Google testuje linki sponsorowane ze zdjęciami


czwartek 20/06/2013
0

Google robi wszystko, aby umożliwić reklamodawcom możliwie jak najskuteczniejszą promocję swoich produktów i usług. Niedawno do naszej dyspozycji internetowy gigant oddał  nowe rozszerzenia reklam Adwords np. o linki do podstron czy numer telefonu. Wszystko wskazuje na to, że niedługo czeka nas kolejna zmiana.

Powszechnie wiadomo, że nic tak dobrze nie przekonuje Klienta do zakupu jak zdjęcia. Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i daje nam możliwość jeszcze lepszego promowania swojej oferty poprzez umieszczenie razem z reklamą tekstową obrazu. Na chwilę obecną rozwiązanie to jest dopiero testowane. Można się jednak spodziewać, że wkrótce stanie się on elementem stałym linków sponsorowanych.

Przeładowanie treści?

Zdjęcia zapewnie przypadną do gustu użytkownikom. Moim zdaniem problemem może być jednak wyświetlanie ich przy wielu wynikach jednoczenie. Na pewno przestaną one wówczas tak mocno zwracać na siebie uwagę. Pytanie czy po jakimś czasie nie zaczniemy traktować ich jak niechcianych reklam banerowych? Oczywiście wszystko zależy od tego, w jakim kierunku zostanie rozwinięta ta usługa. Faza beta rozszerzenia graficznego reklam Google Adwords dopiero się rozpoczęła. Na razie usługa ta dostępna jest jedynie w krajach anglojęzycznych. Trudno powiedzieć kiedy trafi na rynek globalny.

Nie będzie wcale tak łatwo …

Czy możliwość opublikowania zdjęć przy reklamie tekstowej Google Adwords oznacza, że będziemy mogli umieścić tam każde zdjęcia? Na pewno nie. Już teraz wiadomo, że o wyświetlaniu reklamy wizualnej zadecyduje algorytm wyszukiwarki na podstawie wpisanego przez internautę zapytania. Zdjęcie, które będzie miało zostać wyświetlone w linkach sponsorowanych będzie musiało wcześniej zostać wysłane do Google w celu moderacji. Osoba zgłaszająca je musi również posiadać prawo do jego publikacji.

Kolejne rozszerzenie Adwords?

Dla Google reklamy Adwords stanowią potężne źródło dochodu. Dziś każda firma, która chce dotrzeć do klientów na szeroką skalę musi zainwestować w reklamę w wyszukiwarce. Nic więc dziwnego, że internetowy gigant tak mocno zabiega o kolejnych reklamodawców. Każdy klik w link sponsorowany oznacza potencjalnego klienta dla danej firmy, ale też zysk dla Google. Nie tak dawno oddał on do naszej dyspozycji między innymi targetowanie na podstawie lokalizacji, listy produktów czy rozbudowany opis.  Myślę, że w najbliższym czasie możemy się spodziewać kolejnych modyfikacji formy linków sponsorowanych. Preferencje użytkowników się zmieniają, a Google chcąc pozostać internetowym gigantem musi za nimi podążać.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


dziewięć + 2 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
3

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
4

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
6

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016
5

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
7

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
7

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
12

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
4

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
64

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
1

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…