Riposta – 2 przypadki: LEGO i Koleje Mazowieckie


wtorek 05/02/2013

Siedmioletni Luka, za wszystkie swoje pieniądze jakie zebrał tytułem prezentów na Boże Narodzenie kupił sobie upragnione LEGO Ninjago Ultra Sonic Raider.

Mimo, że inwestycja do tanich nie należała, jego szczęście nie miało granic. Niestety, jak to z zabawkami bywa, a już ludzikami LEGO w szczególności – mają tendencje do ginięcia. Tak też było z Jay ZX-em, którego Luka, wbrew ostrzeżeniom swojego taty, wziął ze sobą do sklepu. Tam też zapewne Jay, ku wielkiej rozpaczy Luka, zniknął.

Jedyne co przyszło tacie Luki do głowy, aby ukoić łzy syna była sugestia napisania maila do serwisu LEGO, na co Luka skwapliwie, aczkolwiek nie bez smutku przystał. Poniżej moje tłumaczenie maila Luki do serwisu LEGO, jaki podaję za ITV Neews:

Dzień dobry,

Nazywam się Luka Apps i mam siedem lat. Za pieniądze jakie dostałem na Boże Narodzenie kupiłem sobie zestaw Ultrasonic Raider z serii Ninjago. Numer zestawu to 9449. Jest naprawdę fajny.

Mój Tata wziął mnie do Sainsurys i przykazał, żebym zostawił ludziki w domu, ale ja je wziąłem ze sobą i zgubiłem Jay ZX-a w sklepie. Chyba wypadł mi z kieszeni kurtki.

Jest mi bardzo smutno, że go zgubiłem. Tata powiedział, żebym napisał do Was emaila, żeby sprawdzić, czy nie moglibyście mi przysłać nowego ludzika.

Jeśli moglibyście mi go przysłać to obiecuję, że nigdy nie wezmę go już do sklepu.

Luka

Wkrótce Luka otrzymał odpowiedź od Richarda z działu obsługi klienta LEGO. Richard wyjaśnił, że rozmawiał z Sensei Wu, mistrza serii Ninjago i ma dla niego wiadomość. Oto treść maila Richarda:

Jest nam bardzo przykro, że straciłeś figurkę Jaya. Wygląda na to, że twój Tata miał rację aby zostawić go w domu. Widzę, że jest ci przykro również i z tego powodu.

W normalnej sytuacji poprosilibyśmy abyś zapłacił za wymianę zgubionej figurki. Moi szefowie powiedzieli, że nie mogę wysłać ci za darmo nowego Jaya tylko dlatego, że go zgubiłeś. Jednak zdecydowałem się zadzwonić do Sensei Wu, żeby spytać się, czy on może pomóc.

Powiedziałem Sensei Wu, że zgubiłeś figurkę Jaya zupełnie przypadkowo i że nigdy więcej nie dopuścisz do takiej sytuacji.

Powiedział mi też, żeby przekazać ci te słowa: „Luka, twój Ojciec wydaje się być bardzo mądrym człowiekiem. Pamiętaj, że masz zawsze chronić swoje figurki tak, jak robią to smoki chroniąc Broń w Spinjitzu!”

Sensei Wu powiedział mi, że mogę ci przesłać Jaya a także, że mogę dodać coś dodatkowego dla ciebie, bo każdy kto oszczędza pieniądze, które oszczędza na Boże Narodzenie swoje pieniądze, aby zakupić Ultrasonic Raider jest z pewnościa wielkim fanem Ninjago. Tak więc mam nadzieję, że ucieszy cię figurka Jaya wraz z całym jego uzbrojeniem. Tak więc będziesz posiadaczem jedynej figurki Jaya, którą można złożyć w całość z trzech różnych Jayów! Wyślę ci też złą postać, żeby twój Jay miał z kim walczyć!

Pamiętaj tylko co powiedział Sensei Wu: chroń swoje figurki tak jak jest chroniona broń Spinjitzu! I pamiętaj, żeby zawsze słuchać swojego Taty.

Wkrótce dostaniesz kopertę z LEGO zawierającą minifigurki. Luka, opiekuj się nimi proszę.

Pamiętaj, że obiecałeś zawsze zostawiać je w domu.

Richard, LEGO

Przypadek Kolei Mazowieckich:

Edyta K., absolwentka Wojskowej Akademii Technicznej i mieszkanka Wołomina, bardzo zdenerwowała się na usługi Kolei Mazowieckich. W swojej złości weszła na stronę pasażerów i sympatyków Kolei Mazowieckich na Facebooku(*) i napisała jedno zdanie:

Sku***syny je**ne, wasze marne usługi powinny być darmowe

Administrator profilu, widząc niewybredny atak Edyty K., odpowiedział z adekwatną gracją:

Pani Edyto, darmowa to może być Pani, ale nie usługi przewozu…

Pozostawiam oba przypadki bez komentarza.

(*) UWAGA, UWAGA, na wyraźną i uprzejmą prośbę przedstawiciela agencji PR obsługującej Koleje Mazowieckie, który w tym celu skontaktował się ze mną podkreślam, że Pani Edyta weszła na stronę pasażerów i sympatyków Kolei Mazowieckich na Facebooku, a nie na oficjalną stronę Kolei Mazowieckich. Co za tym idzie, odpowiedź Pani Edycie napisana została nie przez przedstawiciela Kolei Mazowieckich, lecz administratora strony pasażerów i sympatyków Kolei Mazowieckich na Facebooku. Tym samym Koleje Mazowieckie nie biorą, bo nie mogą wziąć na siebie odpowiedzialności za jakość korespondencji pomiędzy Panią Edytą a wspomnianym administratorem.


Moje najnowsze wpisy

 

A klienci to gdzie? Czyli przyszłość rynku finansowego w Polsce

sobota 11/02/2017

2 grudnia 2016 roku,  THINKTANK zorganizował podsumowującą debatę ekspercką mającą na celu ocenę przeszłości i spojrzenie w przyszłość rynku kapitałowego w Polsce. Z debaty płyną…


Lista najlepszych pracodawców wg Forbes i co ma do niej CX-Day?

wtorek 20/10/2015

6 października przypada Światowy Dzień CX (Customer Experience). Eksperci i konsultanci z obszaru CEM (Customer Experience Management) uczestniczyli w licznych, fascynujących fascynujących debatach, webinarach, sympozjach…


5 współczesnych pułapek myślenia biznesu i jak ich uniknąć?

sobota 30/05/2015

10 lat doświadczeń w prowadzeniu badań oczekiwań klientów metodyką CEM pozwala na odkrycie wielce interesujących pułapek myślenia biznesu na temat tego, za co klienci chcą…


Żegnaj CoffeeHeaven… Witaj Green Cafe Nero!

środa 11/02/2015

Uwielbiałem kawę w CoffeeHeaven. Zwłaszcza Mint Chocolate Frostito. Rocznie wypijałem ich ze sto. Niewątpliwie byłem lojalnym i wartościowym klientem dla CoffeeHeaven (teraz już COSTA Coffee).…


KLM, taktyka CLOSE-THE LOOP i noworoczne postanowienia

czwartek 01/01/2015

Co jest esencją produktu linii lotniczych? Bezpieczne przetransportowanie (czasem nawet kilkusetosobowej) grupy osób z miejsca na miejsce (bywa, że na odległość tysięcy kilometrów), przy pomocy…


SKANSKA - o firmie, która nie idzie na kompromisy z własnymi WARTOŚCIAMI

poniedziałek 22/12/2014

W 2000 roku Rosja szeroko otworzyła granice, zapraszając deweloperów z całego świata do realizacji potężnych projektów infrastrukturalnych. Marże jakie wówczas można było uzyskać były gigantyczne;…


Naprawdę piękna podróż LOT-u Dreamlinerem do ROMY

poniedziałek 01/12/2014

Nawet sztuczne zęby bolą od komunikacyjnego chłamu, jaki nas zewsząd zalewa. Współcześni marketerzy, zupełnie nie przyzwyczajeni do hiper-nadmiaru, w jakim żyjemy, najczęściej zupełnie nie radzą…


Jakie wnioski płyną dla biznesu z wyboru pierwszego z 7 nowych Cudów Polski?

środa 29/10/2014

Szanowny Panie Prezesie zwróć proszę uwagę. Klienci w swoich decyzjach i działaniach znacznie wyprzedzili twoją zdolność tworzenia dla nich wartości! Skąd ta konstatacja? Zacznijmy po…


Rozważania o ROI w Customer Experience Management

wtorek 21/10/2014

Wg badań przeprowadzonych w 2013 roku na zlecenie Oracle (1 600 CEO; 18 państw; obie Ameryki, Europa, Azja i Pacyfik): - 91% badanych top-menedżerów marzy,…


Mediq - 10 punktów styku i 5 porad dla każdego usługodawcy

poniedziałek 15/09/2014

- Tylko niech Pan nie dzwoni do żony po operacji, bo Pan wszystko wyśpiewa. - Usłyszałem te słowa od uśmiechających się do siebie znacząco pielęgniarek,…