Polskie kamapnie wygrywają na festiwalu w Cannes


czwartek 19/06/2014

Nieczęsto się zdarza, żeby polskie projekty doceniono na lazurowym wybrzeżu, zatem z tym większą dumą przyjmuję informacje o naszych rodzimych zwycięzcach na festiwalu reklamowym w Cannes.

Przygotowana przez Oglivy & Mather Poland kampania na rzecz języka polskiego zdobyła srebrnego lwa w kategorii public relations. Jury doceniło przede wszystkim prostotę i ogromne zaangażowanie mediów, które na rzecz tej pożytecznej akcji usunęły na jeden dzień znaki diakrytyczne ze swoich komunikatów.

Jeżeli przeoczyłeś Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to zapraszam do obejrzenia filmu. W pigułce oddaje to, co działo się wtedy w polskich mediach.

Język polski jest Ą-Ę, i tyle!

Mimo pokładanych nadziei nagrody nie otrzymała niestety akcja domu mediowego Starcom dla marki Milka „Najmilsze miasto w Polsce”.

Brązem w kategorii public relations oraz srebrem w kategorii media doceniono natmiast akcję agencji Cheil Polska ”Bardzo dobre maniery” dla PCK. Polacy dobre maniery już znają, dzięki kampanii mogą dodatkowo poznać te bardzo dobre. Symboliczne skrzyżowanie sztućów po zakończonym posiłku daje znak kelnerowi, że może doliczyć do rachunku 5 PLN, które zasili konto projektu PCK „Godne Dzieciństwo”. Listę restauracji, którę wspierają akcję znajdziesz na facebooku.

Brawo Polsko!

A poniżej spot akcji, która prześcignęła naszych w kategorii public relations. Kampania przygotowana dla sieci fastfoodowej Chipotle, oferującej meksykańskie jedzenie otrzymała złotego lwa kategorii.

PR to jeszcze, czy już reklama? Sama nie wiem…

Follow me on Facebook & Twitter


Moje najnowsze wpisy

 

DuckDuckGo - wyszukiwarka, która Cię nie śledzi

czwartek 26/06/2014

Pierwsza wyszukiwarka, która Cię nie śledzi! To główne założenie konkurencyjnej dla Google wyszukiwarki DuckDuckGo, która nie skanuje Twoich maili, nie śledzi poszukiwań, a w dodatku…


The social wine - wino stworzone przez społeczeństwo

wtorek 24/06/2014

Najlepsze pomysły reklamowe to takie, które przy zaangażowaniu minimalnych środków przynoszą wielkie korzyści. Wzrost sprzedaży jest tu głównym kryterium, ale i wizerunek marki nie pozostaje…


Pogodowa rewolucja na Twitterze

sobota 14/06/2014

 W co się ubrać na wieczorne wyjście, jakiego faktora przeciwsłonecznego użyć na niedzielne plażowanie czy to, gdzie spędzimy urlop to typowe dylematy codziennego życia. Dlaczego…


Nowa linia produktów Facebooke'a - reklamy dla dyktatorów

wtorek 10/06/2014

Głodzenie własnego narodu, bomby zrzucane na szkoły i miasta, pociski artyleryjskie mierzone w ludność cywilną to zasady władzy, które zasługują na promocję w internecie. A…


Zapomnij o mnie Google

sobota 31/05/2014

W obliczu zeszłorocznych rewelacji o globalnym nadzorze prowadzonym przez Stany Zjednoczone możliwość wymazania się z Google z pewnością ucieszyła wielu. Zapewne równie wielu spędza sen…


Życie wieczne w zasięgu ręki

wtorek 27/05/2014

Dzięki naszej nowoczesnej technologii zamrozimy Cię łatwiej niż było to kiedykolwiek możliwe. Chcesz żyć wiecznie? Dawaj! Wystarczy, że weźmiesz udział w konkursie, a zdobędziesz niepowatrzalną szansę…


Zmiana regulaminu Eurowizji sposobem na polski kryzys gospodarczy?!

czwartek 15/05/2014

Czy zmiana regulaminu Eurowizji może pomóc w zażegnaniu kryzysu w polskich stoczniach i cukrowniach? Otóż według rzecznika Solidarnej Polski - Patryka Jakiego jak najbardziej. „SP dziś…


Eksperyment społeczny – A Ty pomógłbyś marznącemu dziecku?

poniedziałek 05/05/2014

Tego rodzaju eksperymenty były wykonywane już wcześniej, ale liczba odsłon na Youtube wskazuje, że ta tematyka nam się nie nudzi. Ale czy daje do myślenia…


Przeciek w sprawie rankingu Kominka – uczy i bawi. Nie wierz we wszystko, co czytasz w sieci

wtorek 28/01/2014

Uwielbiam czytać blogi, facebookowe wpisy, a w szczególności komentarze pod nimi, które zarówno mnie śmieszą, jak uczą. Zainspirowana rzekomym przeciekiem na temat rankingu kominka poczyniam ten wpis.…


Czy ciasteczka cookies jemy na własne ryzyko?

wtorek 07/01/2014

Jeszcze kilka lat temu mało kto zdawał sobie sprawę z ich istnienia. Ciasteczka cookies, bo o nich mowa, wyszły z cienia nie więcej niż pół…