Trend przenikania się kanałów sprzedaży dociera powoli do Polski. O czym należy pamiętać wprowadzając w e-sklepie strategię omnichannel?
Przede wszystkim ważne jest zapewnienie klientom takiego samego poziomu obsługi, bez znaczenia czy kupuje on w sklepie stacjonarnym, czy internetowym. Produkt zakupiony online powinien być bezproblemowo reklamowany w sklepie stacjonarnym.
Co jest ważne w omnichannel?
Cały asortyment musi być dostępny stacjonarnie, jak i w internecie, aby konsument mógł obejrzeć go, a następnie zakupić online bez różnicy cenowej. Coraz częściej kupujący przez internet wybierają również opcję odbioru w sklepie stacjonarnym. W omnichannel chodzi właśnie o budowanie zaufania do sklepu wokół jednej marki.
Jeżeli już decydujesz się na strategię omnichannel – zrób to dobrze. Każde niedociągnięcie może zniechęcić klientów, a przyciągnąć ich z powrotem jest bardzo trudno. Sprawdzaj czego oczekują klienci i jakie są najnowsze trendy w e-commerce i m-commerce. Pozwól klientom płynnie przechodzić przez proces zakupowy na różnych urządzeniach. Podglądaj najlepszych, sprawdzaj oczekiwania konsumentów – o takich detalach trzeba pamiętać.
Płatności online w omnichannel
Aby klient nie porzucił koszyka przed złożeniem zamówienia, trzeba zapewnić mu możliwość wygodnego płacenia. Wełdug raportu E-commerce Standard 2015 już 60% sklepów internetowych umożliwia kupującym zapłacenie za zakupy przynajmniej jedną z form płatności online: e-przelewem lub kartą. Konsumenci chętniej płacą, gdy trzeba wykonać jak najmniej kroków, aby kupić dany przedmiot. To samo dotyczy urządzeń mobilnych! Im bardziej uproszczony jest proces płatności, tym lepiej.
Sprzedaż ratalna
Wśród sklepów internetowych coraz popularniejsze staja się płatności odroczone i opłaty ratalne. Aż 31% dużych sklepów internetowych umożliwia rozłożenie płatności za zakupy na raty. Cała procedura ubiegania się o kredyt może przebiegać online. Według badań przeprowadzonych przez Dotpay, około 2/3 kupujących w Internecie chętnie korzystałaby z ratalnych form płatności za zakupy, których wartość przekracza 500 złotych.
To również korzyść dla sprzedających, ponieważ sprzedaż ratalna pozwala zatrzymać klientów, którzy w danej chwili nie posiadają całej kwoty. Podobnie jak strategia omnichannel, tak i raty online w sklepie internetowym wychodzą naprzeciw potrzebom klientów, ułatwiając tym samym zakupy.
Przepis na większe zyski
Wielokanałowa sprzedaż to szansa na większe zyski. Trzeba pamiętać, że do osiągnięcia długoterminowego sukcesu potrzeba sprawnego oprogramowania, bezpiecznego systemu płatności online i właściwe zaplanowanej strategii. Większość polskich firm pozostaje jeszcze w tyle w tej kwestii. Wykorzystaj to! Dodatkowe kanały dystrybucji przyczyniają się do wzrostu przychodów firmy. Możliwość sprawdzenia opinii o produkcie może skutkować zmianą decyzji konsumenta na korzyść sprzedawcy. Ponadto e-klienci, którzy korzystają z wielu kanałów sprzedaży po prostu wydają więcej.