BZ WBK – czy to jeszcze bank dla ludzi?


czwartek 25/10/2012
25

Mam konto w BZ WBK. Do pewnego momentu działał mi system przelewów Pay Back. Kiedy przestał i pojawił się komunikat: Błąd – przepraszamy (510/602589), zadzwoniłem pod 1999. Na wstępie usłyszałem, że rozmowa jest nagrywana. I cale szczęście – pomyślałem. Pan, który odebrał sprawdził wszystkie moje parametry – nie pytał tylko o kolor skarpetek, które mam aktualnie założone, a następnie z wielkim przekonaniem powiedział bym sprawdzał WSZYSTKIE przeglądarki – bo któraś powinna zadziałać. Na pewno jednak i tak NA PEWNO mam je źle poustawiane. Na moje pytanie: „Czy w umowie pomiędzy Bankiem a moja firmą jest wskazana przeglądarka ?” Pan odpowiedział, że nie, ale niektóre są rekomendowane. Podziękowałem za rozmowę ponieważ uznałem, że Pan mi nie pomoże. Zadzwoniłem do mojego oddziału – III/O BZ WBK przy ul. Jana Pawła II w Warszawie. Tam usłyszałem bym zabrał komputer (STACJONARNY RÓWNIEŻ) do najbliższego oddziału BZ WBK i tam mi na pewno ktoś pomoże… Na moje:  że BZ WBK jest moim bankiem i chciałbym korzystać z jego usług, a nie chodzić z komputerem do oddziałów i ograniczać mój kontakt do płacenia prowizji, usłyszałem, że Pani ma kolejkę i musi kończyć.

Przejrzałem jeszcze raz starannie strony BZ WBK. Fragment z Regulamin serwisu BZWBK.pl:

Korzystanie ze stron serwisu BZ WBK oraz znajdujących się w domenie „bzwbk.pl” wymaga: posiadania dostępu do urządzenia klasy PC z systemem operacyjnym obsługującym popularne przeglądarki internetowe, włączenia obsługi plików typu cookies oraz javascript. Przy korzystaniu ze stron serwisu www.bzwbk.pl oraz znajdujących się w domenie „bzwbk.pl” zalecane jest posiadanie zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego.

Wszystko mam! I co? Nie mogę zrobić przelewów (chodzi o płatności na Allegro) i w dodatku jestem odsyłany od Annasza do Kajfasza. Czy ja śnię? Tak działają banki w 21 wieku? Czy tak powinien być traktowany człowiek? Czy to w ogóle ma coś wspólnego z profesjonalizmem? Czy BZ WBK to jeszcze bank dla ludzi?

Natomiast jak znam życie za kilkanaście dni zadzwoni kolejna radosna Pani, która przekaże mi informacje o nowym GENIALNYM kredycie, który nie tylko uratuje mi życie, ale również zbawi cały nasz kraj!

Nie do końca nie jest to tekst o muzyce, bowiem chciałem zapłacić na Allegro za zakupione płyty…

Dziękuję za uwagę.

PS

Może Chuck Norris mi pomoże?

 


Komentarze 25 Dodaj komentarz

 
  1. Ja zauważyłem w ogóle tendencję, że firmy w miarę swojego rozwoju, rozrastania się za wszelką cenę chcą ograniczać bezpośrednią rozmowę telefoniczną z konsultantem. Występuje tutaj wręcz odwrotna proporcjonalność. Nie chcę sypać nazwami, ale przykładowo jedna z firm hostingowych nie eksponuje już na swojej „głównej” czatu on-line z konsultantem, a nawet jeśli to robi, to trzeba się przedrzeć przez „milion” podstron sugerujących inne formy kontaktu. To samo jest w przypadku firm telekomunikacyjnych. Spróbujcie się Państwo od reki połączyć obecnie z konsultantem :) Komu uda się to od ręki, temu chwała! Jeszcze kilka lat wstecz nie przypominam sobie takich problemów.

       Odpowiedz
    2
    0
  2. pamiętam jak zamknąłem tam rachunek i po dwóch latach okazało się, że jednak nie był zamknięty (nikt nie był w stanie wyjaśnić dlaczego) i wezwano mnie do zapłaty za prowadzenie konta. Pracowników oddziału i konsultantów nie interesowało, że mam potwierdzenie zamknięcia a przez 2 lata nikt się ze mną nie kontaktował choć prowizja za prowadzenie narastała. Najgorsze w tym wszystkim nie było to że pracownik się pomylił bo to się zdarza, ale że winą i kosztami chcieli obciążyć mnie a konsultanci „wciskali”, że dzwonili do mnie kilka razy w sprawie prowizji… Po przygodzie z tym bankiem pozostała mi jedna myśl: szkoda, że nie umiem kopać z półobrotu jak „Czak Noris” ;-)

       Odpowiedz
    5
    0
  3. jestem również ich niezadowolonym klientem i tylko z lenistwa nie zmieniłam ich jeszcze, ale może się jednak za to zabiorę…!

       Odpowiedz
    1
    0
  4. A ja jestem tym bankiem POZYTYWNIE zaskoczony :) każdy chyba pamięta sprawę z OLT. Właśnie przez BZ WBK płaciłem przelewem za bilet, o OLT nie ma śladu, a kasę oddał mi bank na drodze reklamacji. Tym większe było moje zdziwienie, bo cały proces miał trwać 90 dni, co prawda trwał z dobre 30 dni i zdążyłem już zapomnieć, że cokolwiek z tego będzie, a tu nagle pieniądze wróciły :)

       Odpowiedz
    1
    0
  5. A ja jestem tym bankiem POZYTYWNIE zaskoczony każdy chyba pamięta sprawę z OLT. Właśnie przez BZ WBK płaciłem przelewem za bilet, o OLT nie ma śladu, a kasę oddał mi bank na drodze reklamacji. Tym większe było moje zdziwienie, bo cały proces miał trwać 90 dni, co prawda trwał z dobre 30 dni i zdążyłem już zapomnieć, że cokolwiek z tego będzie, a tu nagle pieniądze wróciły :)

       Odpowiedz
    2
    0
  6. Skąd konsultant ma wiedzieć dlaczego akurat skrypt JS na stronie internetowej banku ma błąd, który uniemożliwia wykonanie przelewu online? Nie może tego wiedzieć, bo on tego systemu teleinformatycznego nie projektował. Po za tym problem techniczny po stronie serwera, to sprawa tylko dla adminów serwisu online. Oczywiście jest ogólny scenariusz rozwiązywania problemów (przeglądarka, aktualizacje, antywirus, cookies, firewall etc.) W tym przypadku ktoś spartaczył kod odpowiadający za… no właśnie… To wiedzą tylko administratorzy strony…

    BTW. Podobny przypadek miałem ostatnio z jedną z firm…

    KIEDY klienta zacznie się traktować poważnie i po ludzku?

    Zapomniałem, że to POLSKA…

       Odpowiedz
    2
    0
  7. banki nauczyły nas stawiać wymagania, niestety nie na wszystkich płaszczyznach dają radę… ps.my ostatnio zamówiliśmy mailing w pkt, tak tak, w pkt (nie pkp :) ) oj dramat!…

       Odpowiedz
    2
    1
  8. Heh, a myślałem ze takie akcje są standardem tylko dla banku reklamowanego przez dwóch sympatycznych satyryków.. Panie Hirku polecam obadać ofertę takiego jednego niemieckiego banku na literke D z niebieskim logo :) Konto mam od ponad 2 lat, i nie zaplacilem za nie do tej pory nawet 10gr, a take wałki jak Pan opisał są u nich nie do pomyślenia.
    pozdrawiam serdecznie

       Odpowiedz
    2
    1
  9. A co szkodzi klientowi trochę samu pogrzebać i sprawdzić ustawienia swoich przeglądarek? Nie cierpię takiego pieprzenia, że „to nie moja wina. Na pewno!” A potem okazuje się, że to klient zawalił bo miał źle ustawioną konfigurację połączenia/sprzętu/systemu/przeglądarki.

       Odpowiedz
    2
    1
  10. Do MIELCAREK. Przed chwila włączyłem komputer po 4 godzinach przerwy w użytkowaniu. Nie zmieniając ustawień dokonałem płatności z rachunku BZ WBK w Pay Back. Uradowany tym, że wszystko działa, postanowiłem zrobić kolejny przelew. I moja radość się skończyła kiedy zobaczyłem komunikat: Błąd – przepraszamy (510/193335). Czy mój komputer w ciągu kilkudziesięciu sekund sam zmienia ustawienia? Sprawą ludzką jest popełniać błędy. Po co jednak obarczać nimi innych i jeszcze robić z nich kretynów?

       Odpowiedz
    0
    0
  11. Panie Hirku, ustawienia programów nie resetują się po każdym restarcie komputera (byłoby to zresztą dość uciążliwe dla użytkowników :) ) – serio niech Pan spróbuje z użyciem innej przeglądarki, ewentualnie odświeżyć stronę wciskając Ctrl-F5

       Odpowiedz
    0
    0
    • To jest pokazanie pewnej patologii, a nie skarżenie się. Doskonale odnajdę się w nowym banku. To są drobne sprawy, które bardzo utrudniają życie. Zadaniem dziennikarza jest informować rzetelnie. Pozdrawiam Pana

         Odpowiedz
      1
      2
  12. Ja jestem zadowolony z Banku Zachodniego WBK. Krajowe przelewy przez internet dochodzą w ciągu 1 dnia. W tym tygodniu zamawiałem klucz licencyjny do programu komputerowego. Przelew do Koloni (Niemcy) dotarł do firmy po dwóch dniach w trybie zwykłym. Jedyny minus to wysoka prowizja banków za granicą naliczana przy poleceniu wypłaty od 50 zł wzwyż.

       Odpowiedz
    0
    0
  13. Szanowny Zespole Banku Zachodniego WBK.
    Co tu wyjaśniać! Miałem stare konto internetowe – Pani z Oddziału, któremu podlegam zmieniła już na „nowszy model”, a poza tym poinformowała mnie, że mam drogie konto i może mi wszystko pozmieniać na tańsze!!!!
    Dostałem też mail od Pana z jednego z oddziałów w Warszawie,który zaproponował mi konto VIP i DARMOWE konto oraz DARMOWE bankomaty w całej Polsce… Jakie wnioski? Smutne dla Państwa czyli Banku Zachodniego WBK.
    Szanowny Zespole Banku Zachodniego WBK.
    Kiedyś byliście bardzo fajnym bankiem. Jednym z najlepszych w Polsce. Jednym z pionierów bankowości elektronicznej….
    Dziś czekam z utęsknieniem na spłatę kredytu i natychmiast zamykam wszystkie konta u Państwa.
    I moja rodzina również.

       Odpowiedz
    1
    4
  14. Hirek,
    Nie masz obowiazku posiadania konta w banku, w którym masz kredyt. Zamknij i splacaj sobie z innego konta w nowym, lepszym banku, polecam Alior i ING

       Odpowiedz
    3
    0
  15. To jest pokazanie pewnej patologii, a nie skarżenie się. Doskonale odnajdę się w nowym banku. To są drobne sprawy, które bardzo utrudniają życie. Zadaniem dziennikarza jest informować rzetelnie. Pozdrawiam Pana

    To nie żadna patologia, jak ktoś nie potrafi posługiwać się komputerem w podstawowym stopniu. A dziennikarzy, którzy robią z igły widły nazywa się „pismakami”.

       Odpowiedz
    4
    0
    • Może mnie Pan nazywać jak się Panu podoba. Bez takich wpisów jak mój pewne patologie, które funkcjonują w takich instytucjach jak BZ WBK nigdy nie ujrzałyby światła dziennego. A z komputerem jakoś sobie radzę :-) Jak widać :-)

         Odpowiedz
      0
      4

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


siedem + = 15

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Moje płyty 2012 roku

poniedziałek 31/12/2012
2

Dzień dobry :-) Jak napisałem w tytule chcę się podzielić z Państwem swoim skromnym podsumowaniem roku 2012 w muzyce. Bez kolejności, bez wielkich recenzji. Po…


Dziennikarstwo społeczne

piątek 07/12/2012
0

Portal Mapa Kultury i trójkowa audycja „Uliczne koneksje” połączyli siły i zorganizowali wspólnie konkurs dla osób, które chcą zostać dziennikarzami radiowymi. Zasady proste: trzeba było…


Mało mówią – dużo robią

czwartek 11/10/2012
0

Kto? Rodzina Waglewskich – to tak generalnie, Synowie – bo o nich dziś mowa – w szczególności. Adaś Ślesik – postać zasłużona w polskiej branży…


Co to jest projekt "Bądź świadomy" i dlaczego to robię

czwartek 27/09/2012
6

We wczorajszym wpisie obiecałem wyjaśnić dlaczego zająłem się „własnością intelektualną” i skąd pomysł na program Bądź świadomy. Projekt edukacyjny „Bądź świadomy” jest  kontynuacją akcji  „Bądź…


Doktor, szeryf i mp3

środa 26/09/2012
2

Wczoraj dowiedziałem się kim jest Pan dr Alek Tarkowski. O Jego istnieniu poinformował mnie - oczywiście na FB - bardzo szanowany przeze mnie Piotr, który napisał:…


Jest Bogiem?

czwartek 20/09/2012
10

Pytań związanych z Magikiem - raperem z Paktofoniki jest wiele. Nie z bohaterem filmu Leszka Dawida "Jesteś Bogiem", ale z MC z Katowic. Przede wszystkim…


Jula

środa 29/08/2012
4

Ostatnio jestem spokojny, to co robię sprawia mi mnóstwo przyjemności, spotykam się z miłymi ludźmi, nie oglądam kanałów informacyjnych, telewizor włączam gdy jest dobry film…


Nagrałem – macie grać!

środa 22/08/2012
9

Kolejny Artysta – ustami swojego managera - „dopomina się” grania swoich piosenek w Trójce. I do tego Artysta – podobno - bardzo chory. Artysta potrzebujący…


Brzytwą po Mistrzu!

czwartek 16/08/2012
3

Tomek Majewski (mistrz olimpijski w pchnięciu kulą) w wywiadzie dla Gazety Wyborczej powiedział coś czego nie powinien powiedzieć. Dostałem w tej sprawie oświadczenie A. P.…


Niech świat się do nich uśmiechnie

czwartek 16/08/2012
6

Pamięć narodowa to dość wyświechtane ostatnio pojęcie. Mocno nadużywane. Tym bardziej szkoda, że ta pamięć kończy się na wojnach, katastrofach i zrywach społecznych. Przecież częścią…