Polskie aplikacje mobilne – sukcesy czy porażki?


wtorek 30/10/2012
0

Praktycznie nie ma tygodnia, zeby nie pojawiła się nowa aplikacja mobilna w Polsce, zarówno użytkowa, jak firmowa – zbudowana za pieniądze koncernu, promująca produkt czy markę. Czy to dobrze, czy źle?

Powiedziałbym, ze i tak, i tak.

Dobrze, bo zarówno twórcy aplikacji jak i marketerzy dostrzegają potencjał użytkowników smartfonow w Polsce, których według różnych źródeł i dosyć ostrożnych szacunków jest ok. 9 milionów. Jest wiec dla kogo budować aplikacje, a te bywają coraz ciekawsze – jak choćby przewodnik po TPNie.

Źle, bo często o powstających aplikacjach poza branża oraz garstka mobilnych geekow praktycznie nikt nie wie, ponadto, nierzadko w promuje się mobilne aplikacje wszędzie, tylko nie tam, gdzie można je w prosty sposób pobrać.

Można o nich poczytać na reklamach prasowych, czasem na nośnikach OOH, częściej na reklamach w Internecie, a nawet w TV.W efekcie ludzie czasem nawet dowiedzą się o aplikacji (za duże pieniądze i niekoniecznie z grupy docelowej), tylko że pobrań jak na lekarstwo. Dlaczego? Bo ścieżka konwersji jest za długa! O ile jeszcze cześć znanych marek promuje z powodzeniem swoje aplikacje w mobile – bo przecież to takie oczywiste i naturalne – to takie dzialania ciagle jeszcze należą do mniejszości.

A przecież jeżeli mamy produkt zbudowany z myślą o mobilnych użytkownikach, to w tym środowisku trzeba im o tym powiedzieć, zeby jednym kliknięciem mogli przejść do pobrania aplikacji.Bez zczytywania QR kodów (bo mało kto to robi), bez prowadzenia użytkownika poprzez dodatkowe strony internetowe etc.

Po prostu, mechanizm “klikasz = pobierasz” sprawdza się w praktyce najlepiej.

Czasem, kiedy obserwuje bardzo interesujące produkty, które giną gdzieś w długim ogonie “store’ow”, to jest mi po prostu żal włożonej przez deweloperów pracy.A tutaj naprawdę nie jest potrzebna wielka filozofia – wystarczy podpatrzyć działania największych, którzy jeszcze niedawno budowali swoje projekty w szkolnej lawie.

 


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


8 + jeden =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czym sa mobilne rich media?

niedziela 30/09/2012
0

Reklamy emitowane w urzadzeniach mobilnych rozwijaja sie bardzo gwaltownie. Jeszcze niedawno na display'ach krolowaly linki tekstowe, szybko wypierane przez banery, a dzisiaj coraz czesciej pojawiaja…