Samochody VOLVO jako samobieżne skrzynki pocztowe?


wtorek 25/02/2014

Powszechnie znane są przeróżne innowacyjne sposoby wykorzystania pojazdów kołowych. Michał Drzymała kupił wóz cyrkowy, by obejść pruskie prawo obligujące do uzyskania zgody władz na postawienie domu. Bruce Willis w „Szklanej pułapce 4″ strącił przy użyciu swojego samochodu helikopter. Należące zaś od czterech lat do chińczyków (Zhejiang Geely Holding Group Company Limited) Volvo, systematycznie realizuje swój plan stania się jednym z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w branży. Już od 2017 roku po szwedzkich ulicach jeździć będą pierwsze samoprowadzące się pojazdy tej marki, a wizja firmy na rok 2020 zakłada, że od tego roku nikt nie tylko nie zginie, ale nawet nie zostanie zraniony przez samochód tej marki.

Tymczasem już obecnie Volvo testuje system, który pozwoli na potraktowanie samochodów tej marki jako odbiorczych lub nadawczych skrzynek na przesyłki kurierskie. Na 100 uczestniczących w pilotażu tego programu kierowców, aż 86 przyznało, że system pozwolił im zaoszczędzić czas. Jak on działa? Otóż Volvo wyprodukowało jednorazowego użytku kluczyki, które pozwalają na zlokalizowanie i otwarcie konkretnego samochodu, w którym ma być pozostawiona, bądź z którego ma być odebrana przesyłka.  Odbiorca będzie oczywiście informowany przez nadawcę przesyłki za pomocą tableta, bądź smartfonu (czy ktoś jeszcze 10 lat temu przypuszczał, że trzymane w kieszeni urządzenie będzie naszym przenośnym bankiem, czy też źródłem dostępu do niemal całej wiedzy świata?!?), że planowane jest zdeponowanie przesyłki w środku jego samochodu, bądź odebranie jej z jego wnętrza. Po zaakceptowaniu akcji, właściciel dostaje informację o „inwazji” na jego pojazd, więc na bieżąco wie, kto i kiedy dostał się do jego samochodu.

Ileż to razy zdarzało nam się, że nie mogliśmy odebrać przesyłki na czas? Ileż czasu zmarnowaliśmy, żeby udawać się osobiście po przesyłkę do magazynu firmy kurierskiej, bądź fatygować się na pocztę, bo umowa nie przewidywała ponownego przyjazdu doręczyciela? W miliardy złotych idą w skali Europy roczne koszty przetrzymywania i/lub ponownego awizowania, bądź wysyłania nieskutecznie dostarczonych, czy odebranych przesyłek. „Upocztowienie” samochodów marki Volvo zarówno jeszcze bardziej poprawi doświadczenia jej klientów, jak też ograniczy koszty działalności współpracujących z nią firm kurierskich.

Samochody marki Volvo, podobnie jak się to stało z telefonami komórkowymi, które już od dawna nie służą tylko do dzwonienia, przestają też służyć wyłącznie jako środek do transportu. Rozwój technologii pozwala na podniesienie doświadczeń klientów do poziomu zupełnie niespodziewanego i całkowicie innowacyjnego. Nie dziwota zatem, że aż dziewięć na dziesięć najlepszych globalnych marek w roku 2014 wg Brand Directory (link), to firmy high-tech. Oto ich lista, poczynając od najdroższej marki ikony, czyli: Apple, Samsung, Google, Microsoft, Verizon, GE, AT&T, Amazon.com, Walmart, IBM. Tym bardziej cieszy więc wejście Polski do ścisłej światowej czołówki innowacyjności w obszarach high-tech. Dziwisz się Czytelniku temu zdaniu? Już wkrótce się to zmieni. W świecie high-tech będzie rządził Grafen. Ale o nim przy innej okazji…

 


Moje najnowsze wpisy

 

A klienci to gdzie? Czyli przyszłość rynku finansowego w Polsce

sobota 11/02/2017

2 grudnia 2016 roku,  THINKTANK zorganizował podsumowującą debatę ekspercką mającą na celu ocenę przeszłości i spojrzenie w przyszłość rynku kapitałowego w Polsce. Z debaty płyną…


Lista najlepszych pracodawców wg Forbes i co ma do niej CX-Day?

wtorek 20/10/2015

6 października przypada Światowy Dzień CX (Customer Experience). Eksperci i konsultanci z obszaru CEM (Customer Experience Management) uczestniczyli w licznych, fascynujących fascynujących debatach, webinarach, sympozjach…


5 współczesnych pułapek myślenia biznesu i jak ich uniknąć?

sobota 30/05/2015

10 lat doświadczeń w prowadzeniu badań oczekiwań klientów metodyką CEM pozwala na odkrycie wielce interesujących pułapek myślenia biznesu na temat tego, za co klienci chcą…


Żegnaj CoffeeHeaven… Witaj Green Cafe Nero!

środa 11/02/2015

Uwielbiałem kawę w CoffeeHeaven. Zwłaszcza Mint Chocolate Frostito. Rocznie wypijałem ich ze sto. Niewątpliwie byłem lojalnym i wartościowym klientem dla CoffeeHeaven (teraz już COSTA Coffee).…


KLM, taktyka CLOSE-THE LOOP i noworoczne postanowienia

czwartek 01/01/2015

Co jest esencją produktu linii lotniczych? Bezpieczne przetransportowanie (czasem nawet kilkusetosobowej) grupy osób z miejsca na miejsce (bywa, że na odległość tysięcy kilometrów), przy pomocy…


SKANSKA - o firmie, która nie idzie na kompromisy z własnymi WARTOŚCIAMI

poniedziałek 22/12/2014

W 2000 roku Rosja szeroko otworzyła granice, zapraszając deweloperów z całego świata do realizacji potężnych projektów infrastrukturalnych. Marże jakie wówczas można było uzyskać były gigantyczne;…


Naprawdę piękna podróż LOT-u Dreamlinerem do ROMY

poniedziałek 01/12/2014

Nawet sztuczne zęby bolą od komunikacyjnego chłamu, jaki nas zewsząd zalewa. Współcześni marketerzy, zupełnie nie przyzwyczajeni do hiper-nadmiaru, w jakim żyjemy, najczęściej zupełnie nie radzą…


Jakie wnioski płyną dla biznesu z wyboru pierwszego z 7 nowych Cudów Polski?

środa 29/10/2014

Szanowny Panie Prezesie zwróć proszę uwagę. Klienci w swoich decyzjach i działaniach znacznie wyprzedzili twoją zdolność tworzenia dla nich wartości! Skąd ta konstatacja? Zacznijmy po…


Rozważania o ROI w Customer Experience Management

wtorek 21/10/2014

Wg badań przeprowadzonych w 2013 roku na zlecenie Oracle (1 600 CEO; 18 państw; obie Ameryki, Europa, Azja i Pacyfik): - 91% badanych top-menedżerów marzy,…


Mediq - 10 punktów styku i 5 porad dla każdego usługodawcy

poniedziałek 15/09/2014

- Tylko niech Pan nie dzwoni do żony po operacji, bo Pan wszystko wyśpiewa. - Usłyszałem te słowa od uśmiechających się do siebie znacząco pielęgniarek,…