Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji tj. zatrzymuje się na jednym z etapów realizacji zamówienia i nie przechodzi do kolejnego.
Do takich sytuacji dochodzi w każdym sklepie internetowym. Przeprowadzone badania wykazały, że średni wskaźnik porzuconych koszyków zakupowych wynosi około 66%. Co to oznacza dla sklepu? Przede wszystkim ogromne, utracone korzyści z zakupów, czyli niższą sprzedaż i mniejsze zyski. Optymalizacja platformy e-commerce, jaką dysponujemy, pozwala na obniżenie tego wskaźnika. Zapraszam do zapoznania się z infografiką, przedstawiającą najczęstsze powody porzucania koszyka zakupowego oraz kilka praktycznych rad, jak można temu zapobiec.
Infografika – 7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach
Zjawisko porzuconego koszyka stanowi jedno z największych wyzwań stojących przed e-marketerami. Inwestycja w dobry i profesjonalny system e-commerce zwraca się bardzo szybko. Umiejętnie wykonany, zoptymalizowany sklep www, gwarantuje większą ilość transakcji, ale również większy utarg z jednej transakcji. Całość przekłada się na wyższą satysfakcję z dokonywania zakupów przez klientów (user experience), którzy chętniej polecają go innym internautom i wracają do niego.
Po więcej ciekawych tekstów zapraszam do działu >>> ARTYKUŁY