Moje ostatnie wpisy

 

Trend na 2014: konieczne zmiany w programach lojalnościowych

piątek 03/01/2014

Drogi Czytelniku, przepraszam, ile masz w swoim portfelu? Znaczy się, nie chodzi mi o gotówkę, ani też o karty kredytowe czy płatnicze. Pytam, ile masz kart lojalnościowych do sieci kawiarni. Ja mam ich z osiem. Czasem, gdy jestem w jakiejś kawiarni i szukam tej właściwej karty, wypadają mi na blat wszystkie i robi się wesoło... :-) Czym…

DRUTEX – świąteczna akcja inspirowana LipDUB’em Orange?

poniedziałek 30/12/2013

Są sytuacje, co do których nie wiadomo: śmiać się czy płakać; podziwiać czy psy wieszać; zachwycić się czy załamać. Jedno jest pewne, najświeższa świąteczna akcja DRUTEX nie pozostawia człowieka obojętnym:  YouTube | DRUTEX świetny jest Jaki mógł być cel tej akcji? Zapewne były dwa: Pierwszy, skierowany na zewnątrz, to pokazanie światu (rynek potencjalnych pracowników i…

WestJet – wzruszająca akcja świąteczna kanadyjskiej linii lotniczej

poniedziałek 23/12/2013

Święta to dla wielu marek okazja do wzmocnienia swojego wizerunku. Jedne firmy wykorzystują je w sposób absolutnie rewelacyjny, inne w sposób nijaki, a jeszcze inne kreują swoim klientom doświadczenia wręcz beznadziejne i rujnujące ich biznes. Do tych ostatnich zaliczam wszystkie te, które z uporem maniaka atakują angielsko-języcznymi dżinglami pseudo-kolęd. Gdy tylko je słyszę, wieję gdzie…

Samsung na Zakrzówku, czyli jak działają lajki?

czwartek 19/12/2013

Co łączy giganta odpowiadającego za 30% PKB Korei Pd z "ogniskiem kwietniowym" na Zakrzówku zorganizowanym przez Annę Kubicz? Czy tylko to, że spośród 20 tys. osób, które jakże dobrze bawiły się na owej imprezie, przynajmniej kilka tysięcy posługiwało się smartfonem Samsunga? Nie tylko! Markę "Zakrzówek" i markę "Samsung" łączy ze sobą istotna lekcja o tym,…

„CEM współczesnym Kopernikiem!” – minął już rok…

poniedziałek 09/12/2013

CEM czyli Customer Experience Management, a po polsku Zarządzanie doświadczeniem klientów "współczesnym Kopernikiem"? Oczywiście, że tak! Dokładnie rok temu rozpocząłem pisać niniejszy blog z intencją komentowania rzeczywistości pod kątem mocnej bądź miernej zdolności przedsiębiorstw do świadomego dostarczania swoim klientom doświadczeń, za jakie chcą płacić. Wszak wszystkie generują klientom określone doświadczenia, ale mało która robi to…

Rainbow Tours skarży swojego klienta! Gdzie są granice absurdu?

poniedziałek 02/12/2013

Zadziwiająca historia! Zwykle to klienci skarżą swoich dostawców za niezrealizowaną czy niewłaściwie zrealizowaną usługę, czy produkt. A tu proszę, biuro turystyczne Rainbow Tours nie wytrzymało presji ze strony klienta i złożyło przeciwko niemu pozew. Cóż za innowacyjne podejście do zapewniania pozytywnych doświadczeń klienckich! OK, rozumiem. Sprawa nie jest jednoznaczna. Pan Tadeusz Guzikowski zarezerwował sobie w…

Ryanair – geniusz zarządzania doświadczeniem klienta? Oczywiście!

środa 20/11/2013

Od lat liczne marki popełniają ogromny błąd inwestując ogromne pieniądze w pozytywny szum wokół siebie. Michael O’Leary, szef Ryanair wyśmiewa te działania w głos! I co ciekawsze, gość ma 100% racji! Jakże wiele firm zatrudnia całe sztaby specjalistów śledzących wpisy na portalach społecznościowych mając na celu wychwycenie tych negatywnych i odpowiednie zareagowanie. Wyselekcjonowane grupy ich…

10 zasad CEM, a promocja marki POLSKA – porady nie tylko dla RPP

piątek 15/11/2013

Zupełnie niezauważona przez media - w przeciwieństwie do Marszu Niepodległości - przeszła informacja o zatwierdzeniu zasad, które mają przyświecać promocji marki POLSKA. Zasady stanowią międzyresortowe wytyczne mające na celu wzmocnienie wizerunku naszego kraju na świecie. Uchwała RPP (Rada Promocji Polski - dla przypomnienia) wskazuje, co mówić i jak działać, a także czego unikać podejmując działania promujące…

„TIME TO F**K WITH SOME CUSTOMERS” – prank advertising :-(

piątek 08/11/2013

To nie był łatwy dzień dla Sophii. Właściwie można powiedzieć, że koszmarny! Miało być tak pięknie, a zakończyło się szpitalem i ostrą niewydolnością systemu nerwowego. Tego dnia wreszcie leciała do Argentyny na finalną rozmowę kwalifikacyjną. Mimo młodego wieku, wielka korporacja działająca w branży zaawansowanych technologii oferowała jej stanowisko Głównego Technologa. Kłopoty zaczęły się już w Niemczech…

T-Mobile w ostatnim zdaniu, a DTAC w całej reklamie! – 2 odsłona

czwartek 31/10/2013

Czy jest sens reklamować własną markę jednocześnie zachęcając do... nie korzystania z jej usług? Tak właśnie postąpił T-Mobile, choć jakże delikatnie i ponownie dopiero w ostatnim zdaniu swojej najnowszej reklamy: http://www.youtube.com/watch?v=vhI78mYEcG8 Po serii zgrabnych ujęć prezentujących różne sposoby korzystania z usług sieci, w 47 sekundzie, gdy pokazywana jest uśmiechnięta para (kobieta w ciąży i przytulający…