T-Mobile w ostatnim zdaniu, a DTAC w całej reklamie! – 2 odsłona


czwartek 31/10/2013
75

Czy jest sens reklamować własną markę jednocześnie zachęcając do… nie korzystania z jej usług? Tak właśnie postąpił T-Mobile, choć jakże delikatnie i ponownie dopiero w ostatnim zdaniu swojej najnowszej reklamy:

Po serii zgrabnych ujęć prezentujących różne sposoby korzystania z usług sieci, w 47 sekundzie, gdy pokazywana jest uśmiechnięta para (kobieta w ciąży i przytulający ją mężczyzna) lektor mówi:

„Zobacz, ile masz możliwości. Także te, by czasem po prostu się wyłączyć.”

Wyłączyć? W kontekście sieci? To wszak oznacza „nie korzystać”! Firma ponownie buduje przekaz na wartościach związanych ze światem off-line. Na dodatek nie próbuje mi nic sprzedać, wcisnąć, przekonać do najniższych (czy na pewno?) stawek, Celebrytów, Basi zmieniającej z lekkością wszystko, łącznie z partnerem, czy Serducha z Rozumem, których historia marketingowa przerosła zapewne siłę marki, którą reklamują, jak Kabaret Mumio przerósł Play kilka lat wstecz. Fajne! Tym bardziej, że jest to już druga edycja reklamy „nie sprzedającej na siłę”. O pierwszej pisałem w swoim wpisie z 28 marca b.r..

Tam też wspomniałem o przepięknej reklamie tajskiego operatora sieci mobilnej dtac, który właśnie na tym przekazie zbudował siłę swojej obecności rynkowej. Cała reklama to jedno wielkie nawoływanie do docenienia rodziny, przyjaciół i chwil z bliskimi. Przekaz wręcz mówi: Chłopie/kobitko, wyłącz tą cholerną komórę! Patrz na swoje dzieci – nie mają Cię, bo wisisz w sieci! Wróć do off-line, bo ucieka ci życie i to, co najważniejsze!

Ktoś mógłby twierdzić, że dtec kopie pod sobą dołek, albo tnie gałąź, na której siedzi. Nic bardziej błędnego! dtec właśnie ogłosiła wyniki za 3 kw. b.r. Firma zanotowała 10,2% wzrost obrotów RdR głównie dzięki sprzedaży dostępu do Internetu. EBITDA wzrosła w tym samym okresie o imponujące 7,5%. Jon Eddy Abdullah, CEO firmy, jej sukcesów upatruje w konsekwentnej rywalizacji z konkurencją poprzez wdrażanie wartości FEEL GOOD. Dokładnie tak się czuję natykając się na reklamy i generalnie cały przekaz marketingowy dtec.

Już od ponad 100 lat, Chartered Institut of Marketing, krzewi wiedzę dotyczącą marketingu. Od grudnia b.r. rusza kolejna edycja kursu, którego ukończenie daje tytuł: PROFESSIONAL DIPLOMA IN MARKETING. Przyznam, że mocno zdziwił mnie temat drugiej z czterech części kursu (Unit 2), który brzmi: „Delivering Customer Value Through Marketing”. Od lat zawodowo zajmując się budowaniem zdolności organizacji do zarządzania doświadczeniem klientów (CEM), jestem głęboko przekonany, że silna marka to ta, która potrafi spełnić własne obietnice, a nie ta, która najciekawiej, czy najbardziej innowacyjnie, hałaśliwie, czy dziwacznie je głosi.

Tymczasem patrząc na wymowę całej reklamy dtac i jednego zdania w reklamie T-Mobile stwierdzam, że owszem, sama kampania marketingowa też może tworzyć wartość dla klientów. Być może zresztą T-Mobile nieprzypadkowo wybrał termin opublikowania swojej najnowszej kampanii w przededniu dnia zadusznego, dnia, w którym tak często zastanawiamy się, co jest dla nas najważniejsze, dnia Wszystkich Świętych.

 


Komentarze 75 Dodaj komentarz

 
  1. Akurat mi reklama się podobała (na ile reklama może się podobać), fajna muzyka bez nachalnego wciskania miliona rzeczy taki bardziej pokaz możliwości jeśli chodzi o dodatkowe usługi.

       Odpowiedz
    0
    0
  2. Marcel, dziękuję za komentarz.
    Dokładnie to samo spodobało mi się w T-Mobile’owej reklamie. Chciałem podkreślić, że są jednak firmy np. dtac), które poszły znacznie dalej i odwołały się do uczuć, emocji wartości bliskości między ludźmi nie poprzez – jak Nokia – connectig people, ale na odwrót, poprzez connecting people w realu, a nie wirtualu. „Warto czasem po prostu się wyłączyć”…

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


+ trzy = 8

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

A klienci to gdzie? Czyli przyszłość rynku finansowego w Polsce

sobota 11/02/2017
0

2 grudnia 2016 roku,  THINKTANK zorganizował podsumowującą debatę ekspercką mającą na celu ocenę przeszłości i spojrzenie w przyszłość rynku kapitałowego w Polsce. Z debaty płyną…


Lista najlepszych pracodawców wg Forbes i co ma do niej CX-Day?

wtorek 20/10/2015
0

6 października przypada Światowy Dzień CX (Customer Experience). Eksperci i konsultanci z obszaru CEM (Customer Experience Management) uczestniczyli w licznych, fascynujących fascynujących debatach, webinarach, sympozjach…


5 współczesnych pułapek myślenia biznesu i jak ich uniknąć?

sobota 30/05/2015
0

10 lat doświadczeń w prowadzeniu badań oczekiwań klientów metodyką CEM pozwala na odkrycie wielce interesujących pułapek myślenia biznesu na temat tego, za co klienci chcą…


Żegnaj CoffeeHeaven… Witaj Green Cafe Nero!

środa 11/02/2015
20

Uwielbiałem kawę w CoffeeHeaven. Zwłaszcza Mint Chocolate Frostito. Rocznie wypijałem ich ze sto. Niewątpliwie byłem lojalnym i wartościowym klientem dla CoffeeHeaven (teraz już COSTA Coffee).…


KLM, taktyka CLOSE-THE LOOP i noworoczne postanowienia

czwartek 01/01/2015
2

Co jest esencją produktu linii lotniczych? Bezpieczne przetransportowanie (czasem nawet kilkusetosobowej) grupy osób z miejsca na miejsce (bywa, że na odległość tysięcy kilometrów), przy pomocy…


SKANSKA - o firmie, która nie idzie na kompromisy z własnymi WARTOŚCIAMI

poniedziałek 22/12/2014
2

W 2000 roku Rosja szeroko otworzyła granice, zapraszając deweloperów z całego świata do realizacji potężnych projektów infrastrukturalnych. Marże jakie wówczas można było uzyskać były gigantyczne;…


Naprawdę piękna podróż LOT-u Dreamlinerem do ROMY

poniedziałek 01/12/2014
0

Nawet sztuczne zęby bolą od komunikacyjnego chłamu, jaki nas zewsząd zalewa. Współcześni marketerzy, zupełnie nie przyzwyczajeni do hiper-nadmiaru, w jakim żyjemy, najczęściej zupełnie nie radzą…


Jakie wnioski płyną dla biznesu z wyboru pierwszego z 7 nowych Cudów Polski?

środa 29/10/2014
3

Szanowny Panie Prezesie zwróć proszę uwagę. Klienci w swoich decyzjach i działaniach znacznie wyprzedzili twoją zdolność tworzenia dla nich wartości! Skąd ta konstatacja? Zacznijmy po…


Rozważania o ROI w Customer Experience Management

wtorek 21/10/2014
7

Wg badań przeprowadzonych w 2013 roku na zlecenie Oracle (1 600 CEO; 18 państw; obie Ameryki, Europa, Azja i Pacyfik): - 91% badanych top-menedżerów marzy,…


Mediq - 10 punktów styku i 5 porad dla każdego usługodawcy

poniedziałek 15/09/2014
851

- Tylko niech Pan nie dzwoni do żony po operacji, bo Pan wszystko wyśpiewa. - Usłyszałem te słowa od uśmiechających się do siebie znacząco pielęgniarek,…