Wrzuć to na uda, to ci się uda!


wtorek 22/01/2013
13

- Rozum, pomyśl, gdzie najlepiej umieścić reklamę?

- Na Pałacu Kultury!

- Przestań, weź pomyśl chwilę. Na co się gapisz? Na odzież, czy na brak odzieży?

- No wiesz Serce, nie bądź taki bezpośredni.

- No gadaj.

- Ok, przyznam, na brak odzieży…

- No i o to chodzi. Brak odzieży, to najlepsze miejsce na reklamę! Patrz:

- Serce, Ty to masz łeb!

- To jeszcze nic – patrz tutaj:

- Rozum, pomyśl, jakbyśmy wprowadzili to u nas: wchodzi klient do salonu sprzedaży, rozgląda się, połowa konsultantów nieobecna, bo coś załatwiają na zapleczu, druga połowa zajęta innymi klientami. Co ma robić? Stoi i czeka. Jakby tak stał w jednym miejscu dłuższą chwilę, to moglibyśmy zrobić tak, że na podłodze byśmy dali wygrawerowane nasze logo, albo jakiś tekst. Ponieważ stoi tak z 5-10-15 minut, to by mu się odcisnęło na butach, a potem idzie po śniegu i…

- …i reklama za darmochę wszędzie! No dobra ale jak śnieg stopnieje?

- Trudno, to wtedy grawerujemy napisy na krzesełkach. Siedzi taka gościówa w mini, albo i w dżinsach i chlast, odbija się jej na pupie napis, wychodzi z salonu i…

- …znów darmowa reklama! I to w miejscu największej oglądalności! Serce, Ty masz serce na karku!

- Pomyśl dalej Rozum. Dlaczego nie mielibyśmy wynajmować gotowych powierzchni reklamowych – np. naszych pracowników? Wszak „reklama dźwignią handlu!

- Dobre!  W którymś supermarkecie kasjerki miały na plecach napisane „DLA CIEBIE ZOSTAŁAM KASJERKĄ”! To można by naszym pracownikom na czole napisać „JAK MOGĘ POMÓC?”.

 

Patrząc na podejście do klientów w wielu branżach, wspomniane przez Rozum napisy powinny raczej brzmieć: „PRZEZ CIEBIE ZOSTAŁAM KASJERKĄ” i „PROSZĘ MI NIE PRZESZKADZAĆ!”. Trzeba uważać – budowanie daleko idących oczekiwań, bez upewnienia się, że są do spełnienia, prowadzi do efektu odwróconego – zamiast zyskać klientów, tracimy ich, gdyż dysonans pomiędzy tym czego klient się spodziewa a tym co dostaje jest zbyt daleko idący, żeby pokryć chęć posiadania. Komunikacja marketingowa nie może za daleko wyprzedzać zdolności firmy do spełnienia składanej obietnicy.

Według badań Accenture z końca ubiegłego roku (32 kraje świata, w ty m w Polsce), aż 20% klientów zmieniło dostawcę wyłącznie z powodu złej obsługi. 85% z nich nie odeszłoby, gdyby ich dostawcy usług prawidłowo zareagowali na skargi i niedogodności. Największą ilością odejść mogą poszczycić się operatorzy telefonii komórkowej – 26% i dostawców internetu – 23%. To, co najbardziej rozjusza klientów, to NIEDOTRZYMANA OBIETNICA. Aż 78% klientów gotowych jest przejść do konkurencji, jeśli usługodawca nie spełni składanej obietnicy! Czy nie lepiej więc inwestować więcej w jej spełnianie, zamiast w jej składanie?

„Pokaż zderzaki”. „Pokaż jaja”. ”Za darmo”. Firmy prześcigają się w kontrowersyjnych sposobach komunikowania swoich marek. Pełna koncentracja na kreacji, innowacyjności, szoku. A gdzie WARTOŚĆ dla klienta? Czy naprawdę łatwiej, lepiej i skuteczniej dla biznesu jest koncentrować się na komunikacji marketingowej, zamiast na tym co wartościowe dla klienta? Dlatego z taką radością przeczytałem wczoraj jadąc wzdłuż Grójeckiej w Warszawie: „ALMA – 48 miejsc parkingowych„. Wiedząc jak trudno jest zaparkować w okolicach skrzyżowania Grójeckiej z Korotyńskiego, a chcąc zrobić zakupy, od razu skierowałem się na parking ALMY! Nic o ogórkach kiszonych za 1,99, schabowym z kością za 5,99, czy szczotce i zmiotce za 9,99. Za to realna WARTOŚĆ dla klienta, natychmiast obrócona w obrót! Oby więcej takich przykładów!


Komentarze 13 Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× 6 = pięćdziesiąt cztery

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

A klienci to gdzie? Czyli przyszłość rynku finansowego w Polsce

sobota 11/02/2017
0

2 grudnia 2016 roku,  THINKTANK zorganizował podsumowującą debatę ekspercką mającą na celu ocenę przeszłości i spojrzenie w przyszłość rynku kapitałowego w Polsce. Z debaty płyną…


Lista najlepszych pracodawców wg Forbes i co ma do niej CX-Day?

wtorek 20/10/2015
0

6 października przypada Światowy Dzień CX (Customer Experience). Eksperci i konsultanci z obszaru CEM (Customer Experience Management) uczestniczyli w licznych, fascynujących fascynujących debatach, webinarach, sympozjach…


5 współczesnych pułapek myślenia biznesu i jak ich uniknąć?

sobota 30/05/2015
0

10 lat doświadczeń w prowadzeniu badań oczekiwań klientów metodyką CEM pozwala na odkrycie wielce interesujących pułapek myślenia biznesu na temat tego, za co klienci chcą…


Żegnaj CoffeeHeaven… Witaj Green Cafe Nero!

środa 11/02/2015
20

Uwielbiałem kawę w CoffeeHeaven. Zwłaszcza Mint Chocolate Frostito. Rocznie wypijałem ich ze sto. Niewątpliwie byłem lojalnym i wartościowym klientem dla CoffeeHeaven (teraz już COSTA Coffee).…


KLM, taktyka CLOSE-THE LOOP i noworoczne postanowienia

czwartek 01/01/2015
2

Co jest esencją produktu linii lotniczych? Bezpieczne przetransportowanie (czasem nawet kilkusetosobowej) grupy osób z miejsca na miejsce (bywa, że na odległość tysięcy kilometrów), przy pomocy…


SKANSKA - o firmie, która nie idzie na kompromisy z własnymi WARTOŚCIAMI

poniedziałek 22/12/2014
2

W 2000 roku Rosja szeroko otworzyła granice, zapraszając deweloperów z całego świata do realizacji potężnych projektów infrastrukturalnych. Marże jakie wówczas można było uzyskać były gigantyczne;…


Naprawdę piękna podróż LOT-u Dreamlinerem do ROMY

poniedziałek 01/12/2014
0

Nawet sztuczne zęby bolą od komunikacyjnego chłamu, jaki nas zewsząd zalewa. Współcześni marketerzy, zupełnie nie przyzwyczajeni do hiper-nadmiaru, w jakim żyjemy, najczęściej zupełnie nie radzą…


Jakie wnioski płyną dla biznesu z wyboru pierwszego z 7 nowych Cudów Polski?

środa 29/10/2014
3

Szanowny Panie Prezesie zwróć proszę uwagę. Klienci w swoich decyzjach i działaniach znacznie wyprzedzili twoją zdolność tworzenia dla nich wartości! Skąd ta konstatacja? Zacznijmy po…


Rozważania o ROI w Customer Experience Management

wtorek 21/10/2014
7

Wg badań przeprowadzonych w 2013 roku na zlecenie Oracle (1 600 CEO; 18 państw; obie Ameryki, Europa, Azja i Pacyfik): - 91% badanych top-menedżerów marzy,…


Mediq - 10 punktów styku i 5 porad dla każdego usługodawcy

poniedziałek 15/09/2014
749

- Tylko niech Pan nie dzwoni do żony po operacji, bo Pan wszystko wyśpiewa. - Usłyszałem te słowa od uśmiechających się do siebie znacząco pielęgniarek,…