Jak działa wyszukiwarka?


piątek 31/01/2014

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy?

Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten wpis jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy, która ma stronę internetową są wyszukiwarki. Mogą zapewnić skuteczną promocję firmy w sytuacji, gdy mamy ograniczony budżet na tradycyjny branding. Co można zyskać przez skuteczną promocję w wyszukiwarce? Niewiele osób wie jak działają wyszukiwarki. W Polsce wyszukiwarki generują dość duży ruch.

Wyszukiwarka działa dzięki systemowi wyszukiwania złożonemu z elementów składowych. Są to:

1. Program wyszukujący
2. Roboty indeksujące wyszukiwarek
3. Baza danych
4. Indeks

1) Program wyszukujący

To program, który powszechnie kojarzy się z wyszukiwarką. Jeśli klient wpisze w wyszukiwarce hasło, to program wyszuka w Indeksie dane słowa. Następnie program wyszukujący czyta znalezione strony z Baz danych i tworzy ranking (przydziela im miejsca) w wyszukiwarce na podstawie oceny zawartości serwisu firmy.

2) Roboty indeksujące wyszukiwarek

Roboty indeksujące wyszukiwarek czytają kod strony w sposób nieco inny niż przeglądarka. Roboty interpretują kod, omijają znaczniki HTML, czyli zapamiętują sam tekst. Robot umieszcza znaczniki w tekście. Znaczniki informują program wyszukujący o tematyce strony i ważności tekstów na stronie, czyli gdzie w kodzie strony znajduje się przeszukiwany tekst (tekst może być w nagłówkach, tekście strony, tytule).
Robot czyta stronę, a następnie odnośniki (np. kategorie menu) do pozostałych podstron na stronie firmy. Dzięki temu zawartość podstron jest również sprawdzona przez robota. Według zasad usability do każdego miejsca znajdującego się na serwisie firmy powinny prowadzić, co najwyżej trzy kliknięcia. Robot następnie przechodzi na linki zewnętrzne do innych serwisów. I tam historia się powtarza.

Co warto zapamiętać?
Warto mieć linki do serwisu WWW firmy na innych stronach. Dzięki linkowaniu do firmy Robot odwiedzi ją częściej.

3) Bazy danych 

Bazy danych to jednym słowem wszystkie strony, które zbadał robot.

4) Indeks

Indeks to zbiór wszystkich unikalnych zwrotów i słów z odnośnikami. Odnośniki odwołują się do stron w bazie danych. Jak powszechnie wiadomo, najpopularniejszy silnik wyszukiwarek to silnik Google (mają go Google.pl, Interia.pl, HOGA).

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Wielkim sukcesem jest znalezienie się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce na wybrane przez nas słowa/frazy kluczowe. Wyobraźmy sobie, że każdy, kto ma stronę internetową chce być wysoko wypozycjonowany w wyszukiwarce.

Co zrobić, by firma była w rankingach wyżej od jej konkurentów?

Należy poznać zasady wyszukiwarek, które pomogą uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Przy pisaniu tekstów na stronę i tworzeniu zawartości strony warto zwrócić uwagę na:

1. Trafność zawartości tekstu do zapytań w wyszukiwarkach. Robot odwiedza stronę firmy i zapamiętuje tekst. To, co zapamięta jest ważne. Od Robota zależy sukces i pojawienie się szukanego słowa lub słów w treści strony firmy.

2. Jaka jest wartość firmowej strony i jak dopasowana jest jej zawartość w stosunku do zapytania. O wartości świadczą TYTUŁ STRONY, DOMENA, czyli adres strony (jeśli adres jest związany z działalnością, wtedy m.in. inni linkując do firmy wpisują adres strony np. ze słowem kluczowym).

3. Częstotliwość danego słowa kluczowego w tekście. Należy pamiętać, by robić to mądrze. Za dużo słów kluczowych może być interpretowane jako spamowanie wyszukiwarki i to obniży pozycję firmy w rankingu. Warto zadbać o to, by częstotliwość słowa kluczowego w stosunku do całego tekstu oscylowała w przedziale 4-8%. Bardzo przydatne jest także sprawdzenie procentowej częstotliwości wystukiwania słów kluczowych występujących w tekście stworzonej oferty, bądź na stronie internetowej firmy.

4. BOOST’y; poprawne zdefiniowanie i opisanie: H1, H2, H3, itd., obecność w katalogu, umieszczenie słów kluczowych blisko początku kodu strony, link popularity (popularność firmowej strony wśród innych serwisów). Dużo linków – odsyłaczy z innych (najlepiej popularnych) serwisów do strony firmy zwiększa jej jakość oraz popularność, co może przenieść się na wyższe wyniki wypozycjonowana w wyszukiwarce. Warto zadbać o to, by nagłówki zawierały istotne słowa kluczowe. Obecność w katalogu wpływa pozytywnie na miejsce firmy w rankingu wyszukiwarki.

Pozycjonerzy przeprowadzają audyty stron klientów i sprawdzają czy dana strona jest przyjazna wyszukiwarce. Po wychwyceniu błędów, błędy są usuwane, a teksty na stronę optymalizowane pod kątem nie tylko marketingowym, ale też pozycjonowania. Wtedy profesjonalne pozycjonowanie serwisu internetowego staje się znacznie bardziej efektywne.


Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…