10 sposobów na zniszczenie swojej marki – PROLOG


poniedziałek 31/12/2012
0

W marketingu zamieszanie i niepewność:
  • >>> Philip Kotler już dawno opublikował Marketing 3.0, choć większość marketerów uczyła się marketingu jeszcze w czasach Marketingu 2.0 z książek powstałych w czasach Marketignu 1.0
  • >>> Wydatki na reklamy wniosły co prawda w Polsce pierwszych trzech kwartałach 5 mld 79 mln złotych, ale też umacnia się spadkowy trend w wydatkach na reklamę – spadek w II kw. 2012 o prawie 8% w porównaniu z analogicznym okresem 2011
  • >>> Przedsiębiorstwa (zwłaszcza europejskie i azjatyckie) spodziewają się zmniejszonych budżetów na marketing w 2013 roku – Global Marketing Index dla świata = 47,2 punktów, a dla Europy 44,8 punktów (stan optymistyczny wynosi >50 pkt)
  • >>> Coraz więcej słychać o wpływie Customer Experience (Doświadczenia i przeżycia klientów) na zarządzanie wizerunkiem firm, a co więcej – także na ich dochodowość, ale mało wie czym jest CE – większość sądzi, że w praktyce jest to taki bardziej nowoczesny CS (Customer Service) – nie mówiąc już, że mało kto posiada wiedzę jak zarządzać procesami generującymi pozytywne doświadczenia i przeżycia klientów, czyli czym jest CEM – Customer Experience Management (że zacytuję pytanie z grupy CEM Professionals na LinkedInie: Is there a book you would call „CEM Bible”?)
  • >>> Z jednej strony kryzys się umacnia, USA wiszą nad krawędzią klifu fiskalnego, Europa drży przed rozpadem zadłużonej i słabnącej strefy Euro, Polska ma podobno wejść w głęboką recesję w przyszłym roku, a tu Oracle podaje, że w 2012 roku aż 80% konsumentów na rynku europejskim gotowa jest płacić więcej za lepsze doświadczenia z daną marką i to nawet w sytuacji kryzysowej, co jest zdecydowanie umacniającą się tendencją (w połowie poprzedniej dekady, wg Satmetrix, liczba ta wynosiła „tylko” 50%)
Co zatem robić w 2013 roku, żeby uniknąć osłabienia swojej marki? Jak zarządzać polityką marketingową? Jak zarządzać firmą? Postanowiłem odpowiedzieć na powyższe pytania w Noworocznym cyklu „10 sposobów na zniszczenie swojej marki”. Zachęcam do lektury.

Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


cztery × = 32

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

A klienci to gdzie? Czyli przyszłość rynku finansowego w Polsce

sobota 11/02/2017
25

2 grudnia 2016 roku,  THINKTANK zorganizował podsumowującą debatę ekspercką mającą na celu ocenę przeszłości i spojrzenie w przyszłość rynku kapitałowego w Polsce. Z debaty płyną…


Lista najlepszych pracodawców wg Forbes i co ma do niej CX-Day?

wtorek 20/10/2015
0

6 października przypada Światowy Dzień CX (Customer Experience). Eksperci i konsultanci z obszaru CEM (Customer Experience Management) uczestniczyli w licznych, fascynujących fascynujących debatach, webinarach, sympozjach…


5 współczesnych pułapek myślenia biznesu i jak ich uniknąć?

sobota 30/05/2015
1

10 lat doświadczeń w prowadzeniu badań oczekiwań klientów metodyką CEM pozwala na odkrycie wielce interesujących pułapek myślenia biznesu na temat tego, za co klienci chcą…


Żegnaj CoffeeHeaven… Witaj Green Cafe Nero!

środa 11/02/2015
20

Uwielbiałem kawę w CoffeeHeaven. Zwłaszcza Mint Chocolate Frostito. Rocznie wypijałem ich ze sto. Niewątpliwie byłem lojalnym i wartościowym klientem dla CoffeeHeaven (teraz już COSTA Coffee).…


KLM, taktyka CLOSE-THE LOOP i noworoczne postanowienia

czwartek 01/01/2015
2

Co jest esencją produktu linii lotniczych? Bezpieczne przetransportowanie (czasem nawet kilkusetosobowej) grupy osób z miejsca na miejsce (bywa, że na odległość tysięcy kilometrów), przy pomocy…


SKANSKA - o firmie, która nie idzie na kompromisy z własnymi WARTOŚCIAMI

poniedziałek 22/12/2014
18

W 2000 roku Rosja szeroko otworzyła granice, zapraszając deweloperów z całego świata do realizacji potężnych projektów infrastrukturalnych. Marże jakie wówczas można było uzyskać były gigantyczne;…


Naprawdę piękna podróż LOT-u Dreamlinerem do ROMY

poniedziałek 01/12/2014
0

Nawet sztuczne zęby bolą od komunikacyjnego chłamu, jaki nas zewsząd zalewa. Współcześni marketerzy, zupełnie nie przyzwyczajeni do hiper-nadmiaru, w jakim żyjemy, najczęściej zupełnie nie radzą…


Jakie wnioski płyną dla biznesu z wyboru pierwszego z 7 nowych Cudów Polski?

środa 29/10/2014
4

Szanowny Panie Prezesie zwróć proszę uwagę. Klienci w swoich decyzjach i działaniach znacznie wyprzedzili twoją zdolność tworzenia dla nich wartości! Skąd ta konstatacja? Zacznijmy po…


Rozważania o ROI w Customer Experience Management

wtorek 21/10/2014
9

Wg badań przeprowadzonych w 2013 roku na zlecenie Oracle (1 600 CEO; 18 państw; obie Ameryki, Europa, Azja i Pacyfik): - 91% badanych top-menedżerów marzy,…


Mediq - 10 punktów styku i 5 porad dla każdego usługodawcy

poniedziałek 15/09/2014
1198

- Tylko niech Pan nie dzwoni do żony po operacji, bo Pan wszystko wyśpiewa. - Usłyszałem te słowa od uśmiechających się do siebie znacząco pielęgniarek,…