Dlaczego omnichannel będzie królować przez następne 5 lat?


poniedziałek 23/11/2015
0

Nikogo nie trzeba przekonywać, że wraz z rozwojem technologii robienie zakupów staje się coraz prostsze. Jesteśmy świadkami czegoś absolutnie niezwykłego i wyjątkowego – rodzenia się i wykorzystywania możliwości, jakie stwarza handel omnichannel.

Internet, czyli o roli nowego medium

Na pojawienie się Internetu różne osoby i instytucje (w tym także banki) odmiennie zareagowały i chyba nie do końca zdawały sobie sprawę z tego, jak rewolucyjne przeobrażenia staną się ich udziałem. Przyzwyczajeni od wieków do prowadzenia handlu za pomocą tradycyjnych metod, nie wszyscy dostrzegli, że oto nadchodzi nie tylko nowy model robienia zakupów, ale także powstają innowacyjne sposoby płatności online i funkcjonowania sklepów offline.

Nie wszyscy od razu dostrzegli możliwości, jakie z jednej strony daje Internet, z drugiej natomiast wprowadzenie na rynek doskonale technologicznie wyposażonych gadżetów. Nie ulega wątpliwości, że większość z nich zapewnia lepszy komfort użytkowania niż niejeden najnowszej klasy komputer.

Jaka technologia, taki handel 

W dzisiejszych czasach prowadzenie jakiegokolwiek sklepu, czy hurtowni nie jest już tak proste jak kiedyś. Dzisiaj nie wystarczy otworzyć punktu na ruchliwej ulicy i liczyć na to, że klienci sami do nas przyjdą i zapewnią nam odpowiednie zyski. Dzisiaj konieczne są aktywne działania na rzecz tego, aby klienci chcieli skorzystać właśnie z naszego sklepu. Możemy to uczynić przy pomocy wyjątkowego towaru, wyjątkowej jakości świadczonych usług, dobrej reklamie, czy też wychodząc po prostu naprzeciw ich oczekiwaniom i oferując wielokanałowość dostępu do naszej oferty.

Dzięki omnichannel kupujący może znajdować się w kilku miejscach jednocześnie, ponieważ – korzystając z osiągnięć najnowszych technologii – ma po prostu taką możliwość. Konsument może porównywać ceny na przykład na stronie internetowej, ale samego zakupu dokonać albo za pomocą smartfona, albo w stacjonarnym sklepie. Tylko od niego zależy, na jaki zakup się zdecyduje, gdyż niewielkie różnice cen nie mają tutaj decydującego wpływu na dokonanie wyboru.

Płatności w omnichannel

Płatności online mogą być więc dokonywane w każdym dowolnym miejscu, a co więcej, istnieje możliwość odebrania zakupów – chociażby telewizora – w sklepie, który znajduje się najbliżej naszego domu. Dostawa pod wskazany adres to w zasadzie norma, która u nikogo nie wywołuje już najmniejszego zaskoczenia. Ale wracając do płatności – w modelu omnichannel są one odpowiedzią na potrzeby klientów. Po wielu badaniach okazało się, że dla konsumentów liczy się szybkość, wygoda, bezpieczeństwo. Tak samo ważne dla klientw, jak i dla sklepów jest uproszczenie ścieżki zakupu. Dlatego też przyszłością są rozwiązania pozwalające płacić klientowi z dowolnego urządzenia. Usługę „przypomnienia o dokonaniu płatności” posiada operator płatności Dotpay. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący, który rozpocznie płatność na jednym urządzeniu, może dokończyć ją z innego, bez konieczności ponownego składania zamówienia w sklepie. Korzystanie z tej usługi jest darmowe. Jest to doskonałe rozwiązanie poprawiające wygodę zakupów i w tym kierunku waśnie powinny zmierzać sklepy.

Zarówno handel, jak i formy płatności online bardzo się zmieniły. Czas i rozwój technologii także na tych dziedzinach naszego życia odcisnęły swój znak. Na pewno jest on jednocześnie symbolem nadchodzących rewelacji przyszłości.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


5 × dziewięć =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

5 kroków do zdobycia wymarzonej pracy w IT

poniedziałek 16/10/2017
0

Co roku mnóstwo młodych osób staje przed decyzją wyboru swojej ścieżki kariery. Zwłaszcza osoby po kierunkach informatycznych próbują swoich sił w działach IT, gdyż kuszą…


Dlaczego indywidualne podejście w nauce programowania jest tak ważne?

czwartek 14/09/2017
0

Eldorado dla programistów - tak mówi się o sytuacji na rynku pracy w branży IT. Wielu chciałoby zostać programistą, ale najpierw trzeba zacząć od podstaw…


Programista samouk - czy to się opłaca?

środa 23/08/2017
0

Programista to zawód, który przechodzi ciekawą transformację, od zawodu wyśmiewanego po podziwiany. W erze startupów komputery i programowanie pojawia się teraz niemalże wszędzie, a nowe…


Czy programiście potrzebne są studia?

czwartek 10/08/2017
0

W Polsce od lat istnieje mit, że aby mieć dobrą pracę, trzeba skończyć studia, najlepiej dwa kierunki, a potem podyplomowe. Oczywiście istnieje grupa zawodów, które…


Dzień z życia programisty

czwartek 03/08/2017
0

Nic tak nie przybliża danego zawodu jak przyjrzenie się temu, jak wygląda typowy dzień osoby wykonującej jakąś profesję. Jeśli na poważnie rozważasz zostanie programistą, łatwiej…


Każdy chce zostać programistą. Bo się opłaca

wtorek 25/07/2017
0

Coraz więcej jest studentów informatyki, absolwentów szkół programowania, doświadczonych programistów. Czy rzeczywiście branża IT jest najlepsza pod względem szukania pracy i wysokich zarobków? Czy przekwalifikowanie…


Kurs HMTL po maturze, czyli jak zdobyć zawód w IT

piątek 07/07/2017
0

Od dawna polskie media prześcigają się w publikowaniu rankingów studiów, po których możesz zdobyć pewne i dobrze płatne zatrudnienie. Jak co roku, rewelacje wypisywane w…


Po jakim czasie można znaleźć pracę po bootcampie?

wtorek 29/11/2016
0

Coraz więcej ludzi zainteresowanych jest pracą w zawodzie programisty. Nic w tym dziwnego, w końcu jest to zawód, który nie tylko gwarantuje znalezienie pracy, ale…


Omnichannel i e-raty, czyli wyjdź naprzeciw wymaganiom klientów

niedziela 17/01/2016
0

Trend przenikania się kanałów sprzedaży dociera powoli do Polski. O czym należy pamiętać wprowadzając w e-sklepie strategię omnichannel? Przede wszystkim ważne jest zapewnienie klientom takiego…


Nie bój się płatności internetowych za granicą

niedziela 03/01/2016
0

Udział zagranicznej sprzedaży sklepów internetowych w Irlandii wynosi aż 33% całych obrotów. A jak wygląda sprzedaż zagraniczna w przypadku Polaków? Jak wynika z raportu Gemius…