Moje ostatnie wpisy

 

BGŻ Optima – czy naprawdę mnie pokochała, czy to tylko obiecanki-cacanki?

poniedziałek 08/09/2014
3

Jadę samochodem, słucham radia piąte przez osiemnaste i słyszę głos reklamy "Optymianie z internetu, ale w radiu..." mówią do mnie "...ty słuchaj jak się kocha…”; nie powiem, słuch mi się wyostrzył: „czasem się kochasz szybko, ale krótko, potem klik i nie kocha...". Co jest? Przesłyszałem się? Ktoś do reszty zwariował? Z niedowierzaniem słucham dalej: "...a BGŻ Optima…

Genialny design Whirlpool! Ale czy genialne Customer Experience?

poniedziałek 14/07/2014
6

Jaka będzie przyszłość CX*? Jen Cohen Crompton, CEO filadelfijskiej firmy Something Creative (przyznam, trochę dziwna nazwa, jak na firmę) pisze w maju, że jednym z najważniejszych trendów w obszarze doświadczeń klientów jest to, że wszystko będzie dokładnie takie, jak chcą klienci. Dziwne? A może dla niektórych nawet straszne! Whirlpool Corp, która właśnie ogłosiła zakup za…

IKEA na początek wakacji – posłuchaj reklam i pośmiej się do łez!

poniedziałek 30/06/2014
10

Dziękujemy Ci IKEO! W ostatni weekend mieliśmy w domu spotkanie rodzinne. Koniec roku szkolnego, dzieciaki osiągnęły niezłe wyniki i zaraz "wyjeżdżają na wakacje wszyscy nasi podopieczni", więc jest okazja poimprezować. Zebrało się nas ze dwadzieścia osób. Jednym z gwoździ programu był zbiorowy śmiech do łez. Cóż nam stworzyło okazję? Ktoś puścił znalezione w necie śpiewające…

Osiem sekund – największy błąd współczesnych marketerów

niedziela 01/06/2014
0

Dlaczego 8 sekund? Wg badań National Centre for Biotechnology Information*, ostatnie 10 lat przyniosło istotną zmianę. Już nie 12 sekund, lecz tylko 8 człowiek jest w stanie skupić swoją uwagę na jednym komunikacie. Trochę się uśmiałem po tej informacji, bo pamiętam, że jeszcze w II połowie lat 90-tych, podczas prowadzonych przez siebie szkoleń dla handlowców…

DULUX czy DHL – która kampania marketingowa tworzy większą wartość?

sobota 10/05/2014
0

Nieraz już powoływałem się na badania wskazujące, że oczom przeciętnego mieszkańca miasta każdego dnia ukazuje się przynajmniej 6000 komunikatów marketingowych (Gartner Group połowa ub. dekady). Jeśli badania te przeprowadzić w Polsce, to patrząc na upstrzoną ogłoszeniami i reklamami całą dosłownie przestrzeń publiczną, łącznie z tą medialną i wirtualną, wyniki byłyby jeszcze bardziej zdumiewające. Jak wyróżnić się…

Pret a Manger, czyli który kraj UE przoduje w zarządzaniu doświadczeniem klientów?

środa 30/04/2014
10

Spotkałem się ostatnio z moim dobrym znajomym Etanem, którego mogę śmiało określić, jako wielokulturowego. W trakcie rozmowy zaczęliśmy w którymś momencie dyskutować o tym, który kraj Unii Europejskiej wyróżnia się, jeśli chodzi o zarządzanie doświadczeniami klientów. Szwajcaria? Nie, przecież nie należy do Unii… Kraje Skandynawskie? Nie, tam jest bardzo poprawne podejście do klientów, ale jakieś…

Hotel Soleil Boutique w Sopocie: CEM w najlepszym wydaniu!

piątek 18/04/2014
115

Podczas ostatniego weekendu miałem przyjemność przebywać w Sopocie, gdzie zetknąłem się z 3 hotelami: Miramar (w Kamiennym Potoku), Rezydent (tuż przy Dworcu) i Soleil Boutique (100 m na południe od Monciaka). Tylko jeden z nich polecam i tylko do jednego z nich na pewno wrócę! Po tytule wpisu domyślasz się, Czytelniku, do którego… Zanim jednak…

Projektowanie ścieżki klienta, czyli jak Cafissimo trafiło do biura!

sobota 05/04/2014
1

Oto konkretna, rzeczywista i prawdziwa ścieżka klienta w podróży z Tchibowym Cafissimo z perspektywy tegoż klienta doświadczeń: Piotr wnosi do biura ekspres Cafissimo i oświadcza, że od dziś pijemy takąż właśnie kawę! Wow! W biurze euforia! Rozpakowujemy, podłączamy, ładujemy kapsułki, lejemy wodę, czekamy i …jest! Pyszna kawa! I następna! I kolejna! Ekscytujemy się wyborem smaków, mocy,…

Cafissimo wróciło na miejsce! Doświadczenia z ostatniego punktu styku…

sobota 29/03/2014
2

Jest! Nareszcie! Piszę ten tekst przy świeżutkiej, pysznej kawie po powrocie ekspresu z serwisu! Jej aromat unosi się przyjemnie w biurze (tak wiem, dziś sobota; mam jednak kilka pilnych tematów...). Za oknem piękna pogoda. Szykuje się udany weekend! Wszystko to nastraja bardzo optymistycznie. Nie są to jednak przyczyny, dla których piszę niniejsze słowa. Przyczyną jest…

Biedronka, Deichmann, Skisso – 3 historie na Dzień Konsumenta

wtorek 18/03/2014
13

Aż 59% Polaków kupiło przynajmniej dwie rzeczy w ostatnich trzech miesiącach dlatego, że ktoś im je polecił. Liczba ta wynika z przeprowadzonych w połowie marca b.r. przez PBS, na zlecenie Obserwatorium Zarządzania, badań na reprezentatywnej grupie 1000 osób. Z badań tych wynika również m.in., że: - 17% osób w ciągu minionych trzech miesięcy odradzało komuś produkt, firmę…