Udział zagranicznej sprzedaży sklepów internetowych w Irlandii wynosi aż 33% całych obrotów. A jak wygląda sprzedaż zagraniczna w przypadku Polaków?
Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce” 34% internautów płaci poprzez urządzenia mobilne. W Polsce płatności mobilne również są coraz popularniejsze. Już 37% polskich internautów płaci smartfonem, a 24% z tabletów. Szybkie płatności online podczas zakupów wybiera 60% konsumentów. Dlatego też operatorzy płatności jak Dotpay oferują możliwość wygodnego dokonywania płatności z poziomu urządzeń mobilnych, ale także funkcjonalności podnoszących konwersję.
Sam fakt dostosowania strony sprzedażowej do urządzeń mobilnych już nie wystarcza. Należy zwrócić uwagę na dedykowane narzędzia deweloperskie umożliwiające integracje płatności online z aplikacjami. Dla klientów szczególnie ważne jest skrócenie ścieżki płatności.
Czy Twój sklep jest otwarty na rynek zagraniczny?
Przy wyborze operatora płatności warto zwrócić na skróconą ścieżkę płatności, płatności mobilne, ale także możliwość zapłaty w walucie danego kraju oraz geolokalizację. Otwarcie na rynek zagraniczny to przyszłość każdego sklepu zagranicznego. Warunkiem koniecznym podboju rynku zagranicznego jest wdrożenie odpowiedniej strategii dotarcia z produktem do klienta. Brak zaufania do marki, koszty dostaw, bariera językowa to prawdopodobnie główne powody obaw przed sprzedażą zagraniczną.
Jednak 23% wszystkich polskich sklepów internetowych rozważa możliwość sprzedaży za granicę w przyszłości. Na pewno ułatwieniem stają się rozwiązania wspierające ekspansję międzynarodową e-sklepów, jak Dynamic Currency Conversion. Dzięki niemu klienci e-sklepów mogą dokonywać płatności w walucie karty. Nawet jeśli e-sklep prowadzi sprzedaż tylko w złotówkach, to Kupujący zza granicy już w momencie zatwierdzania transakcji, zna kwotę obciążenia jego karty. Dodatkowo w usłudze eDCC istnieje możliwość zwrotu części prowizji dla e-sklepu.
Zmiany i jeszcze raz zmiany
W ciągu najbliższych 12 miesięcy 95% sklepów internetowych przewiduje inwestycję w technologię, które mają pomóc w zwiększeniu zysków. Na liście zmian przede wszystkim znajdują się rozwiązania poprawiające funkcjonalność strony sklepu, wdrożenie metod płatności internetowych, płatności odroczone narzędzia wspierające promocje i marketing.
Taką innowacją może być udostępnienie klientom aplikacji mobilnej, ale także otworzenie nowego kanału sprzedaży – sprzedaży zagranicznej. Wraz z odpowiednią strategią marketingową takie rozwiązania mogą przynieść spore zyski. Dzięki ofercie płacenia w walucie karty sprzedaż zagraniczna staje się opcją na wyciągnięcie ręki.