Jak budować wizerunek atrakcyjnej marki w oczach różnych pokoleń – infografika


środa 15/04/2015

Stworzenie marki atrakcyjnej w oczach jej grupy docelowej to wyzwanie całej organizacji. Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości i preferencji może pomóc marce zweryfikować i obecną strategię komunikacji i dopracować procesy i przekaz, by był spójny w całym procesie zakupowym i skuteczny. Z uwagi na zmieniające się warunki ekonomiczne, gospodarcze i polityczne, na przestrzeni ostatnich 60 lat można wyodrębnić trzy przedziały czasowe, w których rodziły się osoby, które można przypisać do jednej grupy o podobnych nawykach, potrzebach, preferencjach i zachowaniach.

 

Wiedza o różnicach w pokoleniach pozwala na dopasowanie strategii do grupy docelowej.

Choć na przestrzeni lat, preferencje zakupowe, wymagania, wizje się zmieniają, to jednak dla wszystkich grup ważna jest autentyczność i osobowość marki. Pokolenie X ceni sobie dodatkowo bogatą tradycję, ponadczasowość i wysoką jakość produktów. Wśród reprezentantów pokolenia Y najwyższa jakość ma mniejsze znacznie, a liczy się stosunek ceny do jakości, gdyż cenią sobie zakupy produktów, które dają im poczucie dobrze zagospodarowanych pieniędzy i mogą to być produkty zarówno z najniższej półki jak i premium czy dobra luksusowe. Ważne jest dla nich, że marka jest innowacyjna, często wprowadza nowości i dostosowuje się do trendów. O pokoleniu Z wiemy jeszcze stosunkowo niewiele, gdyż nie mają oni jeszcze siły nabywczej. W wielu przypadkach zachowują się jak generacja Y z tym że dla nich portale społecznościowe, Internet i urządzenia mobilne to nieodłączna część życia i ze wszystkich generacji, jest ich tam najwięcej, są najbardziej aktywni i chętni do prowadzenia konwersacji, dlatego ważna jest wiarygodność marki i opinie innych znajomych tych internetowych i tradycyjnych.

Po więcej ciekawych tekstów zapraszam do działu >>> ARTYKUŁY 


Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…