EMOCJE A LA FRANCE


piątek 20/07/2012
2

Wg sondaży młodzi Francuzi w ogóle nie słyszeli, że ich kraj zamieszany był w eksterminację Żydów w czasie II wojny światowej. Parę dni temu minęło równo 70 lat od masowej łapanki „La Rafle du Vel d’Hiv”, kiedy to francuska policja spędziła na kryty tor kolarski (welodrom) ponad 13 tysięcy Żydów, w tym 4051 dzieci, których potem Niemcy gładko zagazowali w Auschwitz.

Velodrome d’Hiver” (Zimowy Welodrom) znajdował się o rzut beretem od wieży Eiffla – w 1995. ówczesny prezydent Jacques Chirac po raz pierwszy przeprosił w tym miejscu za udział Francji w Holokauście. W niedzielę pojawi się tam socjalistyczny prezydent Francois Hollande – paryska prefektura udostępniła w tych dniach po raz pierwszy archiwa dotyczące łapanki…

Są to pieczołowicie sporządzone przez funkcjonariuszy Vichy listy paryskich Żydów z dokładnymi namiarami – które umożliwiły w dniach 16-17 lipca 1942 roku sprawne wywleczenie tych ludzi z domów i skoncentrowanie ich w potwornych warunkach na welodromie pod wieżą Eiffla. Stamtąd via Drancy – i parę innych obozów – bydlęcymi wagonami wywieziono ich na śmierć.

O tych wydarzeniach komuś …poza młodzieżą francuską… coś już nawet kiedyś mogło obić się o uszy. Warto jednak zwrócić uwagę na jeden z ujawnionych dokumentów policyjnych datowany: 22 lipca 1942. Tego dnia w ramach ogólnoeuropejskiej akcji „Wiosenny Wiatr” rozpoczęła się wywózka do komór gazowych w Treblince 250 tysięcy Żydów z Getta Warszawskiego.

 Francuska notka zaznacza jednak tylko, że „22 lipca ostatni Żyd opuścił Velodrome d’Hiver, gdzie zaraz potem wznowiono wyścigi kolarskie”.

@

OFF-TOPIC: Po wczorajszym antyizraelskim zamachu w Burgas Rzepa napisała(Kościński),  że w 1992 roku …”przed gmachem ambasady izraelskiej w Buenos Aires w wyniku eksplozji rannych zostało ponad 200 osób. Dwa lata później bomba wybuchła w Centrum Żydowskim w stolicy Argentyny. Zginęło sześć osób. Rannych było ponad 300”.

To lekki błąd: W pierwszym wypadku zginęło 29 ludzi, ponad 220 zostało rannych; w drugim – 86 zabitych, ponad 200 rannych. Mam też pytanko do bardziej wytrawnego red. Węglarczyka: co znaczy, że tożsamosć islamskich zamachowców z Burgas „jest sprawą ważną, ale drugorzędną”?:)))

@

Fatum dotyczące zamachów w Buenos Aires prześladuje też GW, gdzie Robert Stefanicki napisał z kolei, że zamach na Centrum Żydowskie miał miejsce „osiem lat” PRZED atakiem na ambasadę izraelska w tym mieście. Najlepszą parodią dziennikarstwa w jego wykonaniu jest jednak stwierdzenie …”W 1982 r. próba zamachu na izraelskiego ambasadora w Londynie posłużyła za pretekst do inwazji na Liban”. To nie wiesz baranie jeden nawet tego, że postrzelony w głowę amb. Szlomo Argow do końca życia przez 21 lat był „rośliną”?

 

 

 


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. @autor. Ogólniak, w którym pracuję uczestniczy w wymianie młodziezy polskiej i francuskiej. Wymianom towarzyszą dyskusje w wąskim gronie nauczycieli(wielu, niestety, „chorych” na poprawność polityczną unika drażliwych tematów)na różne tematy. Muszę przyznać, że niekiedy mają one dośc burzliwy przebieg. Ostatnio poruszyli kwestie polskiego antysemityzmu, udając zupełnie zaskoczonych, gdy wspomnieliśmy o ich udziale w eksterminacji Żydów. Nie wiedzieli też ( udawali?)o karach, jakie groziły Polakom za pomoc udzialaną Źydom. Jest to o tyle szokujące, że wśród tych nauczycieli byli i historycy. Jeśli dodamy do tego „pracę” mediów nad kształtowaniem świadomości młodych to trudno sie dziwić, że nie mają oni bladego pojecia o historii lub otrzymują jej zafałszowany obraz. (salon24)

       Odpowiedz
    0
    0
  2. @Dalia, – To musi być fajne uczucie uczestniczyć w takich „panelach”:).

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


osiem × 2 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

CO SIEDZI W KIMIE.

niedziela 17/09/2017
0

TELAWIW OnLine: Rosjanie określają konflikt z KRLD, jako „piekielny krąg”, choć tak naprawdę nie wiadomo, czy sami wraz z Chińczykami nie manipulują reżimem w Pjongjang,…


TELAWIW OnLine: Netanjahu powiedział na konferencji prasowej w Buenos Aires, że Izrael popiera kurdyjską niepodległość (Kurdexit),

czwartek 14/09/2017
0

niezależnie od tego, że PKK w Turcji jest organizacją terrorystyczną...Szef rządu złożył to oświadczenie w związku z referendum niepodległościowym, które 25 września odbędzie się w…


TELAWIW OnLine: Amerykanie potwierdzają, że jeszcze w maju ostrzegli Hiszpanów przed planowanym na miesiące letnie

piątek 01/09/2017
0

atakiem terrorystycznym IS w Barcelonie - właśnie na popularnej wśród promenadzie Las Ramblas. W zamachu 17 sierpnia zginęło tam 16 osób, a ponad 120 odniosło…


TELAWIW OnLine: Sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres swoją pierwszą oficjalną wizytę w Izraelu zaczął w poniedziałek

poniedziałek 28/08/2017
4

od zwiedzenia Instytutu Jad Waszem. Następnie w rozmowach politycznych w Jerozolimie spotkał się z zarzutem, że jego organizacja nieustannie od dziesięcioleci jest widownią skrajnie antyizraelskich…


TELAWIW OnLine: Niemieckie lewactwo w miarę zbliżania się terminu wyborów (24 września) świruje coraz bardziej,

czwartek 24/08/2017
0

czego niezłym wskaźnikiem jest też wg mnie kompletna szajba na punkcie...Donalda Trumpa. Szczytem bezgranicznej tępoty popisał się tym razem utożsamiany z SPD tygodnik Der Stern,…


TELAWIW OnLine: Ostatnie zamachy islamskie w Hiszpanii wykazały ponownie, że „Stara Europa”

poniedziałek 21/08/2017
0

cierpiąca wciąż na zaprzeszłe kompleksy postkolonialne – ogłupiona dodatkowo pod nawałem narzuconej przez lewactwo wypaczonej politpoprawności - nie jest w stanie zmierzyć się z nowym…


TELAWIW OnLine: UWAGA – przypuszczalnie czwartkowa masakra barcelońska i udaremniony wczoraj przez policję podobny

sobota 19/08/2017
15

zamach samochodowy w Cambrils były rodzajem „Planu B” po tym, jak dżihadystom nie udały się ich pierwotne zamiary. Świadczy o tym gwałtowna eksplozja w nocy…


OSTATNIA CEGŁA.

środa 16/08/2017
2

TELAWIW OnLine: W latach 30. XX wieku Polska sondowała, czy nie dałoby się jakoś wysłać części Żydów na Madagaskar lub do Palestyny. Wariant wyspiarski odpadł…


REJSIK Z DYSKOBOLAMI.

wtorek 15/08/2017
0

TELAWIW OnLine: W trakcie upiornego lata w Izraelu smutę tropików rozpraszają tym razem nie tylko elektryczne rowerki, archeolodzy z mozaikami, arabskie odjeby, Bibi i Trump,…


TELAWIW OnLine: Tak naprawdę świat dowiedział się, że Turcy w czasie pierwszej wojny dokonali ludobójstwa na Ormianach

poniedziałek 14/08/2017
0

od austriacko-żydowskiego pisarza Franza Werfla (kumpla Franza Kafki). W 1932 roku z małżonką Almą (eks-kochanką i muzą malarza Kokoschki) uważaną za ostatnią femme fatale XX…