Jak stworzyć skuteczne kampanie marketingowe w Internecie


czwartek 18/12/2014
0

Wiele firm uważa, że najtańsze i najskuteczniejsze są email marketing i marketing wirusowy. Warto jednak poznać sprawdzone techniki konstrukcji mailingów i wskazówki odnośnie marketingu wirusowego, które zwiększają skuteczność takich działań.

Jak w obecnym natłoku reklam możliwe jest przeprowadzenie skutecznej kampanii mailingowej?

Wydawać by się mogło, że obecnie coraz trudniej wyróżnić się w całej masie mailingów, które otrzymują konsumenci. Jednak istnieje kilka kluczowych kwestii, o których należy pamiętać i które pozwolą z powodzeniem ją zrealizować.

Najważniejsze aspekty, o których moim zdaniem warto pamiętać tworząc kampanie mailingowe są:

• Miejsce umieszczenia przycisków. Powinny się one znaleźć po prawej stronie, ponieważ według badań to, co znajduje się po prawej stronie wzywa nas zazwyczaj do działania.

• Pamiętajmy o „strzałkach” oraz przyciskach „>>”. Elementy te dodane na grafice bardzo często zwiększają wskaźniki skuteczności CTR, czyli kliknięcia w kampaniach.

• Znane logotypy i ludzkie twarze przyciągają uwagę odbiorców.  Dobrze jest umieścić je w górnej części mailingu.

• Tematy mailingu powinny przemawiać do odbiorców językiem korzyści. Tak, aby chcieli oni otworzyć daną wiadomość, np.

           – Zaplanuj urlop

           – Zwolnij pracownika, jeśli

           – Bon upominkowy w prezencie

           – Nazwa firmy (lub imię i nazwisko)

• Godzina wysyłki mailingu ma również znaczenie. Ludzie najchętniej otwierają maile między 8:00 a 10:00 rano. Dlaczego? Ponieważ w tych godzinach najczęściej przychodzą do pracy, robią kawę i mają chwilę na spokojne sprawdzenie skrzynki mailowej. Jednak jest to czas bardziej na prasówkę niż na podejmowanie decyzji zakupowych. Dlatego z mailingami sprzedażowymi warto jeszcze poczekać.

• Mailingi sprzedażowe powinny lepiej działać ok. godziny 12:00 kiedy konsumenci po obiedzie znów mają chwilę dla siebie. Zdarza się też tak, że część subskrybentów sprawdza maile wieczorem i po całym dniu pracy robią oni zakupy online.

• Kolejna ważna kwestia to dzień wysyłki. Chcąc wysłać mailing do klientów z sektora B2B najlepiej wybrać wtorek. Statystycznie jest lepszy niż poniedziałek, kiedy to po weekendzie w skrzynce odbiorczej zalega wiele nieprzeczytanych maili.

• Kierując ofertę do klienta indywidualnego kampanie najlepiej wysłać w środę i w piątek. W piątki dobrze jest wysyłać mailingi związane z turystyką, relaksem, wypoczynkiem. Człowiek po całym tygodniu pracy może chcieć siebie nagrodzić, a tym samym możemy podsunąć mu ciekawy pomysł.

• Wbrew pozorom również kampanie wysyłane w weekend cieszą się sporym zainteresowaniem. Przyczyną może być fakt, że niewiele firm decyduje się wysyłać mailingi w weekendy, przez co jest ich mniej i tym samym są one dobrze odbierane przez subskrybentów.

 „Zawirusuj” społeczności, czyli skuteczny marketing wirusowy jest możliwy…

O tym, że właściwe i ciekawie przeprowadzane działania wirusowe mogą osiągnąć efekty przewyższające nawet największe kampanie reklamowe nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak pomimo tej świadomości nadal tylko nielicznym udaje się osiągnąć zamierzony efekt.

Nie ma skutecznej recepty na sukces. Jednak, aby pokazać, że jest to możliwe postanowiłam przeanalizować pewne case study.

Okazuje się, że prosty, ale przemyślany mechanizm quizu może być równie skuteczny jak drogie i skomplikowane aplikacje. Celem międzynarodowej akcji było poszerzenie wiedzy o egzotycznej wyspie Tahiti na Polinezji Francuskiej oraz zainteresowania wyspą Tahiti, jako atrakcyjną destynacją na wypoczynek. Przygotowany został quiz oparty o piękne zdjęcia, wideo z rajskimi plażami i oczywiście pytania. Przeprowadzona w ciągu dwóch tygodni na Faceboooku akcja dotycząca wyspy Tahiti na Polinezji Francuskiej okazała się strzałem w dziesiątkę. Wirusowość kampanii była ogromna, co poskutkowało wzrostem fanów z około 3500 w dniu rozpoczęcia akcji do ponad 33 000 fanów w dniu jej zakończenia! Nietrudno obliczyć, że w dwa tygodnie przybyło 29000 fanów! Dowodem na to, że akcja rzeczywiście trafiła do właściwej grupy docelowej jest fakt, że od tamtego czasu profil Tahiti figuruje nieprzerwanie na 3 miejscu wśród francuskich fan page’y o największym wskaźniku zaangażowania (SocialBakers).

Innym wartym uwagi przykładem jest quiz zorganizowany przy okazji Dnia Dziecka dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zadaniem quizu było pokazanie społeczeństwu jak premier i inni wyglądali kiedy byli dziećmi, a przede wszystkim, że też jak każdy z nas kiedyś nimi byli. Trafny dobór tematyki quizu do okresu pomógł w osiągnięciu ogromnego sukcesu.

Na uwagę zasługuje fakt, że w quizie nie wyłaniano zwycięzców ani nie było nagród, które są często zachętą do wzięcia udziału. To stanowiło utrudnienie w promocji. Dodatkowo uczestnicy quizu nie byli zobligowani do polubienia fan page’a Kancelarii ani do zapraszania swoich znajomych do udziału w zabawie. Aplikacja konkursowa umieszczona na stronie Kancelarii była taka sama i działała na takich samych zasadach jak ta na Facebooku.

Pomimo to, dzięki odpowiedniej konstrukcji quizu, który gwarantował dobrą zabawę, osiągnięto wysoką wirusowość i niesamowite efekty.

Mianowicie, już pierwszego dnia z aplikacji skorzystało ponad 10 000 użytkowników i odnotowała ona 127 000 odsłon. O efektach marketingu wirusowego i skuteczności świadczy fakt, że screeny, zdjęcia oraz wzmianki na jego temat pojawiły się na stronach głównych najpopularniejszych portali internetowych  (m.in. pierwsza strona Onetu – wiadomości.Onet.pl, Puls Biznesu, fakty.interia.pl, tvn24.pl, fakt.pl, Se.pl itd.). Mówiono też o nim w najbardziej znaczących mediach, w głównym wydaniu Faktów, Wiadomości, TVN24 czy popołudniowym wydaniu Panoramy i innych programach telewizyjnych w godzinach najwyższej oglądalności (prime time) oraz w radio.

Quiz składał się z kilkunastu pytań-zagadek. Mianowicie, do każdego było zdjęcie przedstawiające polityka w dzieciństwie i do wyboru 3 odpowiedzi na pytanie, kto znajduje się na fotografii. Quiz nie należał do najprostszych.

Na wirusowość wpłynęła też konstrukcja quizu, która gwarantowała dobrą zabawę i dużo śmiechu. Na końcu quizu znajdował się wynik w postaci „ilości poprawnych” / „ilość wszystkich pytań” (np. 5/15). Dodatkowo pojawiała się lista małych zdjęć z podpisami na zielono, jeśli odpowiedź była poprawna lub czerwony przekreślony podpis, informujący o błędnej odpowiedzi wybranej przez usera, a do tego na zielono prawidłowa odpowiedź. Każdy mógł wziąć udział w zabawie na dwa sposoby – przez stronę WWW Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub posiadając konto na Facebooku na fan page’u Kancelarii.

Wykorzystaj potencjał marketingu internetowego do zwiększenia zysków swojej firmy!

Wskazówki zawarte w tekście oraz przykłady pokazują, że przeprowadzenie skutecznych, marketingowych kampanii internetowych jest jak najbardziej możliwe. Może być proste i też tanie. Dobre „know how” agencji zajmującej się przygotowaniem takich kampanii oraz zaplanowanie ich w odpowiednim czasie, dostosowanym do grupy docelowej na pewno pozwoli osiągnąć zamierzone efekty. Działania te mają w sobie bardzo duży potencjał i sprawdzą się w przypadku wielu firm.

Zapraszam po więcej ciekawych >>> ARTYKUŁÓW


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× osiem = 48

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
0

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
0

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
0

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016
2

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
3

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
1

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
12

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
1

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
1

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
0

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…