Nieczęsto się zdarza, żeby polskie projekty doceniono na lazurowym wybrzeżu, zatem z tym większą dumą przyjmuję informacje o naszych rodzimych zwycięzcach na festiwalu reklamowym w Cannes.
Przygotowana przez Oglivy & Mather Poland kampania na rzecz języka polskiego zdobyła srebrnego lwa w kategorii public relations. Jury doceniło przede wszystkim prostotę i ogromne zaangażowanie mediów, które na rzecz tej pożytecznej akcji usunęły na jeden dzień znaki diakrytyczne ze swoich komunikatów.
Jeżeli przeoczyłeś Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to zapraszam do obejrzenia filmu. W pigułce oddaje to, co działo się wtedy w polskich mediach.
Język polski jest Ą-Ę, i tyle!
Mimo pokładanych nadziei nagrody nie otrzymała niestety akcja domu mediowego Starcom dla marki Milka „Najmilsze miasto w Polsce”.
Brązem w kategorii public relations oraz srebrem w kategorii media doceniono natmiast akcję agencji Cheil Polska ”Bardzo dobre maniery” dla PCK. Polacy dobre maniery już znają, dzięki kampanii mogą dodatkowo poznać te bardzo dobre. Symboliczne skrzyżowanie sztućów po zakończonym posiłku daje znak kelnerowi, że może doliczyć do rachunku 5 PLN, które zasili konto projektu PCK „Godne Dzieciństwo”. Listę restauracji, którę wspierają akcję znajdziesz na facebooku.
Brawo Polsko!
A poniżej spot akcji, która prześcignęła naszych w kategorii public relations. Kampania przygotowana dla sieci fastfoodowej Chipotle, oferującej meksykańskie jedzenie otrzymała złotego lwa kategorii.
PR to jeszcze, czy już reklama? Sama nie wiem…