnować z dużych obszarów w kolorach mniej lubianych np. fioletowym, czy brązowym.

  1. Typografia i odpowiedni wybór tekstów

Rzadko się zdarza, aby użytkownicy czytali w Internecie teksty od samego początku do końca. Najczęściej scanują tekst wzrokiem wyszukując najważniejszych dla siebie informacji. Mając to na uwadze warto zadbać o to, aby tekst umieszczony na landing page był odpowiednio sformatowany i zawierał tylko to, co najistotniejsze, napisane czytelną dla użytkowników czcionką.

Na landing page często nagłówki a czasem i wszystkie teksty są pisane wielkimi literami a nie małymi (tj. małymi zaczynającymi się od wielkiej litery). Często powodem użycia wielkich liter jest po prostu funkcja dekoracyjna.  Warto jednak pamiętać, że choć nagłówki napisane wielkimi literami mogą wydawać się bardziej podkreślające ważność tekstu, bardziej atrakcyjne, zwracające uwagę i „krzyczące”, to z badań wynika, że są mniej czytelne niż nagłówki pisane małymi literami. Colin Wheildon na podstawie badań przeprowadzonych w latach1982-1990, potwierdził, że oko człowieka jest nauczone szybciej rozpoznawać tekst napisany małymi literami z uwagi na kształt i różne wysokości liter. Dodatkowo wskazał, że czytanie tekstu napisanego wielkimi literami nie jest naturalnym procesem, a wyzwaniem, dlatego nagłówki pisane wielkimi literami są znacząco mniej czytelne. Człowiek potrzebuje więcej czasu na przeczytanie tekstu napisanego wielkimi literami, dlatego szczególnie w  materiałach reklamowych czy na stronach internetowych np.  landing page, gdzie liczą się cenne sekundy, które konsument poświęca na zrozumienie przekazu, warto zdecydować się na tekst napisanymi małymi literami, by czytelnik szybciej przyswoił sobie istotę przekazu marketingowego.

Z takich też powodów również nazwy oznakowanie lotnisk, ulic i drogowskazy na autostradach z nazwami miast i tras są pisane małymi literami. Dzięki temu, przyswojenie komunikatów i ich zapamiętywalność jest wyższa.

  1. Call to action – czyli skuteczne wezwanie do działania

Przycisk call to action powinien być widoczny od razu po wejściu użytkownika na stronę. Dobrze by był wyróżniony i umieszczony najlepiej w prawym dolnym rogu i mieścił się na pierwszym ekranie (a przy długich LP był umieszczony kilka razy), ponieważ użytkownicy najczęściej czytają landing page zgodnie z zasadą przedstawioną na diagramie Gutenberga, czyli tak jakbyśmy chcieli napisać literę „z”. Inne elementy strony nie powinny odwracać uwagi od informacji umieszczonej w nawołaniu do działania. Warto, aby przycisk call to action przedstawiał też określoną korzyść dla użytkownika wynikającą z kliknięcia, np. Dowiedz się więcej czy Zamów bezpłatny egzemplarz

Warto pamiętać, strzałka „—>” lub znaki „>>”, umieszczone na przycisku call to action mogą wpłynąć na wyższy współczynnik CTR

  1. Inne elementy wpływające na większą skuteczność landing page

    • Minimalna liczba pół do wypełnienia w formularzu kontaktowym. Zmniejszenie liczby pół w formularzu (np. z 4 na 3) może znacznie wpłynąć na wzrost konwersji

    • Wideo umieszczone na landing page zwiększa konwersję często nawet o kilkadziesiąt procent

    • Umieszczenie informacji, np. „Oddzwaniamy w ciągu 24 godzin”

    • Umieszczenie cytatów czy opinii zwiększa wiarygodność landing page i wpływa na zaufanie odbiorców

    • Umieszczenie menu z lewej strony landing page. Użytkownicy spędzają około 69% swojego czasu na oglądaniu lewej części strony, a około 30% na prawej, dlatego, jeśli nie robisz badań własnych, menu z lewej jest lepsze.

Warto zwrócić uwagę na powyższe wskazówki podczas tworzenia landing page. Dobrze przygotowana i zoptymalizowana strona docelowa może zwiększyć liczbę konwersji, a co za tym idzie przynieść firmie nowych klientów, przekładając się na wzrost sprzedaży.

Po więcej ciekawych tekstów zapraszam pod link >> ARTYKUŁY


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− 4 = jeden

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
0

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
0

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
2

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016
2

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
3

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
1

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
12

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
1

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
2

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
0

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…