Jak podają wirtualnemedia.pl „ Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że od 1 września do 17 grudnia br. oglądalność Magazynu 24 godziny wyniosła 250 tys. widzów, co dało stacji 1,67 proc. udziału w rynku. Rok temu widzów było o 50 tys. więcej, a udział wynosił 2,03 proc.”
Mówiąc krótko – spadło i to na twarz. A to (prywatne media – nie ma zmiłuj! ) kosztuje …A zatem, Magazyn 24 – out !
Przyczyny zapewne zostały zinwestygowane, ale (prywatne media – nie ma mowy!) pozostaną tajemnicą właścicieli (gorzką tajemnicą, bo spadło, a nie wzrosło).
Ja na temat przyczyn swoje zdanie mam, zapewne niesłuszne, ale skoro wolno, to się nim podzielę:
1.Konkurencja, panie…
Jak widać z poniższej tabelki, wyśmiewanej na lamach branżowych mediów publicznej TVP INFO wzrosło w tym czasie o 100 tys. widzów. Ba, nawet raczkujący Polsat News zanotował 10 tys. wzrost. (wszyscy 4+ Okres AMR SHR %)
1.09 – 17.12.2009
TVN 24 – 24 godziny, godz. 21.00 253 659 1,67%
TVP Info 647 132 4,27%
Polsat News 31 184 0,21%
1.09 – 17.12.2008
TVN 24 – 24 godziny, godz. 21.00 302 561 2,03%
TVP Info 542 225 3,64%
Polsat News 20 265 0,14%
2.Tego nie ma w tabelce, czyli nuda, panie, nuuuuda…
Troszkę przydużo było w tym Magazynie, jakby to grzecznie powiedzieć, dydaktyki.
Ja rozumiem – dwa tygodnie, miesiąc, no – kwartał przed wyborami, ale żeby tak „krugłyje sutki”?! (co po rosyjsku znaczy nie to, co się Państwu zdaje, ale całą dobę, czyli grepsik, który TVN24 ma w herbie).
I do tego dydaktyki w wykonaniu panów Stefanów, Januszów, Sebastianów, którzy mówili do kamery …ciagle to samo. A nic tak nie wygania targetu do konkurencji, jak nuda… bo w ogóle, to programom informacyjnym nie tylko nie spadło, ale wzrosło, i to o 67 tysięcy .
Został tylko core target, ale, niestety, samym corem stacja nie wyżyje…