Nowe marki na rynku telewizji cyfrowej


czwartek 29/12/2011
1

W przyszłym roku cyfrowy sygnał telewizji naziemnej ma docierać do ponad 90% gospodarstw domowych w naszym kraju. Analitycy prezentują przyszłość pod kątem cyfryzacji i internetu. Ten trend ma dominować już w roku 2012. Rozwój następuje zarówno w działalności wydawców i nadawców. Rynek platform cyfrowych jest już polem ostrej walki konkurencyjnej. Przejawem tego są między innymi dynamiczne zmiany własnościowe.

Zarząd TVN podpisał umowę z CANAL+ dotyczącą połączenia platform telewizji satelitarnej "n" i CYFRA+. W wyniku tej fuzji w Polsce powstanie silny operator płatnej telewizji. Co ciekawe, ma być to oferta kierowana do rynku z segmentu premium. Do nowej spółki TVN wniesie swoją spółkę zależną ITI Neovision w zamian za 32% udziałów. Natomiast CANAL+ wniesie platformę CYFRA+ obejmując 51%udziałów w nowej spółce.

Poza fuzją deklarowane są dodatkowe korzyści dla abonentów – będą oni mieli do dyspozycji połączoną ofertę programową obu platform. Będzie to więc najbogatsza oferta programowa w Polsce. Wyróżnikiem oferty mają być kanały dostarczane na wyłączność tylko abonentom nowej marki. Do 2015 roku nowa telewizja planuje urosnąć do liczby 3 mln klientów.

Rodzi się jednak pytanie, pod jaką marką będzie oferowana nowa oferta? O internecie krążą propozycje kontaminacji (zlepienia) obu nazw. Nie ma w tym żadnego uzasadnienia biznesowego. CANAL+ to przecież francuska spółka medialna. Firma jest właścicielem płatnego kanału telewizyjny o tej samej nazwie. CANAL+ jest kanałem telewizyjnym typu Premium i działa międzynarodowo. Wydaje się więc, że dla Francuzów „n” jest kolejnym element ich układanki, tworzącej międzynarodową markę. „n” z założenia było przedsięwzięciem lokalnym. To chyba przekreśla przyszłość istnienia marki „n” w jakiejkolwiek postaci.

Połączenie platform "n" i Cyfra+ jest konsolidacją rynku i tworzy nowego wiodącego operatora płatnej telewizji. Co na to konkurencja? Zygmunt Solorz-Żak skoncentrował w swoim posiadaniu Cyfrowy Polsat, telewizję Polsat oraz markę Plus. Zintegrowanie tych trzech marek w jedną ofertę może być kluczowe dla układu na rynku telewizji cyfrowej i interentu. Polsat jako marka najprawdopodobniej pozostanie, ale rodzi się pytanie, jaka będzie przyszłość marki Plus w kontekście strategii rynku telewizji cyfrowej? Przyszły wizerunek Plusa i istnienie tej marki, będą więc zależne od planów Zygmunta Solorza wobec rynku cyfrowego i internetowego.


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 
  1. Nazwy to pikuś. Połaczenie tych gigantów to wyzwanie samo w sobie.

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


4 × = trzydzieści sześć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Likwidacja marek z portfolio ofertowego i inwestycja w markę nadrzędną. Netia.

wtorek 17/07/2012
0

Po akwizycjach Netia redukuje portfolio do jednej marki. W połączeniu z rebrandingiem to konsekwentne inwestycje w markę Netia i budowe pozycji konkurencyjnej firmy.Marka Netia ma…


Rebranding czy tylko repozycjonowanie. Nowe logo Banku PEKAO SA.

środa 06/06/2012
1

Przedstawiciele Banku Pekao SA poinformowali o odświeżeniu marki. Tyle, że nie jest to rebranding a jedynie repozycjonowanie wizerunkowe, zmiana logo i dostosowanie systemu identyfikacji do…


Google Play za Android Market - strategiczny rebranding.

wtorek 27/03/2012
1

Google jest marką bez ograniczeń. Firma w swoich działaniach stosuję strategię otwartości i ogólnej dostępności. Android Market kojarzył się z systemem operacyjnym, którego właścicielem jest…


Prezydencja w Radzie Europejskiej a własność intelektualna

czwartek 16/02/2012
2

Dania przejęła prezydencję w Radzie Europejskiej. Skandynawowie ogłosili, że własność intelektualna będzie znajdować się wśród priorytetów ich półrocznej kadencji. Zapowiedziane zostały prace między innymi w…


Nowa wartość czy ucieczka od wizerunku

środa 04/01/2012
0

Zarząd TPSA ogłosił, że zmienia nazwę na Orange. Już w pierwszych miesiącach 2012 roku ma zniknąć nazwa i logo Telekomunikacja Polska. Firma zmianę planowała wcześniej,…


Nazwy i slogany - ważny element bezpieczeństwa komunikacji

czwartek 08/12/2011
1

Bez dobrej nazwy nie ma sukcesu. Nie wszystkie nazwy i hasła na to pozwalają, bo świadomie lub nie, można naruszyć prawa własności innych firm. Problemy…


Sex, smartfony i marekting

piątek 18/11/2011
1

HTC ochrzciło jeden ze swoich smartfonów nazwą Vivid. Tego samego słowa w nazwie firmy używa Vivid Entertainment, jeden z największych producentów filmów pornograficznych na świecie.…


Strategie rozwoju firmy a zmiana nazwy spółki. OPTIMUS staje się CD PROJEKT RED.

środa 02/11/2011
0

Marka Optimus ustępuje miejsca CD Projekt RED. Zgodnie z decyzją Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, 25 lipca 2011 roku nastąpiła zmiana nazwy Optimus Spółka Akcyjna…


Cybersquatting – projektowanie i ochrona nazw przed nieuczciwą konkurencją

środa 12/10/2011
2

Każda firma powinna posiadać swoją własną domenę internetową. Dzięki niej może budować swój wizerunek w interencie. Jednak tak jak w biznesie tradycyjnym, tak i w…


Strategia firmy z perspektywy rynku

wtorek 04/10/2011
1

Apple redukuje zamówienia na iPady o 25%. Taki wniosek można wysnuć po oświadczeniach kilku dostawców podzespołów dla Apple. Otwarcie mówią o zmniejszeniu zamówień. Informację taką…