Pogodowa rewolucja na Twitterze


sobota 14/06/2014

 W co się ubrać na wieczorne wyjście, jakiego faktora przeciwsłonecznego użyć na niedzielne plażowanie czy to, gdzie spędzimy urlop to typowe dylematy codziennego życia. Dlaczego więc nie wykorzystać pogody do targetowania reklam? Marketerzy prześcigają się w zaskakujących rozwiązaniach, których celem jest dotarcie do najbardziej sprecyzowanej grupy odbiorców, a tu proszę…. Chyba znaleźliśmy złoty sposób!

The Weather Company (baza danych o pogodzie wykorzystująca je w celach marketingowych) nawiązala właśnie współpracę z Twitterem. To niezwykłe połączenie sił pozwoli celować z pogodowo zorientowaną reklamą w precyzyjnie zlokalizowanego w czasoprzestrzeni odbiorcę. Teraz producent szamponu do kręconych włosów bez wysiłku trafi do osób zamieszkujących wilgotne regiony a producent opon nie musi się już zastanawiać, gdzie akurat szykuje się zima stulecia.

źródło: Fotolia.com

„To ma sens, że sygnałem do aktywacji kapmanii reklamowej są zachowania konsumentów powodowane bodźcami zewnętrznymi takim jak zmiana pogody” powiedział Tony Wang, wiceprezes Twittera ds globalnego partnerstwa i rozwoju.

Całkiem prawdopodobne, że kod pocztowy czy wiek konsumenta to kryteria, które odejdą do lamusa oddając miejsce nowym – bardziej skutecznym i precyzyjnym kryteriom doboru odbiorców. Kiedy na zewnątrz mrozi, promocyjny tweet z propozycją gorącej czekolady z pewnością znajdzie swoich amatorów, którzy zaopatrzą swoją szafę w zapas rozgrzewającego napoju.

The Weather Comapny ze względu na pogodę (lub jej brak) pomagała marketerom optymalizować sprzedaż produkowanych marek już wcześniej.

…ale teraz szykuje się prawdziwa rewolucja!

Twitter to pierwszy portal społecznościowy, który nawiązał współpracę z The Weather Company, ale to zapewne tylko początek.

Ciekawa jestem, kiedy inne bazy danych zostaną wykorzystane w podobny sposób.

Follow me on Facebook & Twitter


Moje najnowsze wpisy

 

DuckDuckGo - wyszukiwarka, która Cię nie śledzi

czwartek 26/06/2014

Pierwsza wyszukiwarka, która Cię nie śledzi! To główne założenie konkurencyjnej dla Google wyszukiwarki DuckDuckGo, która nie skanuje Twoich maili, nie śledzi poszukiwań, a w dodatku…


The social wine - wino stworzone przez społeczeństwo

wtorek 24/06/2014

Najlepsze pomysły reklamowe to takie, które przy zaangażowaniu minimalnych środków przynoszą wielkie korzyści. Wzrost sprzedaży jest tu głównym kryterium, ale i wizerunek marki nie pozostaje…


Polskie kamapnie wygrywają na festiwalu w Cannes

czwartek 19/06/2014

Nieczęsto się zdarza, żeby polskie projekty doceniono na lazurowym wybrzeżu, zatem z tym większą dumą przyjmuję informacje o naszych rodzimych zwycięzcach na festiwalu reklamowym w…


Nowa linia produktów Facebooke'a - reklamy dla dyktatorów

wtorek 10/06/2014

Głodzenie własnego narodu, bomby zrzucane na szkoły i miasta, pociski artyleryjskie mierzone w ludność cywilną to zasady władzy, które zasługują na promocję w internecie. A…


Zapomnij o mnie Google

sobota 31/05/2014

W obliczu zeszłorocznych rewelacji o globalnym nadzorze prowadzonym przez Stany Zjednoczone możliwość wymazania się z Google z pewnością ucieszyła wielu. Zapewne równie wielu spędza sen…


Życie wieczne w zasięgu ręki

wtorek 27/05/2014

Dzięki naszej nowoczesnej technologii zamrozimy Cię łatwiej niż było to kiedykolwiek możliwe. Chcesz żyć wiecznie? Dawaj! Wystarczy, że weźmiesz udział w konkursie, a zdobędziesz niepowatrzalną szansę…


Zmiana regulaminu Eurowizji sposobem na polski kryzys gospodarczy?!

czwartek 15/05/2014

Czy zmiana regulaminu Eurowizji może pomóc w zażegnaniu kryzysu w polskich stoczniach i cukrowniach? Otóż według rzecznika Solidarnej Polski - Patryka Jakiego jak najbardziej. „SP dziś…


Eksperyment społeczny – A Ty pomógłbyś marznącemu dziecku?

poniedziałek 05/05/2014

Tego rodzaju eksperymenty były wykonywane już wcześniej, ale liczba odsłon na Youtube wskazuje, że ta tematyka nam się nie nudzi. Ale czy daje do myślenia…


Przeciek w sprawie rankingu Kominka – uczy i bawi. Nie wierz we wszystko, co czytasz w sieci

wtorek 28/01/2014

Uwielbiam czytać blogi, facebookowe wpisy, a w szczególności komentarze pod nimi, które zarówno mnie śmieszą, jak uczą. Zainspirowana rzekomym przeciekiem na temat rankingu kominka poczyniam ten wpis.…


Czy ciasteczka cookies jemy na własne ryzyko?

wtorek 07/01/2014

Jeszcze kilka lat temu mało kto zdawał sobie sprawę z ich istnienia. Ciasteczka cookies, bo o nich mowa, wyszły z cienia nie więcej niż pół…