A klienci to gdzie? Czyli przyszłość rynku finansowego w Polsce
2 grudnia 2016 roku, THINKTANK zorganizował podsumowującą debatę ekspercką mającą na celu ocenę przeszłości i spojrzenie w przyszłość rynku kapitałowego w Polsce. Z debaty płyną wielce ciekawe wnioski:
1. W czasie całej, 1,5-godzinnej debaty, tylko 3-krotnie padło słowo klient…
2. Wyzwania na rynku kapitałowym, o których była mowa podczas debaty dotyczą wszystkich – wszyscy tkwią…
Lista najlepszych pracodawców wg Forbes i co ma do niej CX-Day?
6 października przypada Światowy Dzień CX (Customer Experience). Eksperci i konsultanci z obszaru CEM (Customer Experience Management) uczestniczyli w licznych, fascynujących fascynujących debatach, webinarach, sympozjach i dyskusjach na całym świecie.
Niestety w Polsce temat ten przeszedł niemal bez echa. Szkoda, bo koncentracja międzynarodowych społeczności wokół CX zdecydowanie rośnie z roku na rok.
Pozwoliłem sobie przeprowadzić…
5 współczesnych pułapek myślenia biznesu i jak ich uniknąć?
10 lat doświadczeń w prowadzeniu badań oczekiwań klientów metodyką CEM pozwala na odkrycie wielce interesujących pułapek myślenia biznesu na temat tego, za co klienci chcą płacić. Skupię się na wnioskach wynikających z badań przeprowadzonych przez Executive-Conversation w roku 2014*. Pozwalają one na sformułowanie istotnych błędów myślowych, które ograniczają rozwój biznesu.
Pułapka I: Klienci chcą wyłącznie…
Żegnaj CoffeeHeaven… Witaj Green Cafe Nero!
Uwielbiałem kawę w CoffeeHeaven. Zwłaszcza Mint Chocolate Frostito. Rocznie wypijałem ich ze sto. Niewątpliwie byłem lojalnym i wartościowym klientem dla CoffeeHeaven (teraz już COSTA Coffee).
Miłośnikiem tej sieci stałem się niemal od początku. Wystrój wnętrza, podejście personelu, ciekawe blendy, karta lojalnościowa (jaka lojalnościowa?!? – przecież lojalności nie można kupić!!! – ale to odrębna historia) na…
KLM, taktyka CLOSE-THE LOOP i noworoczne postanowienia
Co jest esencją produktu linii lotniczych? Bezpieczne przetransportowanie (czasem nawet kilkusetosobowej) grupy osób z miejsca na miejsce (bywa, że na odległość tysięcy kilometrów), przy pomocy aluminiowej rury, poruszającej się na wysokości 10 km, z prędkością bliską 1 000 km/h, czyli ok. 270 m/s.
Zapewne już wielokrotnie doświadczyłeś Czytelniku latania - najprawdopodobniej licznymi liniami. Realizacja podstawowej…
SKANSKA – o firmie, która nie idzie na kompromisy z własnymi WARTOŚCIAMI
W 2000 roku Rosja szeroko otworzyła granice, zapraszając deweloperów z całego świata do realizacji potężnych projektów infrastrukturalnych. Marże jakie wówczas można było uzyskać były gigantyczne; niemożliwe w owym czasie do uzyskania w jakimkolwiek innym miejscu na świecie. Rozpoczęło się Eldorado dla międzynarodowych firm budowlanych. Wśród nich nie zabrakło również szwedzkiej SKANSKA.
Wszyscy oczywiście zdajemy sobie…
Naprawdę piękna podróż LOT-u Dreamlinerem do ROMY
Nawet sztuczne zęby bolą od komunikacyjnego chłamu, jaki nas zewsząd zalewa. Współcześni marketerzy, zupełnie nie przyzwyczajeni do hiper-nadmiaru, w jakim żyjemy, najczęściej zupełnie nie radzą sobie z ekonomią nowej wartości*. Wymyślają pranki, flash moby, lip-duby, gołe-du*y i inne akcje, które czasem są genialne, niemniej najczęściej są nieprzemyślane, nieadekwatne, wręcz odstręczające i tylko szkodzą "promowanym" markom.…
Jakie wnioski płyną dla biznesu z wyboru pierwszego z 7 nowych Cudów Polski?
Szanowny Panie Prezesie zwróć proszę uwagę. Klienci w swoich decyzjach i działaniach znacznie wyprzedzili twoją zdolność tworzenia dla nich wartości! Skąd ta konstatacja? Zacznijmy po kolei. National Geographic Traveler już po raz czwarty zorganizował plebiscyt na 7 nowych Cudów Polski. W konkursie wzięło udział ponad 115 000 osób, co jest rekordową liczbą. Spośród 16 zgłoszonych…
Rozważania o ROI w Customer Experience Management
Wg badań przeprowadzonych w 2013 roku na zlecenie Oracle (1 600 CEO; 18 państw; obie Ameryki, Europa, Azja i Pacyfik):
- 91% badanych top-menedżerów marzy, aby ich firmy były liderami CX (Customer Experience) w swoich branżach
- 37% dopiero zaczyna formalne procesy budujące ich zdolność do zarządzania CX
- 20% uważa inicjatywy w obszarze CX…
Mediq – 10 punktów styku i 5 porad dla każdego usługodawcy
- Tylko niech Pan nie dzwoni do żony po operacji, bo Pan wszystko wyśpiewa. - Usłyszałem te słowa od uśmiechających się do siebie znacząco pielęgniarek, które wywoziły mnie na operację kolana, którą przeszedłem nie tak dawno w Mediq. Dziś chcę podzielić się swoimi obserwacjami z perspektywy pacjenta. Mediq zaś niech potraktuje je jako mój prezent…