6 kluczowych czynników brandingu w Internecie – infografika


czwartek 07/05/2015
0

Badania dowodzą, że wizerunek marki w Internecie wpływa na branding. Reklama w Internecie zwiększa spontaniczną świadomość marki o 4% (Forrester Research). Dodatkowo te same badania dowodzą, że marketing w mediach tradycyjnych (telewizja i druk) zwiększa świadomość marki o 9%, ale marketing w mediach tradycyjnych połączony z reklamą online aż o 14%. Wiele raportów potwierdza, że reklama online może pozytywnie wpłynąć na branding a efekty są mierzalne (Meskauskas, 2001). Badania iProspect i Forrester Research, dowodzą, że reklama typu display (potocznie: reklama bannerowa) jest efektywna w podnoszeniu wartości marki, szczególnie gdy jest wsparta marketingiem w wyszukiwarkach (SEM) – pozycjonowanie w wynikach organicznych (SEO) i reklama Adwords).

Badanie w Niemczech dla MSN przeprowadzone przez the European Interactive Advertising Association ujawniło, że przedsiębiorstwa, które reklamują się w Internecie, zwiększają zasięg o dodatkowe 16% (nie licząc 48% zasięgu telewizji).
Za przykład może posłużyć kampania reklamująca kanapkę przeprowadzona przez McDonald’s w Wielkiej Brytanii. Przeniesienie 20% budżetu z reklamy off-line na reklamę w Internecie poskutkowało 13% wzrostem świadomości produktu. Gdyby owe 20% zostało wydane na media tradycyjne, wzrost świadomości produktu wyniósłby zaledwie 2%.

Kolejne ciekawe badanie panelowe zostało przeprowadzone przez NFO Infratest. 2000 osób, które prowadziły pamiętniki papierowe, zapytano o przypomnienie sobie kampanii marketingowych sześciu znanych marek. Odpowiedzi dały do myślenia, bo spośród reklam emitowanych tylko w telewizji, badani przypomnieli sobie ok. 22,%. Natomiast spośród reklam widzianych tylko w Internecie, badani potrafili przywołać w pamięci blisko 5%. Jednakże respondenci potrafili sobie przypomnieć aż 31% reklam, jeśli reklamy te pojawiły się zarówno w telewizji, jak i w Internecie.
Dodatkowo reklama w Internecie, dzięki dużym możliwościom targetowania, pozwala na dotarcie do bardzo wąskiej grupy docelowej. Zdarza się, że do niektórych wąskich grup docelowych ciężko jest dotrzeć za pomocą tradycyjnych form przekazu, a telewizja jest zbyt kosztowna (Harvey, 2003).

 

Infografika – 6 kluczowych czynników brandingu w Internecie

Kreowanie wizerunku marki jest wyzwaniem wielu zarządów, gdyż odbywa się na wielu płaszczyznach organizacji. Branding to nie tylko warstwa wizualna – to również strategia dotarcia do konsumenta i pozostawania z nim w kontakcie, dlatego tak ważne jest zaangażowanie kierownictwa. Jeśli obecność marki w Internecie jest niewystarczająca lub zaniedbana, warto zastanowić się na jej intensyfikacją. Branding w Internecie jest mierzalny i może być monitorowany co umożliwia kontrolę efektów i kalkulację wydatków.

Po więcej ciekawych tekstów zapraszam do działu >>> ARTYKUŁY


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× dziewięć = 63

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Jaka powinna być strona WWW spółki giełdowej?

niedziela 01/05/2016
0

Każda strona internetowa jest inna. Zależy to od branży, rodzaju prowadzonej działalności czy też samej firmy. Dziś chciałabym się przyjrzeć stronom spółek giełdowych. Jakie powinny…


Jaka powinna być strona internetowa firmy z branży budowlanej

czwartek 07/04/2016
0

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Jak działa wyszukiwarka internetowa?

piątek 18/03/2016
0

Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy? Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy,…


Oceń swoją stronę internetową zanim zrobią to inni użytkownicy

wtorek 26/01/2016
2

Sprawdź czy Twoja witryna jest na szóstkę. Zweryfikuj ile punktów w 6-stopniowej skali dostanie strona internetowa Twojej firmy. Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają…


Pokolenie X, Y, Z - dobierz marketing do Twojej grupy docelowej

piątek 08/01/2016
3

Znajomość nawyków grupy docelowej, ich wyznawanych wartości czy preferencji może pomóc marce zweryfikować obecną strategię komunikacji oraz dopracować procesy i przekaz, by był spójny w…


Agencja Migomedia prezentuje trendy w marketingu na 2016

czwartek 31/12/2015
1

Dziś jest szczególny czas na przygotowanie planów i wyznaczania nowych celów marketingowych. Warto zaplanować działania na 2016 rok, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji…


Infografika - 7 trendów w projektowaniu stron internetowych

czwartek 29/10/2015
1

Z uwagi na rozwój i rosnącą popularność urządzeń mobilnych zmieniają się zachowania i oczekiwania użytkowników co do wyglądu i funkcjonalności stron. Warto wiedzieć jak podnieść…


Wielka czy mała litera... - infografika

czwartek 08/10/2015
1

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie marki powinien wynikać z tego, co ma ona do przekazania potencjalnemu klientowi. Wielkość użytej czcionki może być oczywiście…


7 powodów porzucania koszyka w e-sklepach - infografika

piątek 21/08/2015
1

Termin „porzucony koszyk” dotyczy sytuacji, gdy klient sklepu internetowego wyraża chęć zakupu jakiegoś produktu poprzez dodanie go do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje tej transakcji…


Infografika - 7 najczęściej spotykanych nieprawidłowości na stronach mobilnych

wtorek 14/07/2015
0

Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią…