Jacek Ściobłowski - komentarze do wpisów

 

Intuicja producenta

Jacek Ściobłowski
środa 14/11

Pola, w kontrakcie managerskim z nowym pracodawcą mam pewne zapisy. Poza tym jako szefowi stacji walczącej o wyniki na rynku nie za bardzo wypada mi pisać o konkurencji i komentować to, co się dzieje. Z drugiej strony to temat na IMHO ciekawą dyskusję. Może wypada?

Intuicja producenta

Pola
środa 14/11

A gdzie zapowiadany kolejny wpis...?

Intuicja producenta

Jacek Ściobłowski
środa 26/09

Hm, to niekoniecznie jest takie proste. 'Don Matteo' nigdy nie był popularny poza Włochami i tylko w Polsce zrobiono jego lokalną adaptację. O jej jakości niech świadczy fakt, że jedna ze stacji rosyjskich będzie produkować lokalną wersję w oparciu o... polskie scenariusze, a nie włoskie. I małe sprostowanie: o ile faktycznie 'Życiowa szansa' oparta była…

Intuicja producenta

podmark
wtorek 25/09

Nic nie ujmując panu Grabowskiemu, moim zdaniem skupił się na serialu bardzo popularnym zagranicą, a więc ryzyko porażki adaptacji mniejsze. Wystarczyło wyczuć moment, w którym polska widownia dojrzała do takiej produkcji - ale to może właśnie ta intuicja, skoro inni tego nie wyczuli. Kiedyś nikt nie pomyślałby, że będziemy oglądać polskie wersje amerykańskich sitcomów, a…

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
wtorek 18/09

Prawdę mówiąc sam jestem ciekawy zachowania widowni 'Siły wyższej'. Owszem spada, ale nie jakoś zastraszająco, ciągle dając Jedynce pierwsze miejsce w paśmie swojej emisji w 4+. W 16-49 nie jest już tak różowo, ale nie spodziewajmy się cudów, nawet po sile wyższej. Przepływ widowni serialu jest OK, nie ma spadków i gwałtownych odejść. Trochę namieszali…

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

podmark
wtorek 18/09

Panie Jacku, na pewno nie zgodzę się co do dobrej niedzieli w TVP1. "Siła wyższa" traci z tygodnia na tydzień. Początkowe zainteresowanie serialem twórców "Rancza" słabnie głównie przez kiepski scenariusz. W dzisiejszych czasach widzowie przyzwyczajeni szybkim tempem produkcji, nie znoszą produkcji tak powoli się rozkręcających. Dopiero w najbliższym - czwartym odcinku zaczyna się coś dziać…

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
poniedziałek 17/09

No właśnie :)

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
poniedziałek 17/09

No cóż, obawiam się (i napisałem to w blogu), że już nigdy żadna stacja w Polsce nie osiągnie 20% udziału w rynku w targecie 4+ lub 16-49. W mniejszych grupach, bardziej 'wyostrzonych' - tak, ale w tych dwóch raczej nie. Cóż, pożyjemy - zobaczymy

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
poniedziałek 17/09

Fan Polsatu? Bo nie zmieszałem tej stacji z błotem jak 90% uczestników różnych for internetowych? Fan Jedynki? Bo doceniłem wyniki seriali stacji? Fan TVN? Bo uznaję Edwarda Miszczaka za 'miszcza' ramówek i programmingu? Fan Dwójki? Bo opisałem dobre wyniki pasma weekendowego? (choć już nie istniejącego, a szkoda). Please! :)

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Co ja pacze
poniedziałek 17/09

Stwierdzam,iż autor tego tekstu jest fanem polsatu. A to dlaczego? Bo nie nazywa Polsatu 'Polszmat' i nie bije pokłonów przed TVN? Bardzo ciekawy tekst, czekam n nowe.

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Staszek
poniedziałek 17/09

Świetny artykuł. Zgadzam się prawie ze wszystkim. Tylko wydaje mi się, że te większe stacje będą miały około 20% a nie 12% po cyfryzacji.

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

4343434343
poniedziałek 17/09

Stwierdzam,iż autor tego tekstu jest fanem polsatu.

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
poniedziałek 17/09

@Lukas - jak tylko będę miał wolną chwilę - odpowiem. Ale w ciemno idę o zakład w kwestii 16-49. Sprawdzimy na początku października kto wygrał. A teraz - też na szybko, bo gonię już własny ogon, link do artykułu, który ukazał się moment temu na stronie Rzepy, autorstwa wspomnianego przeze mnie szefa OMD. Jego konkluzja…

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

lukas
poniedziałek 17/09

Widzę pan redaktor zapomniał o 14 i 15 września :) To ja uzupełnie. Jacku, wyniki są takie dla grupy 16-49 (od 3 do 15 września): TVN - 16,48 Polsat - 16,33 Jeśli weźmiemy pod uwagę 1 i 2 września (bo wtedy ruszyła jesienna ramówka) to wyniki za okres 1-15 września wyglądają tak: TVN - 16,35…

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
poniedziałek 17/09

Lukas, wyniki są takie (od 3 do 13 września): Stacja 4+ 16-49 TVN 15.42% 16.25 % Polsat 14.18% 16.31 % Jak pisałem - w 4+ lepszy TVN, w 16-49 - Polsat. Więc 'nie wyzywaj imienia Boga swego...' :))

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
poniedziałek 17/09

Drogi Lukas - co do wyników, patrz niżej. Co do sytuacji TVP2 - możemy tu i teraz się oficjalnie założyć, że do końca 2013, przy braku radykalnych zmian w programie, TVP2 straci swoje 4. miejsce. A miejsce w zasięgu telewizji cyfrowej starci jeszcze szybciej. Zakład? Co do sympatii: to w końcu blog, nieprawdaż? Ale OK,…

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

lukas
poniedziałek 17/09

A czy Pan redaktor nie rozumie, że sęk w tym iż po 2 tygodniach w 16-49 lepszy jest TVN? Na Boga...

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Jacek Ściobłowski
poniedziałek 17/09

To tylko dwa tygodnie, a PEŁNE podsumowanie można zrobić dopiero po ostatecznym starcie ramówki TVP1. Poczekajmy do końca września. Po dwóch tygodniach TVN jest lepszy w 4+, ale w 16-49 wyższy wynik (choć różnica duża nie jest) ma Polsat. Polsat przegrywa podobną różnicą z TVP1, ale w grupie 4+.

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

Fajt
poniedziałek 17/09

Brak konkretów o ekonomii jesiennych ramowek. Być może tylko wtedy udałoby sie udowodnić, ze Polsat jest najlepszy. A tak powstaje wrażenie stronniczosci, ponieważ Polsat po prostu ma gorsze wyniki niż TVN w obydwu analizowanych grupach, a w 4+ przegrywa rownież z TVP1. O Dwójce rzeczywiście szkoda gadać

Wojna? Może. Tylko kogo z kim?

lukas
poniedziałek 17/09

Widać wielką sympatię pana redaktora do Polsatu i niechęć do TVNu. Czyżby stronniczość? Ogólna wzmianka o jesieni w Polsacie i wniosek: najlepsza oferta,a chwile później szczegółowe przykłady niepowodzeń TVN. Argumenty z nikąd (a raczej ich brak). W targecie 16-49 oczywistym liderem będzie TVN, która w pierwszym tygodniu aż o 1% wyprzedziła Polsat i w tym…