Subiektywna lista wyzwań dla branży interaktywnej na 2012


czwartek 05/01/2012
21

Jeśli przepowiednie okażą się prawdziwe, czeka nas w – dopiero co rozpoczętym – 2012 koniec świata. Póki co jednak mamy początek – roku, planowania budżetów marketingowych na najbliższe miesiące, walki z kryzysem lub opiniami o tym, że już dotarł do branży interaktywnej. Jakie trendy będą dominować w tych planach oraz z jakimi wyzwaniami i oczekiwaniami klientów przyjdzie się zmierzyć branży interaktywnej w Polsce  w nadchodzących miesiącach?

Przełom w mobile’u

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku, choć wieszczono to już od kilku dobrych lat, nastąpi wreszcie przełom jak chodzi o wykorzystanie urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych. Urządzenia te (smartfony, tablety, itd.) są coraz powszechniejsze, dają coraz większe możliwości i dzięki temu są dużą szansą i wyzwaniem dla branży reklamowej, zwłaszcza w kontekście danych pokazujących, że Internet mobilny jest najszybciej rozwijającą się formą dostępu do sieci w Polsce. Angażujące aplikacje mobilne poszerzą zakres możliwości agencji interaktywnych i dadzą im do ręki dodatkowy atut w negocjacjach z klientami.

Jakość w cenie

W ramach działań e-marketingowych i e-PRowych na znaczeniu zyska umiejętność efektywnego angażowania użytkowników w komunikację, rozumiana nie tylko w kontekście ilościowym, ale także jakościowym. Liczby co prawda wciąż będą miały znaczenie, ale oprócz nich klienci będą oczekiwali czegoś jeszcze. Dotyczy to zwłaszcza działań marketingowych w mediach społecznościowych, które swego czasu uwodziły marketerów magią cyferek i szybko powiększającym się gronem fanów marki czy firmy.

Użyteczność w służbie skuteczności

Klienci będą wymagali od agencji działań zoptymalizowanych pod kątem użyteczności, zapewniających zarówno atrakcyjność, jak  i funkcjonalność rozwiązań z zakresu marketingu w Internecie. Niezbędne będzie zatem branie pod uwagę nie tylko oczekiwań grupy docelowej lecz także wymogów i standardów np. urządzeń mobilnych.

Kierunek Internet

2012 rok będzie bez wątpienia kontynuacją zwiększającego się udziału Internetu w branży reklamowej w naszym kraju. W czasach bardziej przemyślanego planowania budżetów marketingowych Internet ma coraz więcej do powiedzenia, bo pozwala na dotarcie do dużej liczby osób za stosunkowo niską, w porównaniu do innych mediów, cenę. Co jednak najistotniejsze, to zmiana nastawienia marketerów do Internetu jako narzędzia komunikacji marketingowej. Wcześniej przez wielu traktowany bądź to wciąż po macoszemu, bądź jedynie jako dodatek do innych działań reklamowych, w najbliższej przyszłości Internet będzie stawał się coraz bardziej centralnym miejscem dialogu z konsumentami i punktem odniesienia dla wielu aktywności podejmowanych przez marki i firmy.

Social media dla biznesu

W ramach marketingu w społecznościach zyskiwać na popularności będą działania długofalowe, z założenia mające na celu budowanie relacji marka-klient w dłużej perspektywie czasowej. Tym, czego będą oczekiwać klienci, nie będą jednorazowe akcje w social media nastawione na szybkie i spektakularne efekty, lecz systematyczne działania, które pozwolą zbudować trwały i stabilny wizerunek marki w świadomości jej grupy docelowej.

Tyle prognozy. Za 12 miesięcy okaże się, co się potwierdziło, a czym nas ten 2012 zaskoczył. Pod warunkiem, oczywiście, że przepowiednie o końcu świata się nie sprawdzą :)


Komentarze 21 Dodaj komentarz

 
  1. Fajne nazwisko,polskich nie było ?.Idealnie pasuje do pracy TV lub w finansach co by grabić i ogłupiać propagandą gojów.Jak długo mamy narodowi wybranemu płacic za holokaust ?

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


sześć − = 1

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Socialbuying, czyli powód do radości dla marek

wtorek 17/07/2012
1210

Po społecznościowym czytaniu, słuchaniu muzyki, oglądaniu filmów nadchodzi czas na społecznościowe kupowanie. Facebook zamierza wprowadzić w najbliższym czasie opcję, dzięki której możliwe będzie informowanie znajomych…


Cele marek w social media a oczekiwania internautów wobec nich

piątek 06/07/2012
145

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl opublikował ostatnio wyniki badania „A Ty komu ufasz?”,…


Apetyt na wiedzę. Refleksje po Internet ASAP

wtorek 19/06/2012
2

Marketerzy chcą być na bieżąco z nowinkami i trendami dotyczącymi Internetu. Zwłaszcza z tymi, które mogą wykorzystać w codziennej pracy i działaniach dla swojej marki.Słuszność…


Internet odporny na kryzys

środa 23/05/2012
2

„Kryzys” jest od dłuższego czasu hasłem odmienianym w mediach przez wszystkie przypadki. Ale branży interaktywnej – jako jednej z niewielu – kryzys nie doświadczył zbyt…


Po co marketerom udział w konferencjach?

poniedziałek 21/05/2012
1

Zanim skończysz czytać ten tekst, użytkownicy Facebooka opublikują na swoich tablicach 174 tysiące fotografii, na YouTube pojawi się 60 godzin nowego materiału wideo, a na…


Timeline dla firm i marek - za i przeciw

czwartek 08/03/2012
1

Wprowadzona w zeszłym tygodniu opcja Timeline dla marek i firm na Facebooku to szansa dla reklamodawców na jeszcze skuteczniejsze dotarcie z ofertą do swojej grupy…


5 porad dla marketerów jak zapewnić marce skuteczność w Internecie w 2012 (i nie tylko)

sobota 07/01/2012
13

U progu nowego roku różnego rodzaju podsumowań i prognoz uniknąć się absolutnie nie da. Tak już jest, że gdy coś się kończy a coś zaczyna,…


Sympatia dłużej niż na chwilę

poniedziałek 26/12/2011
0

Jeszcze niedawno zastanawiano się przede wszystkim nad tym, jak przyciągnąć jak największą liczbę sympatyków marki na jej fanpage na Facebooku czy konto w którymś z…


Media społecznościowe wymagają poważnego traktowania

czwartek 13/10/2011
2

Media społecznościowe nie są substytutem rzeczywistości lecz jej przedłużeniem. W wymiarze biznesowym ma to ogromne znaczenie, bo wiąże się z możliwością osiągania realnych korzyści w…


Biznes w świecie wirtualnym, zysk w świecie realnym

poniedziałek 12/09/2011
1

Relacje biznesowe mają dzisiaj nie tylko wymiar czysto handlowy, ale w dużej mierze oparte są na komunikacji, interakcji i dialogu marki czy firmy z konsumentem.…