Moje ostatnie wpisy

 

PEPSI w Okulskiego, a LWOWIACY w Putina

czwartek 13/03/2014
0

Nie ma nic piękniejszego, jak nabicie w butelkę własnego krytyka czy zdeklarowanego oponenta przy użyciu jego własnej broni. Majstersztyk i aikido (aikido: sztuka walki, polegająca m.in. na wykorzystaniu siły i energii przeciwnika) w czystej postaci. Tymczasem jakże wielu marketerów, reklamodawców i reklamotwórców buduje strategię wyróżnienia swoich marek w sposób obraźliwy, prymitywny, bądź głupi. Doprawdy denerwująco…

PUTIN daje lekcje jak słuchać ze zrozumieniem? Owszem.

wtorek 04/03/2014
0

Politycy to też marki. Podobnie jak i one, tworzą swoim interesariuszom (społeczeństwu własnemu i obcemu) określone doświadczenia. Także konkurują ze sobą w przeróżnych punktach styku ze swoimi klientami (w demokracjach: wyborcami). Jednym z istotnych punktów styku są konferencje prasowe, podczas których politycy mają okazję do zakomunikowania obietnic swoich marek. I oto właśnie oczy świata skierowały…

Samochody VOLVO jako samobieżne skrzynki pocztowe?

wtorek 25/02/2014
5

Powszechnie znane są przeróżne innowacyjne sposoby wykorzystania pojazdów kołowych. Michał Drzymała kupił wóz cyrkowy, by obejść pruskie prawo obligujące do uzyskania zgody władz na postawienie domu. Bruce Willis w "Szklanej pułapce 4" strącił przy użyciu swojego samochodu helikopter. Należące zaś od czterech lat do chińczyków (Zhejiang Geely Holding Group Company Limited) Volvo, systematycznie realizuje swój plan…

„Wilk z Wall Str.” – parodia, a nie skuteczna sprzedaż!

piątek 14/02/2014
2

Martin Scorsese zrobił film, który przez trzy godziny nie dłuży się ani o minutę. Reżyserski majstersztyk! DiCaprio genialnie odtworzył postać Belforta! Cukier puder rozsypany na zgrabnej (choć pewnie zdublowanej) pupie Margot Robie i przygotowany do wciągnięcia nosem, doskonale odtworzył tony narkotyków niemal sypiących się z ekranu. Rzesze często roznegliżowanych, drugo- i trzecioplanowych aktorów wzmacniały główny (z pozoru) przekaz filmu…

GUS i Eurostat: dane wskazują na koniec kryzysu!

piątek 07/02/2014
3

Czyż nie inaczej należy interpretować dane o wzroście sprzedaży detalicznej, który zgodnie dostrzegają i GUS, i Eurostat? Wg GUS, sprzedaż detaliczna w grudniu wzrosła o 5,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r., a mdm wzrosła o 17,3%. Tymczasem wg Eurostat, sprzedaż detaliczna w Polsce w grudniu 2013 r. wzrosła o 6,7%. rdr, po wzroście o…

Mumio w Play: podskok, przysiad, przeproś klienta!

czwartek 30/01/2014
3

Bardzo cenię marki, które potrafią robić sobie jaja z samych siebie. Niestety wielu zaklinaczy marketingowych węży, poszukiwaczy zaginionej arki z insightami i innych magów marketingu wpada na zaskakujące wręcz pomysły typu: aby stworzyć wartość dla klientów, zróbmy z nich debili, przestraszmy ich, albo wyśmiejmy (przeczytaj np. Czytelniku opisaną przeze mnie historię Sophii we wpisie dotyczącym prank…

Auchan / Real – jak uniknąć „przekleństwa zwycięzcy”?

piątek 24/01/2014
10

Jedną ze strategii rozwoju przedsiębiorstw, gdy nie ma już możliwości organicznego wzrostu, są przejęcia. Tymczasem powszechnie wiadomo, że M&A w większości przypadków (wg różnych statystyk od 60% do 80%) kończy się niepowodzeniem. 21 stycznia UOKiK wydał wreszcie, po zdumiewająco długim, niemalże rocznym okresie analiz, zgodę na przejęcie niemieckiego Reala przez francuski Auchan. Zastanówmy się na…

„Jak zapewnić LOJALNOŚĆ” (cz.3/3) – Realizacja i efekty

piątek 17/01/2014
0

Przedstawiam ostatnią już część opowieści o tym, jak budować LOJALNOŚĆ KLIENTÓW, poprzez LOJALNOŚĆ MARKI wobec swoich klientów, nie wydając przy tym ani grosza na programy lojalnościowe i reklamy, ani też nie obniżając ceny. Opisane sytuacje i zdarzenia, jakkolwiek mogą się wydawać wyidealizowane, faktycznie miały miejsce. Zmienione zostały tylko imiona i niektóre nie mające znaczenia detale. W poprzedniej części…

„Jak zapewnić LOJALNOŚĆ” (cz.2/3) – Projektowanie zmian

niedziela 12/01/2014
0

Oto druga część opowieści o tym, jak konkretna, działająca w Polsce firma skutecznie poradziła sobie z utrzymaniem najważniejszych dla siebie klientów. W poprzednim odcinku grupa menedżerów ustaliła, że wobec groźby wejścia silnej konkurencji, niezbędne jest podjęcie działań w celu pozyskania lojalności kluczowych klientów. Uznano, że należy rozpocząć od przeprowadzenia badań klientów, które pozwolą odkryć, jakie…

„Jak zapewnić LOJALNOŚĆ” (cz.1/3) – Zebranie

środa 08/01/2014
0

Firmy wydają miliony na programy mające przynieść LOJALNOŚĆ klientów. Niestety, często w efekcie tracą marżę, wcale nie wyróżniają się na rynku, a klienci dalej odchodzą. Decydenci zapominają, że aby zdobyć serca i umysły klientów, a przez to ich portfele, należy samemu być LOJALNYM wobec składanych im obietnic. A przy okazji wiedzieć, co obiecać… Oto zbeletryzowana…