Relacje biznesowe mają dzisiaj nie tylko wymiar czysto handlowy, ale w dużej mierze oparte są na komunikacji, interakcji i dialogu marki czy firmy z konsumentem. W zarządzaniu relacjami z klientami coraz większą rolę odgrywają nowoczesne działania e-marketingowe.
Złożoność relacji biznesowych skłania do poszukiwania nowych form dotarcia z ofertą do zainteresowanych nią podmiotów. Zarówno w przypadku marketingu skierowanego do dotychczasowych partnerów i klientów, jak i w przypadku działań nakierowanych na pozyskanie nowych klientów, coraz większe możliwości daje marketing i promocja w Internecie. Jak wynika z raportu HBP Polska „Rzeczpospolita Internetowa w roku 2011”, już ponad 17 mln osób korzysta w Polsce z sieci. Coraz większa liczba użytkowników, wielość możliwości i narzędzi komunikacyjnych, którą Internet oferuje, to szansa na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi klienta na dłużej.
Szybko i wygodnie
Promowanie działań biznesowych w Internecie to przede wszystkim wygoda – tak dla firmy czy marki, która w ten sposób chce dotrzeć do klientów, jak i dla samych adresatów jej oferty. Dla reklamodawcy promocja w Internecie to przede wszystkim duża oszczędność czasu. Klienci, natomiast, znajdują w sieci treści reklamowe w formie, do której przywykli, korzystając z niej na co dzień, dzięki czemu działania takie mogą skuteczniejsze. Możliwość zaoszczędzenia czasu jest ogromną zaletą zwłaszcza w branży e-commerce, gdyż jest to jeden z głównych powodów, dla których klienci wybierają zakupy w Internecie zamiast tradycyjnych.
Internet oferuje biznesowi możliwości marketingowe, których próżno szukać – a przynajmniej w takiej skali – w przypadku innych narzędzi promocji. Szybkość komunikacji, aktualność, możliwość interakcji marki z klientami, swobodna komunikacja na poziomie zwyczajnej rozmowy – to tylko niektóre z aspektów, w których Internet wygrywa z konkurencją. Charakter Internetu sprawia, że jest on doskonałym narzędziem marketingowym, zorientowanym na budowanie długofalowych relacji i komunikację biznesu z jego klientami.
Nowe możliwości
Internet to dla firm i marek niebagatelna szansa na nowoczesną prezentację, co jest ogromną zaletą zwłaszcza w branżach, w których jest silna konkurencja. Działania w sieci pozycjonują firmę wśród podmiotów dynamicznych, potrafiących wykorzystać potencjał nowych technologii. Ponadto, zarówno od strony merytorycznej, jak i wizualnej, dzięki Internetowi można skutecznie budować zaangażowanie grupy docelowej, dostosowując ofertę do jej sposobu percepcji przekazu reklamowego. Internet daje też szansę wykorzystać kapitał, jakim są dotychczasowi zadowoleni klienci, mogący być swego rodzaju ambasadorami firm czy marek, rekomendującymi je kolejnym osobom.
Skuteczność niestandardowych działań marketingowych w Internecie może być dodatkowo zwiększana dzięki personalizacji oferty, to znaczy takiemu jej przedstawieniu, które będzie spójne z oczekiwaniami i potrzebami konkretnych jej adresatów. Warto także podkreślić, że Internet pozwala nie tylko szybko tworzyć treści marketingowe, ale także na bieżąco je modyfikować, w zależności od uzyskanej reakcji zwrotnej.
Skrócić dystans
Specyfika Internetu powoduje skrócenie dystansu pomiędzy firmą czy marką a klientem, dzięki czemu możliwe jest pełniejsze zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań oraz szczera, otwarta komunikacja firmy z jej klientami. Nowoczesny e-marketing to mniejsze – w porównaniu do innych narzędzi – koszty pozyskania nowego klienta, a także większa szansa na zatrzymanie ich uwagi na dłużej. Interakcja i dialog prowadzony bez pośredników, będące podstawą e-marketingu, są znacznie bardziej efektywne niż marketing w tradycyjnym wydaniu.
Mniejsze koszty, lepsze efekty
Internet należy do najskuteczniejszych narzędzi promocji i marketingu, którego jednym z największych atutów jest doskonała mierzalność. Z punktu widzenia prowadzenia działań biznesowych i konkretnych ich efektów, fakt ten pozostaje nie bez znaczenia, zwłaszcza na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy coraz większych wymaganiach klientów. Możliwość zebrania dokładnych danych o tym, co przykuwa uwagę grupy docelowej, wpływa na skuteczność działań e-marketingowych. Wreszcie, w porównaniu do innych form marketingu, Internet jest narzędziem najtańszym.
Nowa jakość
Działania e-marketingowe i e-promocyjne to inwestycja w zarządzanie długotrwałymi relacjami z klientami. Internet, dzięki swojej dynamice i bogactwu proponowanych rozwiązań, nadaje nowy wymiar działaniom biznesowym w zakresie komunikacji i promocji. Ekspansja nowych technologii wpływa na sposób podejmowania decyzji handlowych i wymusza szybkie i elastyczne dostosowywanie się biznesu do zmieniającego się rynku. Profesjonalny e-marketing to wkład w konkurencyjność biznesu w rzeczywistości – nie tylko wirtualnej.
Komentarze