Najlepsze pomysły reklamowe to takie, które przy zaangażowaniu minimalnych środków przynoszą wielkie korzyści. Wzrost sprzedaży jest tu głównym kryterium, ale i wizerunek marki nie pozostaje bez znaczenia.
Przemysł winiarski kojarzony jest zazwyczaj z pretensjonalnalnym i snobistycznym biznesem. Producent wina Entoria postanowił zakwestionować ten stereotyp i razem z angielską siecią Tesco postanowili wspólnie wypromować i sprzedawać wino od początku do końca wymyślone przez klientów. Przeprowadzona w ubiegłym roku akcja polegała na zachęceniu użytkowników Facebooka do czynnego tworzenia nowego rodzaju wina – takiego jakie sami chcieliby kupić. Wystarczyło zalogować się do specjalnej aplikacji i zaprojektować wino wedle własnego gustu. Wybierano rodzaj winogron, nazwę oraz kształt butelki. W ciągu tylko trzech tygodni aplikacja wygenerowała ponad 15 000 odsłon oraz 800 oddanych głosów. Po analizie i wytypowaniu najepszych projektów przeprowadzono na faceooku jawne głosowanie, na podstawie którego wybrano zwycięzcę – Enaleni’s Dream (Marzenie Enaleni).
Zaangażowanie społeczne w akcjach promocyjnych okazuje się przyszłością w skutecznej komunikacji marketingowej. Pomysł prosty, koszty wykonania i emisji reklamy praktycznie żadne, a wzrost sprzedaży – bezcenny!!! Do dzisiaj sprzedano ponad 80 000 butelek tego społecznie pomyślanego wina. Nie bez znaczenia jest również wzrost wizerunku marki winiarskiej Entoria. Wynik niezły, biorąc pod uwagę fakt promowania akcji wyłącznie przy pomocy aplikacji Facebooka.
O to właśnie chodzi w reklamie!
Follow me on Facebook & Twitter