Timeline dla firm i marek – za i przeciw


czwartek 08/03/2012
1

Wprowadzona w zeszłym tygodniu opcja Timeline dla marek i firm na Facebooku to szansa dla reklamodawców na jeszcze skuteczniejsze dotarcie z ofertą do swojej grupy docelowej i świadome budowanie swojego wizerunku w mediach społecznościowych.

Oś czasu dla firm i marek to kolejny dowód na to, że Facebook dostrzega ogromny potencjał w ofercie skierowanej do podmiotów komercyjnych, wykorzystujących social media do działań marketingowych. Zanim 30 marca Timeline zostanie wprowadzony dla wszystkich , przez najbliższe kilka tygodni marki i firmy mogą testować jego możliwości. Co mogą zyskać dzięki osi czasu, a co może być dla nich nie do końca korzystne jak chodzi o tę opcję?

Timeline to przede wszystkim szansa na większe zaangażowanie sympatyków marki w komunikację na fanpage’u marki lub firmy. Możliwości, które daje oś czasu, promują zarówno wartościowy content, jak i umożliwiają efektywne kreowanie świadomości i rozpoznawalności brandu za pomocą atrakcyjnych kreacji graficznych. Jako przykład wskazać można – chociażby – na większe niż dotychczas i bardziej przykuwające uwagę zdjęcia  zamieszane na fanpage’u czy możliwość ustawienia przez firmę czy markę tzw. cover photo, czyli zdjęcia w tle profilu. Wartościowe z punktu widzenia danej marki lub firmy treści można efektywniej promować, m.in. za pomocą wyróżnień, dzięki czemu szczególnie ważne treści będą bardziej widoczne dla fanów odwiedzających stronę.

Timeline jeszcze silnie opiera działania firm i marek w social media na mechanizmie rekomendacji, wykorzystującym fakt, że użytkownicy są bardziej skłonni ufać opiniom swoich znajomych na temat marek i produktów i chętniej angażują się w komunikację wiedząc, że wśród fanów danej strony są osoby, które znają. Z punktu widzenia reklamodawców fakt, że dzięki osi czasu użytkownik już u góry odwiedzanej strony będzie widział kto z jego znajomych lubi dany fanpage i jakie aktywności na nim podejmował, to świetna wiadomość. Szansą na nową jakość komunikacji z marką jest możliwość wysyłania do fanpage’a prywatnych wiadomości przez fanów – umożliwi to zindywidualizowaną komunikację dopasowaną do potrzeb konkretnego użytkownika, a marce lub firmie pozwoli dodatkowo jeszcze lepiej poznać oczekiwania swojej grupy docelowej.  Z punktu widzenia administratorów stron marek lub firm Timeline jest bardzo korzystny także jak chodzi o monitorowanie aktywności fanów i komunikacji prowadzonej na stronie. Oś czasu to lepiej widoczne, łatwiej dostępne, dokładniejsze i bardziej czytelne dane, które umożliwiają zarządzanie komunikacja na fanpage’u i publikowanymi tam treściami.

A czy Timeline ma jakieś wady? Owszem, choć do części opcji, na które dziś można narzekać, zapewne wkrótce się przyzwyczaimy. Na początku oś czasu może powodować – paradoksalnie – mniejszą czytelność i przejrzystość fanpage’a.  Struktura i wygląd strony, dla której włączono oś czasu, może być na początku trochę kłopotliwa, bo zdążyliśmy się przyzwyczaić do dotychczasowego sposobu nawigacji.

Ponadto, pewne obawy może budzić umożliwienie właścicielom strony zmiany położenia opublikowanego już wpisu na osi czasu. Można sobie wyobrazić sytuację, że niektórzy będą chcieli w ten sposób przenieść niezbyt korzystne czy z jakiegoś powodu niewygodne dla siebie treści gdzieś w zamierzchłą przeszłość na osi czasu, tak, by dotarła do nich jak najmniejsza liczba osób odwiedzających daną stronę. Wbrew pozorom stracić na tym mogą także marki czy firmy nie mające nic do ukrycia, dla których budowanie swojej wiarygodności w oparciu o długofalową strategię komunikacji w social media może być trudniejsze niż dotychczas.

Podsumowując, Timeline to dla marek i firm nowa jakość działań reklamowych na Facebooku i nowe możliwości dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Umiejętne wykorzystanie oferowanych przez oś czasu funkcjonalności może być skutecznym sposobem na promocję biznesu oraz budowę i aktywizację społeczności sympatyków marki. Oś czasu umożliwia tworzenie bardzie wartościowych treści marketingowych zarówno jak chodzi o teść, jak również zdjęcia i multimedia. Nie ma co kręcić nosem – Timeline idealny nie jest, ale zalet – przynajmniej z punktu widzenia reklamodawców – ma zdecydowanie więcej niż wad.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


8 × siedem =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Socialbuying, czyli powód do radości dla marek

wtorek 17/07/2012
1210

Po społecznościowym czytaniu, słuchaniu muzyki, oglądaniu filmów nadchodzi czas na społecznościowe kupowanie. Facebook zamierza wprowadzić w najbliższym czasie opcję, dzięki której możliwe będzie informowanie znajomych…


Cele marek w social media a oczekiwania internautów wobec nich

piątek 06/07/2012
145

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl opublikował ostatnio wyniki badania „A Ty komu ufasz?”,…


Apetyt na wiedzę. Refleksje po Internet ASAP

wtorek 19/06/2012
2

Marketerzy chcą być na bieżąco z nowinkami i trendami dotyczącymi Internetu. Zwłaszcza z tymi, które mogą wykorzystać w codziennej pracy i działaniach dla swojej marki.Słuszność…


Internet odporny na kryzys

środa 23/05/2012
2

„Kryzys” jest od dłuższego czasu hasłem odmienianym w mediach przez wszystkie przypadki. Ale branży interaktywnej – jako jednej z niewielu – kryzys nie doświadczył zbyt…


Po co marketerom udział w konferencjach?

poniedziałek 21/05/2012
1

Zanim skończysz czytać ten tekst, użytkownicy Facebooka opublikują na swoich tablicach 174 tysiące fotografii, na YouTube pojawi się 60 godzin nowego materiału wideo, a na…


5 porad dla marketerów jak zapewnić marce skuteczność w Internecie w 2012 (i nie tylko)

sobota 07/01/2012
13

U progu nowego roku różnego rodzaju podsumowań i prognoz uniknąć się absolutnie nie da. Tak już jest, że gdy coś się kończy a coś zaczyna,…


Subiektywna lista wyzwań dla branży interaktywnej na 2012

czwartek 05/01/2012
21

Jeśli przepowiednie okażą się prawdziwe, czeka nas w – dopiero co rozpoczętym – 2012 koniec świata. Póki co jednak mamy początek – roku, planowania budżetów…


Sympatia dłużej niż na chwilę

poniedziałek 26/12/2011
0

Jeszcze niedawno zastanawiano się przede wszystkim nad tym, jak przyciągnąć jak największą liczbę sympatyków marki na jej fanpage na Facebooku czy konto w którymś z…


Media społecznościowe wymagają poważnego traktowania

czwartek 13/10/2011
2

Media społecznościowe nie są substytutem rzeczywistości lecz jej przedłużeniem. W wymiarze biznesowym ma to ogromne znaczenie, bo wiąże się z możliwością osiągania realnych korzyści w…


Biznes w świecie wirtualnym, zysk w świecie realnym

poniedziałek 12/09/2011
1

Relacje biznesowe mają dzisiaj nie tylko wymiar czysto handlowy, ale w dużej mierze oparte są na komunikacji, interakcji i dialogu marki czy firmy z konsumentem.…