Według badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI/Gemius w Polsce z Twittera korzysta ponad 2,5 mln użytkowników, a liczba kont stale się powiększa.
Oznacza to, że potencjał tego medium jest coraz większy. W raporcie przygotowanym przez SMB Marketers Worldwide, aż 61 proc. handlowców potwierdziło, że dzięki aktywności w social media udało im się pozyskać nowe leady, a aż 43 proc. z nich dzięki obecności w serwisach społecznościowych udało się wygenerować większą sprzedaż.
Natomiast, jeśli chodzi o firmy w raporcie B2B Marketing Social Media Benchmarking widzimy, że aż 85% firm, które prowadzą komunikację B2B w mediach społecznościowych nie omija i używa też w tym celu Twittera.
Infografika – 8 wskazówek jak prowadzić profil na Twitterze, aby był skuteczny i interesujący dla innych
Ograniczona liczba znaków, których możemy użyć na Twitterze może wydawać się pewnym ograniczeniem, jednak krótki format wiadomości pozwala na bardzo szybkie dzielenie się informacjami. To właśnie jest wyróżnikiem Twittera. Tam wszystko dzieje się szybko. Użytkownicy Twittera szybko reagują na pojawiające się informacje, szybko odpisują na wiadomości. Nieocenianą zaletą tego portalu jest też to, że możemy dzięki niemu dotrzeć do osób, z którymi mielibyśmy problem, aby skontaktować się mailowo czy telefonicznie.
Twitter umożliwia przystąpienie do grup tematycznych, które związane są z działalnością prowadzoną przez firmę. Oprócz tego, że grupy te dają możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych są też źródłem wiedzy, która udostępniana jest przez inne osoby.
Portal ten daje też możliwość obserwowania konkurencji, jej działań, sukcesów, błędów czy planów. To potężna kopalnia wiedzy, która znajduje się na wyciągnięcie ręki każdej firmy.
Po więcej ciekawych tekstów zapraszam do działu >>> ARTYKUŁY