Z czystym sumieniem można powiedzieć, że Polacy kupują przez internet na potęgę. Nic w tym dziwnego, skoro nawet w mediach społecznościowych można już kupić towar poprzez jedno kliknięcie. Jednak to oznacza, że e-sklepy muszą przyciągać czymś więcej niż tylko towarem w dobrej cenie.
M-Commerce nadal bardzo ważne
Mówiono, że m-Commerce może całkowicie zastąpić tradycyjny handel zagraniczny. Tak się jeszcze nie stało, ale z pewnością nie można lekceważyć sprzedaży mobilnej. Popularność urządzeń mobilnych cały czas rośnie. Coraz częstszym zjawiskiem jest rozpoczynanie zakupów na smartfonie lub tablecie i zakończenie transakcji na komputerze stacjonarnym. Może to sygnalizować brak responsywnych stron internetowych. Mobilna wersja sklepu powinna zawierać funkcje, które pozwalają na bezproblemowe dokonanie zakupu na urządzeniu mobilnym.
Co jeszcze trzeba poprawić?
Niestety konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych wciąż narzekają na konieczność rejestracji, wypełniania skomplikowanych formularzy i brak płatności mobilnych. Pomimo że sprzedawcy internetowi pamiętają o korzyści z responsywności stron, tak zapominają o wielokanałowości. Wielokanałowość sprzedaży jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Klient, który nie może dokończyć transakcji na innym urządzeniu to klient, który już nigdy nie powróci. Według badania Gemius 37% Polaków korzystało ze smartfona lub tabletu w celu dokonania zakupu w 2015 roku.
Jaka powinna być responsywna strona?
Strona responsywna nie powinna dać odczuć, że niektóre opcje nie działają poprawnie lub są niedostępne na urządzeniu mobilnym. Co można zrobić?
- uprościć menu
- uprościć nawigacją
- powiększyć czcionki
- dać możliwość wykonania bezpośredniego telefonu po kliknięciu (click to call)
- skrócić formularz.
Co jeszcze może zwiększyć sprzedaż online? Płatności mobilne
Bardzo ważny jest wybór odpowiedniego operatora płatności internetowych. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na rozwiązania, które pozwalają płacić mobilnie z każdego urządzenie, bez względu na rozdzielczość monitora.
Jeśli to działa, pójdźmy dalej i zainwestujmy w nowoczesne rozwiązania takie jak np. system płatności odroczonych albo płatności NFC.
Komentarze