„Trudno sobie wyobrazić istnienie społeczeństwa konsumpcyjnego bez…
...badaczy" - powiedział na niedawno zakończonym Kongresie Badaczy Rynku i Opinii nie kto inny, jak wzbudzający tak wiele kontrowersji prof. Zygmunt Bauman. Rodzi się z mety pytanie, czy to badacze z racji swojej roli wpływają na istnienie i reprodukowanie (bo tak wyraził się Bauman) społeczeństwa konsumpcyjnego, czy też społeczeństwo konsumpcyjne dla swojego istnienia i reprodukowania…
Orange kontra Plus – kocham dialog marek!
Pamiętasz Czytelniku akcję Orange na fb sprzed dokładnie dwóch lat: "Czym zaskoczył Cię ostatnio Orange"? Patrząc na jakże liczne negatywne wpisy sfrustrowanych destruktorów marki, wielu pukało się w czoło dziwiąc się krótkowzroczności czy naiwności pomysłodawców. Przyznam natomiast, że ostatnio Orange rzeczywiście mnie zaskoczył i to pozytywnie!
Zaczęło się latem. W Plusie stan paniki po przejęciu firmy…
Nigdy nie marnuj porządnego kryzysu! – historia sukcesu Sprint
Cała branża telekomunikacyjna - i to nie tylko w Polsce - powszechnie znana jest z dostarczania klientom beznadziejnych doświadczeń. Jeszcze w 2008 roku, na samym dnie tej beznadziei i na progu bankructwa znalazła się amerykańska firma Sprint. Od tego czasu jednak Sprint uzdrowiła swoje finanse, stała się liderem jakości doświadczeń klientów, a Newsweek umieścił ją na…
NPS spada, a sprzedaż rośnie jak na drożdżach – jak to możliwe?
Kierownictwo pewnej zacnej firmy raduje się niezwykłym osiągnięciem. Po pierwsze, firma ta doskonale radzi sobie biznesowo: trwa nieprzerwany wzrost przedsiębiorstwa i to na trudnym, konkurencyjnym rynku. Po drugie zaś, firma ta może pochwalić się nadzwyczajnie wysokim wskaźnikiem NPS i to zarówno bezwzględnie (znacznie powyżej zera), jak i względnie, czyli w porównaniu do bezpośredniej konkurencji, pozostającej…
- Rozum – pyta Serce – ale dlaczego nawet Onet po nas jedzie?
- A Ty, Serce, co znowu? - pyta Rozum.
- Nikt nas już nie kocha! Czytałeś to? - tu Serce wskazuje link do ostatniego newsa o marce Orange, jaki zamieścił Onet: Klienci mają kłopoty z Orange.
- Co Ty się Serce zamartwiasz? Patrz, przecież nasze służby zadziałały sprawnie! Widzisz? Jest nawet "Aktualizacja-komentarz od Orange". Widzisz?…
VOLVO Trucks – kocham taką komunikację marki!
To, że Richard Branson, czyli chodzący, nurkujący i lewitujący w kosmosie twórca marki Virgin podejmuje się działań zaskakujących, nietuzinkowych i brawurowych, to jest to zupełnie normalne, wręcz oczekiwane. Ale gdy czyni tak szef starej, konserwatywnej firmy, która zrobiła karierę na iście zachowawczej wartości, jaką jest BEZPIECZEŃSTWO, to należy mu się nie tylko szacun, ale wręcz szacunek!…
Za nic nie chcę zostać pracownikiem LG!
A już na pewno nie mam zamiaru kandydować do pracy w tej firmie... Tak, tak. Wiem, wszak wobec ekonomii nadmiaru w jakiej żyjemy, firmy prześcigają się obecnie w wymyślaniu coraz to bardziej dziwacznych sposobów na wyróżnienie się na rynku. Mnóstwo energii wkładają w stroszenie piórek, napinanie się i wyolbrzymianie swoich walorów. Zwierzęta robią to samo.…
Operatorzy telefonii mobilnej drżyjcie! O2 coraz bliżej Polski!
Opowiem dziś historię marki O2. Warto wiedzieć o niej więcej niż tylko to, że właśnie staje się, poprzez połączenie z E-Plus, największym operatorem telefonii mobilnej w Niemczech, spychając na dalszy plan T-Mobile i Vodafone! Oto w skrócie historia O2:
W 2001 roku British Telecom została zmuszona ustawami rządowymi do sprzedaży marki BT Cellnet, czyli własnej…
Marketing doświadczeń! Czy ta trąbka obudzi marketerów?
Minęło już 15 lat od ukazania się książki ikony "The Experience Economy", w której B. Joseph Pine II, James H. Gilmore po raz pierwszy wprowadzili i wyjaśniają założenia, rozwijającej się na zgliszczach "starego" Kotlera, ekonomii doświadczeń. Marketerzy, tudzież inni ludzie biznesu, wychowani na podręcznikach i praktykach pochodzących z ubiegłego stulecia, z trudem próbują zrozumieć, o co…
Heineken Open’er? A idź Pan w diabły, bo tą packą Pana zdzielę!
Open'er bynajmniej nie pomoże Heinekenowi... I to wcale nie z powodu spadającej (zwłaszcza według weteranów) jakości i świeżości tego festiwalu, lecz z zupełnie innych powodów.
Sobota. Wybrzeże. Karwia. Wejście na plażę nr 43. Godzina 16-ta z minutami. Drewniany chodnik prowadzi z wydmy prosto do pubu obrandowanego zielenią, bielą i czerwienią Heinekena. Wyraźnie utykając idzie po nim mocno…