Moje ostatnie wpisy

 

Strategia firmy z perspektywy rynku

wtorek 04/10/2011
1

Apple redukuje zamówienia na iPady o 25%. Taki wniosek można wysnuć po oświadczeniach kilku dostawców podzespołów dla Apple. Otwarcie mówią o zmniejszeniu zamówień. Informację taką podał Blomberg, na podstawie wypowiedzi analityków firm doradczych zajmujących się rynkiem urządzeń mobilnych. Czy to problemy w Apple czy nowa strategia firmy?Jak się ma strategia firmy do wielkości produkcji?Planowana jest…

Co to jest zastaw na znaku towarowym i jak go ustanowić

wtorek 20/09/2011
1

Prasa pisze o krytycznej sytuacji znanej marki męskich ubrań - Sunset Suits. Długi firmy sięgają dziesiątków milionów złotych, a jedynym majtkiem firmy, wydaje się być tylko znak towarowy. Firma nie prowadzi samodzielnie produkcji a towary trafiają do sklepów w komis. Firma ma wobec Banku BGŻ dług wraz z odsetkami w wysokości prawie 10 mln dolarów.…

Skuteczna ochrona nazwy i domeny

czwartek 15/09/2011
0

Jak chronić nazwyAgencja reklamowa Twittad otrzymała rejestrację na slogan "Let Your Ad Meet Tweets" w roku 2008. Nie mogą się z tym pogodzić prawnicy marki Twitter. Portal społecznościowy chce zaskarżyć decyzję organów rejestrowych i zabronić używania określenia "tweet", jako że naruszana jest ochrona nazwy i prawa firmy do słowa.Prezes Twittad James Eliason, jest zdziwiony taką…

Strategia rozszerzania marki

piątek 09/09/2011
2

Facebook wstrzymuje pełne wdrożenie Deals. Strategia rozszerzania okazała się porażką.Deals to usługa, która miała umożliwiać dokonywanie zakupów grupowych. Inicjatywa Facebooka wydawała się być gwarantowanym sukcesem. Gruopon jako lider rynku, mógł się czuć zagrożony. Jak się okazało, strategia rozszerzania marki na nowe oferty jest procesem za trudnym dla Facebook’a. Pozostanie jedynie okrojona wersja pod nazwą Check-in…

Nowe medium marketingu – wojna patentowa na rynku technologii mobilnych

czwartek 18/08/2011
0

Własność intelektualna zaczyna być bardzo poważną bronią w walce o rynek i przewagę konkurencyjną. Jeżeli prześledzimy informacje o rynku technologii mobilnych, zauważymy walkę jaka toczy się przed sądami o naruszanie praw do patentów. Apple ostatnio wygrało proces z HTC. International Trade Commission, jak i sąd Stanów Zjednoczonych mają prawo do zakazu przywozu i sprzedaży towarów…

Znaki towarowe w Internecie. Ochrona marki a reklamy w wyszukiwarkach

czwartek 04/08/2011
1

Podróbki to codzienność w obecnym świecie. Strategia ta jest popularna, bo z perspektywy firmy obniża koszty i podnosi sprzedaż. Oczywiście do momentu konfliktu prawnego. Przysłowie mówi, że nie warto kopać się z koniem, a podrabiane są z reguły produkty wielkich i uznanych marek. Ostatnio i interent stał się polem walki o prawa do używania marki.W…

Media, marketing, celebryci i pieniądze.

piątek 29/07/2011
1

Forbes niedawno opublikował listę najbardziej wpływowych celebrytów na świecie. Brano pod uwagę cztery kategorie. Zarobki, ranking w prasie i telewizji, pozycję w internecie oraz pozycje w mediach społecznościowych. Wygrała Lady Gaga. Choć w rankingu zarobków (90 mln dol.) zajęła dopiero ósme miejsce. Zdecydowały o tym olbrzymia popularność w mediach, w szczególności w internecie i i…

Jak Facebook walczy o ochronę swojej marki.

środa 29/06/2011
1

Domeny nie można mieć na własność, o czym rzadko kto wie. Na podstawie opłat nabywamy jedynie prawo do jej używania - gdy przestajemy płacić, domena może być opłacona i używana przez inną firmę. Inną sprawą jest sytuacja, gdy chcemy pozyskać lub odzyskać domenę identyczną z nazwą naszej marką. Przydaje się wtedy wcześniejsze zgłoszenie nazwy jako…

Wykorzystanie własności intelektualnej do budowania zysku i podnoszenia wartości firmy.

poniedziałek 27/06/2011
1

Wartość firmy do niedawna była postrzegana przez pryzmat jej środków trwałych. Jednak jak pokazują wyceny, coraz większe znaczenie mają wartości niematerialne i prawne, w tym prawa do znaków towarowych i patentów związanych z marką.Marki zazwyczaj traktowało się jako oznakowanie produktu. Jednak w pierwszej kolejności, marka to wartość finansowa. Stoją za nią możliwość sprzedawania większych ilości towaru,…

Start bloga: integracja marketingu ze strategiami biznesowymi

sobota 18/06/2011
1

Nazywam się Jarosław Filipek. Jestem założycielem i prezesem firmy CODES. Blog ten jest miejscem, na którym chciałbym podzielić się swoim 20 letnim doświadczeniem w budowie strategii rynkowych i strategii rozwoju opartych na marce.Jedną z barier w rozwoju firm, jaką często zauważałem, był brak integracji marketingu ze strategią biznesową. Gdy marketing rozumiał strategię firmy a zarząd…