PEPSI w Okulskiego, a LWOWIACY w Putina
Nie ma nic piękniejszego, jak nabicie w butelkę własnego krytyka czy zdeklarowanego oponenta przy użyciu jego własnej broni. Majstersztyk i aikido (aikido: sztuka walki, polegająca m.in. na wykorzystaniu siły i energii przeciwnika) w czystej postaci. Tymczasem jakże wielu marketerów, reklamodawców i reklamotwórców buduje strategię wyróżnienia swoich marek w sposób obraźliwy, prymitywny, bądź głupi. Doprawdy denerwująco…
PUTIN daje lekcje jak słuchać ze zrozumieniem? Owszem.
Politycy to też marki. Podobnie jak i one, tworzą swoim interesariuszom (społeczeństwu własnemu i obcemu) określone doświadczenia. Także konkurują ze sobą w przeróżnych punktach styku ze swoimi klientami (w demokracjach: wyborcami). Jednym z istotnych punktów styku są konferencje prasowe, podczas których politycy mają okazję do zakomunikowania obietnic swoich marek. I oto właśnie oczy świata skierowały…
Samochody VOLVO jako samobieżne skrzynki pocztowe?
Powszechnie znane są przeróżne innowacyjne sposoby wykorzystania pojazdów kołowych. Michał Drzymała kupił wóz cyrkowy, by obejść pruskie prawo obligujące do uzyskania zgody władz na postawienie domu. Bruce Willis w "Szklanej pułapce 4" strącił przy użyciu swojego samochodu helikopter. Należące zaś od czterech lat do chińczyków (Zhejiang Geely Holding Group Company Limited) Volvo, systematycznie realizuje swój plan…
„Wilk z Wall Str.” – parodia, a nie skuteczna sprzedaż!
Martin Scorsese zrobił film, który przez trzy godziny nie dłuży się ani o minutę. Reżyserski majstersztyk! DiCaprio genialnie odtworzył postać Belforta! Cukier puder rozsypany na zgrabnej (choć pewnie zdublowanej) pupie Margot Robie i przygotowany do wciągnięcia nosem, doskonale odtworzył tony narkotyków niemal sypiących się z ekranu. Rzesze często roznegliżowanych, drugo- i trzecioplanowych aktorów wzmacniały główny (z pozoru) przekaz filmu…
GUS i Eurostat: dane wskazują na koniec kryzysu!
Czyż nie inaczej należy interpretować dane o wzroście sprzedaży detalicznej, który zgodnie dostrzegają i GUS, i Eurostat? Wg GUS, sprzedaż detaliczna w grudniu wzrosła o 5,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r., a mdm wzrosła o 17,3%. Tymczasem wg Eurostat, sprzedaż detaliczna w Polsce w grudniu 2013 r. wzrosła o 6,7%. rdr, po wzroście o…
Mumio w Play: podskok, przysiad, przeproś klienta!
Bardzo cenię marki, które potrafią robić sobie jaja z samych siebie. Niestety wielu zaklinaczy marketingowych węży, poszukiwaczy zaginionej arki z insightami i innych magów marketingu wpada na zaskakujące wręcz pomysły typu: aby stworzyć wartość dla klientów, zróbmy z nich debili, przestraszmy ich, albo wyśmiejmy (przeczytaj np. Czytelniku opisaną przeze mnie historię Sophii we wpisie dotyczącym prank…
Auchan / Real – jak uniknąć „przekleństwa zwycięzcy”?
Jedną ze strategii rozwoju przedsiębiorstw, gdy nie ma już możliwości organicznego wzrostu, są przejęcia. Tymczasem powszechnie wiadomo, że M&A w większości przypadków (wg różnych statystyk od 60% do 80%) kończy się niepowodzeniem. 21 stycznia UOKiK wydał wreszcie, po zdumiewająco długim, niemalże rocznym okresie analiz, zgodę na przejęcie niemieckiego Reala przez francuski Auchan. Zastanówmy się na…
„Jak zapewnić LOJALNOŚĆ” (cz.3/3) – Realizacja i efekty
Przedstawiam ostatnią już część opowieści o tym, jak budować LOJALNOŚĆ KLIENTÓW, poprzez LOJALNOŚĆ MARKI wobec swoich klientów, nie wydając przy tym ani grosza na programy lojalnościowe i reklamy, ani też nie obniżając ceny. Opisane sytuacje i zdarzenia, jakkolwiek mogą się wydawać wyidealizowane, faktycznie miały miejsce. Zmienione zostały tylko imiona i niektóre nie mające znaczenia detale.
W poprzedniej części…
„Jak zapewnić LOJALNOŚĆ” (cz.2/3) – Projektowanie zmian
Oto druga część opowieści o tym, jak konkretna, działająca w Polsce firma skutecznie poradziła sobie z utrzymaniem najważniejszych dla siebie klientów. W poprzednim odcinku grupa menedżerów ustaliła, że wobec groźby wejścia silnej konkurencji, niezbędne jest podjęcie działań w celu pozyskania lojalności kluczowych klientów. Uznano, że należy rozpocząć od przeprowadzenia badań klientów, które pozwolą odkryć, jakie…
„Jak zapewnić LOJALNOŚĆ” (cz.1/3) – Zebranie
Firmy wydają miliony na programy mające przynieść LOJALNOŚĆ klientów. Niestety, często w efekcie tracą marżę, wcale nie wyróżniają się na rynku, a klienci dalej odchodzą. Decydenci zapominają, że aby zdobyć serca i umysły klientów, a przez to ich portfele, należy samemu być LOJALNYM wobec składanych im obietnic. A przy okazji wiedzieć, co obiecać…
Oto zbeletryzowana…