Tradycyjny Coaching nie działa (w sprzedaży)!
Miałem dziś ogromną przyjemność spotkać się z przebywającym z wizytą w Polsce Jasonem Jordanem, współautorem cieszącej się coraz większą popularnością metodyki "Cracking the Sales Management Code". Jej twórcy twierdzą, że pozwala ona osiągnąć skokowy wręcz wzrost sprzedaży. Muszę przyznać, że to co usłyszałem nie było pozbawione logiki.
http://www.youtube.com/watch?v=1tB3c80MhHI
Pamiętam jak w którejś z firm, chcąc wesprzeć…
„Nie chciałbym być Polakiem, Polakiem być – to wstyd”
Te właśnie pierwsze dwie linijki wiersza Jacka Kaczmarskiego, napisane 30 lat temu, w początkach stanu wojennego w PRL-u, przyszły mi do głowy, gdy właśnie dziś, w wigilię Święta Niepodległości przeczytałem, że tylko 28% polskich firm chwali się polskością swoich eksportowanych produktów a jeszcze mniej, bo 13% z polskości produktów czyni podporę swojej kampanii promocyjnej. Dane pochodzą…
UPC – Maxi Sexi
Z zaciekawieniem obejrzałem dziś reklamę UPC - Maxi Sexi. Kasia Pakosińska, występując w mini, midi, maxi sukienkach, zachęca do zakupienia Maxi sexi pakietu ze 147 kanałami tv. Miałkość, płytkość przekazu, gra na najniższych (choć podobno sprawdzonych) instynktach. Widocznie nie jestem w targecie, jak powiedział Shaun Smith do Dyrektora Deutche Banku, gdy ten spytał: "Jeansy Diesel?…
Ogólny spadek poziomu zaufania – WIELKĄ SZANSĄ?
Zgodnie z ogłoszonym właśnie badaniem poziomu zaufania (25 państw, w tym Polska) Edelman 2012, w dalszym ciągu trwa ogólnoświatowy spadek zaufania do rządów, biznesu i NGO (Non Goverment Organization). Ogólny spadek zaufania z poziomu 56% w 2011 roku obniżył się do 53% w obecnym. W biznesie najniższym zaufaniem "cieszą się" banki i instytucje finansowe (poziom…
Badaczom gratulujemy! Czy aby na pewno?
Oj dzieje się! Zmiany niebywałe na zakończonym właśnie XIII Kongresie Badaczy. Jak podaje biuletyn organizatorów Kongresu:
"W ciągu dwóch dni (i jednego wieczora) wspólnie przeżywaliśmy metamorfozę Grzegorza Badawczego, który w końcu stał się Grzegorzem Pomocnym, myślącym nie tyle o metodologiach, ile o wzroście swoich klientów i precyzyjnie dobranych rekomendacjach, które ów wzrost umożliwiają."
A to nie wszystko jeszcze! Dalej przeczytać…
Zmierzch ekonomii marketingu
Nadchodzi ekonomia przeżyć klientów. Przeczytałem na Wirtualnemedia.pl (tamże więcej na ten temat), że wg badań IAB AdEx., wartość polskiego rynku reklamy online w pierwszym półroczu 2012 wyniosła 1,03 mld zł - o 7% więcej niż w analogicznym okresie ub. roku. Jednocześnie trwa dalszy spadek wydatków (celowo piszę wydatków, a nie inwestycji) ponoszonych na reklamy w mediach.…
Nic się nie kończy prostym TAK lub NIE
Ileż to razy miałem okazję, podczas warsztatów dla top menedżerów przeróżnych firm, słyszeć dyskusję typu: czy mamy iść w stronę niskich cen? Czy jakości produktów? Czy może przeżyć i doświadczeń klientów? I jakkolwiek dyskusje takie są wielce ozdrowieńcze i nawet pożądane (no bo jak firmy chcą w spójny sposób pracować nad osiąganiem stawianych przed nimi…
„CEM współczesnym Kopernikiem!”
Nareszcie dociera do Polski świadomość wpływu przeżyć i doświadczeń klientów na wyniki finansowe i pozycję rynkową przedsiębiorstw! Zagraniczni specjaliści czy to po stronie klienta, czy w doradztwie, od kilkunastu już lat, a konkretnie od ukazania się słynnej już książki „The Experience Economy” Pine’a i Gilmore’a, poszukują sposobów na zwiększenie efektywności biznesowej przedsiębiorstw (swoich, lub klientów),…