Internet odporny na kryzys


środa 23/05/2012
2

„Kryzys” jest od dłuższego czasu hasłem odmienianym w mediach przez wszystkie przypadki. Ale branży interaktywnej – jako jednej z niewielu – kryzys nie doświadczył zbyt dotkliwie.

Rynek reklamy internetowej cały czas dynamicznie rośnie w siłę, i choć w czasach niepewnych gospodarczo klienci dokładniej oglądają wydawane pieniądze, to w Internecie wciąż pozwalają sobie na większy rozmach i nie boją się podejmowania odważnych działań marketingowych.

Nikt nie ma chyba dzisiaj wątpliwości, że przyszłość nowoczesnego marketingu należy do Internetu. Promocja, budowa świadomości marki, sprzedaż – już dziś duża część tego tortu należy do Internetu właśnie. Trend ten z biegiem czasu będzie się nasilał, ale także zyskiwał nowy wymiar.

Ze względu na świetnie rokujący rynek marketingu mobilnego i liczby smartfonów, nawet decyzje podejmowane przez konsumentów w tak zwanym realu coraz częściej będą mieć swój punkt odniesienia w sieci i będą odwoływać się do tego co o markach i produktach się tam mówi i jak marki komunikują się w Internecie ze swoją grupą docelową. Jako przykłady dość przywołać tu, chociażby, internetowe porównywarki cenowe, QR kody, wspomagające procesy zakupowe aplikacje mobilne czy wzrost znaczenia internetowych rekomendacji produktów.

Badania (chociażby najnowszy raport IA B AdEx) pokazują, że marki wykorzystują marketingowy potencjał Internetu nie tylko coraz częściej, ale również w coraz bardziej różnorodny sposób. Także dostępne już od jakiegoś czasu narzędzia e-marketingowe zyskują nowy wymiar i otwierają przed markami nowe możliwości. Podstawą skutecznych działań w Internecie jest jednak – niezmiennie – dokładne poznanie potrzeb i oczekiwań swojej grupy docelowej i patrzenie na działania e-marketingowe w kontekście długofalowych celów komunikacyjnych. Warto sięgnąć po coraz bardziej szeroki wachlarz możliwości, które market erom oferuje Internet po to by nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji i dać się zapamiętać, ale także – z pomocą doświadczonych agencji – przełożyć znajomość marki i internetową aktywność na realne korzyści poza Internetem.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. ble, ble, ble Sama sieczka i pr agencji. Portale są zawalone reklamami. Klienci kupują tylko reklamy efektywnosciową, budując sobie przy okazji wizerunek i markę gratis. Agencje nie mają nic do zaproponowania. Jeszcze chwila i wydawcy nie będą zamieszczać darmowych reklam (bo tak trzeba traktować CPA, CPC i CPL – wizerunek jest za darmo)

       Odpowiedz
    3
    3
  2. Mowa trawa ludzie grzyby przyszedł dziadek, wybił szyby.

    Realista – też przesadzasz. Nasz kraj to mały kraj, budżety małe, agencje od strzała do strzała, pokazują coś co żre. Odnosisz się chyba z resztą tylko do małych klientów.

       Odpowiedz
    3
    3

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


+ osiem = 11

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Socialbuying, czyli powód do radości dla marek

wtorek 17/07/2012
1210

Po społecznościowym czytaniu, słuchaniu muzyki, oglądaniu filmów nadchodzi czas na społecznościowe kupowanie. Facebook zamierza wprowadzić w najbliższym czasie opcję, dzięki której możliwe będzie informowanie znajomych…


Cele marek w social media a oczekiwania internautów wobec nich

piątek 06/07/2012
145

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl opublikował ostatnio wyniki badania „A Ty komu ufasz?”,…


Apetyt na wiedzę. Refleksje po Internet ASAP

wtorek 19/06/2012
2

Marketerzy chcą być na bieżąco z nowinkami i trendami dotyczącymi Internetu. Zwłaszcza z tymi, które mogą wykorzystać w codziennej pracy i działaniach dla swojej marki.Słuszność…


Po co marketerom udział w konferencjach?

poniedziałek 21/05/2012
1

Zanim skończysz czytać ten tekst, użytkownicy Facebooka opublikują na swoich tablicach 174 tysiące fotografii, na YouTube pojawi się 60 godzin nowego materiału wideo, a na…


Timeline dla firm i marek - za i przeciw

czwartek 08/03/2012
1

Wprowadzona w zeszłym tygodniu opcja Timeline dla marek i firm na Facebooku to szansa dla reklamodawców na jeszcze skuteczniejsze dotarcie z ofertą do swojej grupy…


5 porad dla marketerów jak zapewnić marce skuteczność w Internecie w 2012 (i nie tylko)

sobota 07/01/2012
13

U progu nowego roku różnego rodzaju podsumowań i prognoz uniknąć się absolutnie nie da. Tak już jest, że gdy coś się kończy a coś zaczyna,…


Subiektywna lista wyzwań dla branży interaktywnej na 2012

czwartek 05/01/2012
21

Jeśli przepowiednie okażą się prawdziwe, czeka nas w – dopiero co rozpoczętym – 2012 koniec świata. Póki co jednak mamy początek – roku, planowania budżetów…


Sympatia dłużej niż na chwilę

poniedziałek 26/12/2011
0

Jeszcze niedawno zastanawiano się przede wszystkim nad tym, jak przyciągnąć jak największą liczbę sympatyków marki na jej fanpage na Facebooku czy konto w którymś z…


Media społecznościowe wymagają poważnego traktowania

czwartek 13/10/2011
2

Media społecznościowe nie są substytutem rzeczywistości lecz jej przedłużeniem. W wymiarze biznesowym ma to ogromne znaczenie, bo wiąże się z możliwością osiągania realnych korzyści w…


Biznes w świecie wirtualnym, zysk w świecie realnym

poniedziałek 12/09/2011
1

Relacje biznesowe mają dzisiaj nie tylko wymiar czysto handlowy, ale w dużej mierze oparte są na komunikacji, interakcji i dialogu marki czy firmy z konsumentem.…