Biznes w świecie wirtualnym, zysk w świecie realnym


poniedziałek 12/09/2011
1

Relacje biznesowe mają dzisiaj nie tylko wymiar czysto handlowy, ale w dużej mierze oparte są na komunikacji, interakcji i dialogu marki czy firmy z konsumentem. W zarządzaniu relacjami z klientami coraz większą rolę odgrywają nowoczesne działania e-marketingowe.

Złożoność relacji biznesowych skłania do poszukiwania nowych form dotarcia z ofertą do zainteresowanych nią podmiotów. Zarówno w przypadku marketingu skierowanego do dotychczasowych partnerów i klientów, jak i w przypadku działań nakierowanych na pozyskanie nowych klientów, coraz większe możliwości daje marketing i promocja w Internecie. Jak wynika z raportu HBP Polska „Rzeczpospolita Internetowa w roku 2011”, już ponad 17 mln osób korzysta w Polsce z sieci. Coraz większa liczba użytkowników, wielość możliwości i narzędzi komunikacyjnych, którą Internet oferuje, to szansa na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi klienta na dłużej.

Szybko i wygodnie

Promowanie działań biznesowych w Internecie to przede wszystkim wygoda – tak dla firmy czy marki, która w ten sposób chce dotrzeć do klientów, jak i dla samych adresatów jej oferty. Dla reklamodawcy promocja w Internecie to przede wszystkim duża oszczędność czasu. Klienci, natomiast, znajdują w sieci treści reklamowe w formie, do której przywykli, korzystając z niej na co dzień, dzięki czemu działania takie mogą skuteczniejsze. Możliwość zaoszczędzenia czasu jest ogromną zaletą zwłaszcza w branży e-commerce, gdyż jest to jeden z głównych powodów, dla których klienci wybierają zakupy w Internecie zamiast tradycyjnych.

Internet oferuje biznesowi możliwości marketingowe, których próżno szukać – a przynajmniej w takiej skali – w przypadku innych narzędzi promocji. Szybkość komunikacji, aktualność, możliwość interakcji marki z klientami, swobodna komunikacja na poziomie zwyczajnej rozmowy – to tylko niektóre z aspektów, w których Internet wygrywa z konkurencją. Charakter Internetu sprawia, że jest on doskonałym narzędziem marketingowym, zorientowanym na budowanie długofalowych relacji i komunikację biznesu z jego klientami.

Nowe możliwości

Internet to dla firm i marek niebagatelna szansa na nowoczesną prezentację, co jest ogromną zaletą zwłaszcza w branżach, w których jest silna konkurencja. Działania w sieci pozycjonują firmę wśród podmiotów dynamicznych, potrafiących wykorzystać potencjał nowych technologii. Ponadto, zarówno od strony merytorycznej, jak i wizualnej, dzięki Internetowi można skutecznie budować zaangażowanie grupy docelowej, dostosowując ofertę do jej sposobu percepcji przekazu reklamowego. Internet daje też szansę wykorzystać kapitał, jakim są dotychczasowi zadowoleni klienci, mogący być swego rodzaju ambasadorami firm czy marek, rekomendującymi je kolejnym osobom.

Skuteczność niestandardowych działań marketingowych w Internecie może być dodatkowo zwiększana dzięki personalizacji oferty, to znaczy takiemu jej przedstawieniu, które będzie spójne z oczekiwaniami i potrzebami konkretnych jej adresatów. Warto także podkreślić, że Internet pozwala nie tylko szybko tworzyć treści marketingowe, ale także na bieżąco je modyfikować, w zależności od uzyskanej reakcji zwrotnej.

Skrócić dystans

Specyfika Internetu powoduje skrócenie dystansu pomiędzy firmą czy marką a klientem, dzięki czemu możliwe jest pełniejsze zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań oraz szczera, otwarta komunikacja firmy z jej klientami. Nowoczesny e-marketing to mniejsze – w porównaniu do innych narzędzi – koszty pozyskania nowego klienta, a także większa szansa na zatrzymanie ich uwagi na dłużej. Interakcja i dialog prowadzony bez pośredników, będące podstawą e-marketingu, są znacznie bardziej efektywne niż marketing w tradycyjnym wydaniu.

Mniejsze koszty, lepsze efekty

Internet należy do najskuteczniejszych narzędzi promocji i marketingu, którego jednym z największych atutów jest doskonała mierzalność. Z punktu widzenia prowadzenia działań biznesowych i konkretnych ich efektów, fakt ten pozostaje nie bez znaczenia, zwłaszcza na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy coraz większych wymaganiach klientów. Możliwość zebrania dokładnych danych o tym, co przykuwa uwagę grupy docelowej, wpływa na skuteczność działań e-marketingowych. Wreszcie, w  porównaniu do innych form marketingu, Internet jest narzędziem najtańszym.

Nowa jakość

Działania e-marketingowe i e-promocyjne to inwestycja w zarządzanie długotrwałymi relacjami z klientami. Internet, dzięki swojej dynamice i bogactwu proponowanych rozwiązań, nadaje nowy wymiar działaniom biznesowym w zakresie komunikacji i promocji. Ekspansja nowych technologii wpływa na sposób podejmowania decyzji handlowych i wymusza szybkie i elastyczne dostosowywanie się biznesu do zmieniającego się rynku. Profesjonalny e-marketing to wkład w konkurencyjność biznesu w rzeczywistości – nie tylko wirtualnej.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


6 + siedem =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Socialbuying, czyli powód do radości dla marek

wtorek 17/07/2012
1210

Po społecznościowym czytaniu, słuchaniu muzyki, oglądaniu filmów nadchodzi czas na społecznościowe kupowanie. Facebook zamierza wprowadzić w najbliższym czasie opcję, dzięki której możliwe będzie informowanie znajomych…


Cele marek w social media a oczekiwania internautów wobec nich

piątek 06/07/2012
145

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl opublikował ostatnio wyniki badania „A Ty komu ufasz?”,…


Apetyt na wiedzę. Refleksje po Internet ASAP

wtorek 19/06/2012
2

Marketerzy chcą być na bieżąco z nowinkami i trendami dotyczącymi Internetu. Zwłaszcza z tymi, które mogą wykorzystać w codziennej pracy i działaniach dla swojej marki.Słuszność…


Internet odporny na kryzys

środa 23/05/2012
2

„Kryzys” jest od dłuższego czasu hasłem odmienianym w mediach przez wszystkie przypadki. Ale branży interaktywnej – jako jednej z niewielu – kryzys nie doświadczył zbyt…


Po co marketerom udział w konferencjach?

poniedziałek 21/05/2012
1

Zanim skończysz czytać ten tekst, użytkownicy Facebooka opublikują na swoich tablicach 174 tysiące fotografii, na YouTube pojawi się 60 godzin nowego materiału wideo, a na…


Timeline dla firm i marek - za i przeciw

czwartek 08/03/2012
1

Wprowadzona w zeszłym tygodniu opcja Timeline dla marek i firm na Facebooku to szansa dla reklamodawców na jeszcze skuteczniejsze dotarcie z ofertą do swojej grupy…


5 porad dla marketerów jak zapewnić marce skuteczność w Internecie w 2012 (i nie tylko)

sobota 07/01/2012
13

U progu nowego roku różnego rodzaju podsumowań i prognoz uniknąć się absolutnie nie da. Tak już jest, że gdy coś się kończy a coś zaczyna,…


Subiektywna lista wyzwań dla branży interaktywnej na 2012

czwartek 05/01/2012
21

Jeśli przepowiednie okażą się prawdziwe, czeka nas w – dopiero co rozpoczętym – 2012 koniec świata. Póki co jednak mamy początek – roku, planowania budżetów…


Sympatia dłużej niż na chwilę

poniedziałek 26/12/2011
0

Jeszcze niedawno zastanawiano się przede wszystkim nad tym, jak przyciągnąć jak największą liczbę sympatyków marki na jej fanpage na Facebooku czy konto w którymś z…


Media społecznościowe wymagają poważnego traktowania

czwartek 13/10/2011
2

Media społecznościowe nie są substytutem rzeczywistości lecz jej przedłużeniem. W wymiarze biznesowym ma to ogromne znaczenie, bo wiąże się z możliwością osiągania realnych korzyści w…