Po co marketerom udział w konferencjach?


poniedziałek 21/05/2012
1

Zanim skończysz czytać ten tekst, użytkownicy Facebooka opublikują na swoich tablicach 174 tysiące fotografii, na YouTube pojawi się 60 godzin nowego materiału wideo, a na całym świecie zostanie wysłanych ponad 200 milionów e-maili. Czy można za tym jakoś nadążyć?

W sieci co sekundę pojawia się niezliczona ilość nowych treści. Nawet, gdyby spędzać w Internecie większość doby, nie sposób być na bieżąco ze wszystkim, co się w nim dzieje. Co jednak z tymi, dla których Internet to narzędzie wykorzystywane w codziennej pracy – na przykład managerów, którym Internet służy do realizacji celów biznesowych ich firm i marek? W orientacji w trendach dotyczących e-marketingu pomocna może być wymiana doświadczeń i spotkania poświęcone tej tematyce e-marketingowej. Zwłaszcza te poświęcone praktycznym jego aspektom.

- Ideę konferencji podsunęli nam właściwie nasi klienci-marketerzy, którzy chcą być na bieżąco w tematyce e-marketingowej, a jednocześnie uzyskać podczas takich spotkań jak najwięcej konkretnych informacji, które będą mogli wykorzystać w codziennej pracy – mówi Łukasz Wołek, współorganizator konferencji Internet ASAP, która odbędzie się w danich 31.05-1.06.2012 w Krakowie  i prezes zarządu Eura7 Sp. z o.o. – Marketerzy chcieliby przede wszystkim zdobyć praktyczne informacje dotyczące możliwości promocji marki i firmy w Internecie. Obserwujemy, że posiadaną wiedzę teoretyczną chcą poszerzać o informacje o narzędziach, które przydadzą się im przy konkretnych projektach. Jako organizatorzy Internet ASAP staramy się wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom.

Podczas gdy na rynku organizowanych jest wiele spotkań, szkoleń i konferencji poświęconych zagadnieniom marketingu w Internecie, coraz bardziej zaczyna się liczyć efektywność tego typu spotkań. Znaczenie ma więc program konferencji, doświadczenie i osoby prelegentów, wreszcie – wiedza organizatora na dany temat, pozwalająca mu dostosować specyfikę imprezy do potrzeb grupy docelowej. Nie jest sztuką zorganizować konferencję o najnowszych trendach dotyczących e-marketingu, e-biznesu i najnowszych trendów w dziedzinie marketingu internetowego. Sztuką jest zorganizować imprezę, która nie tylko zainspiruje uczestników, ale także pozwoli im pozyskać praktyczną wiedzę o narzędziach, które przełożą się na efektywność pracy przy konkretnych projektach marketingowych firm i marek.

Czym kierować się zatem przy podejmowaniu decyzji o udziale w tej, a nie innej imprezie adresowanej do marketerów poświęconej Internetowi? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, niemniej jednak warto ustalić sobie kilka priorytetów, które są najważniejsze z punktu widzenia naszych planów biznesowych i oczekiwań, które mamy wobec udziału w takim spotkaniu. Konferencje praktyczne, poświęcone omówieniu konkretnych przykładów  są niewątpliwie lepszym rozwiązaniem dla tych, którzy posiadaną wiedzę teoretyczną chcą uzupełnić, poszerzyć i zaktualizować. W przypadku dziedzin i zagadnień w których dużo się dzieje i wszystko szybko się zmienia, konkretne case studies pozwalają nie tylko przyjrzeć się najnowszym trendom w danym zakresie, ale także nabyć wiedzę o możliwościach ich wykorzystania. Dużą zaletą tego typu spotkań jest możliwość podzielenia się swoimi wątpliwościami, wymiany doświadczeń czy swobodnego porozmawiania z ekspertami w danej dziedzinie, jak również z innymi marketerami.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× 6 = czterdzieści osiem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Socialbuying, czyli powód do radości dla marek

wtorek 17/07/2012
1210

Po społecznościowym czytaniu, słuchaniu muzyki, oglądaniu filmów nadchodzi czas na społecznościowe kupowanie. Facebook zamierza wprowadzić w najbliższym czasie opcję, dzięki której możliwe będzie informowanie znajomych…


Cele marek w social media a oczekiwania internautów wobec nich

piątek 06/07/2012
145

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl opublikował ostatnio wyniki badania „A Ty komu ufasz?”,…


Apetyt na wiedzę. Refleksje po Internet ASAP

wtorek 19/06/2012
2

Marketerzy chcą być na bieżąco z nowinkami i trendami dotyczącymi Internetu. Zwłaszcza z tymi, które mogą wykorzystać w codziennej pracy i działaniach dla swojej marki.Słuszność…


Internet odporny na kryzys

środa 23/05/2012
2

„Kryzys” jest od dłuższego czasu hasłem odmienianym w mediach przez wszystkie przypadki. Ale branży interaktywnej – jako jednej z niewielu – kryzys nie doświadczył zbyt…


Timeline dla firm i marek - za i przeciw

czwartek 08/03/2012
1

Wprowadzona w zeszłym tygodniu opcja Timeline dla marek i firm na Facebooku to szansa dla reklamodawców na jeszcze skuteczniejsze dotarcie z ofertą do swojej grupy…


5 porad dla marketerów jak zapewnić marce skuteczność w Internecie w 2012 (i nie tylko)

sobota 07/01/2012
13

U progu nowego roku różnego rodzaju podsumowań i prognoz uniknąć się absolutnie nie da. Tak już jest, że gdy coś się kończy a coś zaczyna,…


Subiektywna lista wyzwań dla branży interaktywnej na 2012

czwartek 05/01/2012
21

Jeśli przepowiednie okażą się prawdziwe, czeka nas w – dopiero co rozpoczętym – 2012 koniec świata. Póki co jednak mamy początek – roku, planowania budżetów…


Sympatia dłużej niż na chwilę

poniedziałek 26/12/2011
0

Jeszcze niedawno zastanawiano się przede wszystkim nad tym, jak przyciągnąć jak największą liczbę sympatyków marki na jej fanpage na Facebooku czy konto w którymś z…


Media społecznościowe wymagają poważnego traktowania

czwartek 13/10/2011
2

Media społecznościowe nie są substytutem rzeczywistości lecz jej przedłużeniem. W wymiarze biznesowym ma to ogromne znaczenie, bo wiąże się z możliwością osiągania realnych korzyści w…


Biznes w świecie wirtualnym, zysk w świecie realnym

poniedziałek 12/09/2011
1

Relacje biznesowe mają dzisiaj nie tylko wymiar czysto handlowy, ale w dużej mierze oparte są na komunikacji, interakcji i dialogu marki czy firmy z konsumentem.…