Czym sa mobilne rich media?


niedziela 30/09/2012
0

Reklamy emitowane w urzadzeniach mobilnych rozwijaja sie bardzo gwaltownie. Jeszcze niedawno na display’ach krolowaly linki tekstowe, szybko wypierane przez banery, a dzisiaj coraz czesciej pojawiaja sie formaty rich mediowe, badz probujace za takie uchodzic. Co zreszta jest zjawiskiem naturalnym, poniewaz sa to najbardziej angazujace odbiorce formy reklamy. Czym wiec charakteryzuja sie mobilne formaty rich mediowe?

Dobrze zbudowana kreacja rich mediowa ma format rozwijanego banneru, ktory po kliknieciu rozwija sie na caly ekran, lub od razu pojawia sie w formie reklamy pelnoekranowej (interstitial). Kolejna, wazna cecha tego formatu, jest mozliwosc zabudowania i wykorzystania w reklamie roznych elementow  (prostych gier, formatow wideo, formularzy leadowych etc.) w taki sposob, aby interakcje urzytkownika nie przekierowywaly go na zewnatrz (poza oznaczonymi linkami zewnetrznymi, takimi jak chocby FB czy sklep), a uzytkownik, po zamknieciu reklamy mogl pozostac przy przegladanych tresciach (w aplikacji badz na mobilnej stronie www).

Ale sama budowa reklamy to nie wszystko. Bardzo waznym elementem mobilnych rich mediow jest zbieranie informacji dla marketerow, co tak naprawde robil uzytkownik. Dobra platforma emisyjna potrafi nam powiedziec, ile bylo pelnych rozwiniec reklamy (w przypadku form rozwijanych), ile odslon kolejnych stron, w co klikal uzytkownik, ile czasu spedzil w danym miejscu, etc. W przypadku odtwarzania formatow wideo, mozna policzyc, ile bylo obejrzen do 25% dlugosci filmu, ile do 50%, do 75% i wreszcie, ile bylo odtworzen calego materialu.

Jezeli rozwazacie wykorzystanie w Waszych kampaniach reklamowych mobilnych rich mediow, dobrze sie zastanowcie nad wyborem proponowanych Wam przez dostawcow rozwiazan, aby nie wylac przyslowiowego dziecka z kapiela.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


+ 2 = osiem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Polskie aplikacje mobilne – sukcesy czy porażki?

wtorek 30/10/2012
0

Praktycznie nie ma tygodnia, zeby nie pojawiła się nowa aplikacja mobilna w Polsce, zarówno użytkowa, jak firmowa – zbudowana za pieniądze koncernu, promująca produkt czy…