Tacy są wielokanałowi konsumenci


czwartek 24/10/2013
144

Obecnie na całym świecie z tabletów korzysta setki milionów ludzi. Do tego trzeba dodać użytkowników smartfonów, których należy liczyć już w miliardach. Także w Polsce konsumenci stają się coraz bardziej wielokanałowi. Szacuje się, iż 9 milionów z nas ma smartfona, a posiadaczy tabletów jest ponad 3 miliony. I wcale nie jest tak, iż jedno urządzenie wypiera drugie. Każde ma swoje specyficzne miejsce i znaczenie u konsumenta.

O tym, że świat idzie stronę wielokanałowych działań (i dostarczania takich wrażeń) świadczą chociażby zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej. Pod kątem zachowań konsumenckich jest ona uznawana za jedną z najbardziej zachowawczych. Przecież w dalszym ciągu samochody kupujemy w fizycznym sklepie. Według danych portalu AutoTrader.com, do 2018 roku ponad połowa konsumentów będzie wykorzystywała wiele urządzeń w celu podejmowania swoich decyzji zakupowych. Obecnie dotyczy to co czwartego klienta branży motoryzacyjnej.

Takie zmiany mają miejsce z trzech powodów. Po pierwsze konsumenci mają nadzieję, że dzięki temu poprawi to ich “jakość” procesu zakupu. Po prostu będą mogli zdecydować, kiedy tylko zechcą. Po drugie wielokanałowe możliwości sprawią, iż odbiorca będzie bardziej wyedukowany. Po prostu będzie wiedział więcej na temat danego produktu, który zamierza zakupić. Jego decyzje zakupowe będą więc bardziej racjonalne, przemyślane aniżeli miało to miejsce do tej pory. Po trzecie możliwość i dostęp do wielu kanałów skróci sam proces zakupu.

Dane zebrane przez portal AutoTrader.com pokazują, iż przed firmami stoi nie lada wyzwanie związane ze spełnieniem oczekiwań wielokanałowych odbiorców. Będzie to o tyle trudne, iż tego rodzaju konsumenci nie są jednorodną grupą. Pokazują to międzynarodowe badania “Cross-Screen Engagement” przeprowadzone przez firmę Microsoft. Ich autorzy wyodrębnili cztery główne ścieżki zachowań wielokanałowych odbiorców. Najpopularniejsza jest związana z profilem konsumenta określonego mianem “pochłaniatora treści” (content grazing). Charakteryzuje się on tym, iż korzysta z co najmniej dwóch urządzeń równocześnie, ale bez większego związku ze sobą. Na przykład ogląda telewizję oraz sprawdza skrzynkę emailową Jest to najbardziej spontaniczny przykład wielokanałowego konsumenta. Potwierdzają to przytoczone wcześniej badania AutoTrader.com, w których 75% odbiorców korzystających z wielu urządzeń robiło to w niezaplanowany, spontaniczny sposób.

Drugą kategorią wielokanałowych odbiorców, wyodrębnioną w wyniku badań “Cross-Screen Engagement”, to skrupulatnie przeszukujący (investigative spider-webbing). Poszczególne urządzenia wykorzystują oni w sposób wieloetapowy i zintegrowany. Oglądają film w telewizji, a później szukają (na tablecie lub komputerze PC) inne filmy tego samego reżysera. Każdy z kanałów ma swoją określoną funkcję. Nieco podobnym konsumentem jest ten, który cechuje się wielowarstwową ścieżką zakupową (quantum journey). W jego przypadku proces wielokanałowy jest związany z pewnym zadaniem do wykonania. Na przykład za pomocą smartfona robi zdjęcie upolowanej parze butów i od razu sprawdza opinie na ich temat w sieci. Ostateczną decyzję zakupową dokonuje jednak na swoim laptopie. Czwartym typem wielokanałowego odbiorcy według Microsoftu jest osoba, która jest społecznościowym sieciowcem (social spider-webbing). Cechuje się tym, iż z wynikami określonych działań w jednym kanale komunikuje dzieli się w innym. Na przykład skorzystał on/ona z jakieś usługi w sieci i za pomocą przycisku “share” umieszcza opinię na jej temat na swoim profilu na Facebooku.

Era multichannel marketingu nie jest więc żadnym wydumanym hasłem, odległym trendem lub rozwiązaniem jutra. To już się dzieje. Dlatego też bardzo ważne jest zrozumienie budowania (w sposób skoordynowany) zaangażowania w marketingowych kanałach. O tym jak to jest ważne świadczy to, iż wielokanałowy konsument poświęca na swoich decyzjach zakupowych 3-4 więcej czasu aniżeli “zwykły” konsument. Natomiast z zeszłorocznych badań Gartnera wynika, że ponad 70% odbiorców optuje za zintegrowanym podejściem do działań marketingowych.

Samo badanie “Cross-Screen Engagement” dostarcza parę dodatkowych wskazówek w tym temacie. A mianowicie opisuje konsumenckie atrybuty do poszczególnych urządzeń. I tak dla odbiorców tablety kojarzą się głównie z komfortem, rozrywką oraz treścią. Z kolei smartfony niosą dla konsumentów odznaki mobilności, tym samym dostarcza możliwości komunikowania się z innymi: bez względu na czas i miejsce. Natomiast komputery PC kojarzą się z działaniami, np. podejmowaniem ostatecznych decyzji zakupowych.


Komentarze 144 Dodaj komentarz

 
  1. Pingback: ciprofloxacin hcl

  2. Pingback: best cialis

  3. Pingback: generic viagra

  4. Pingback: buy careprost from canada

  5. Pingback: best time to take viagra 50mg

  6. Pingback: sildenafil 100 mg tablets

  7. Pingback: cialistodo.com

  8. Pingback: kamagra

  9. Pingback: where can i buy cialis

  10. Pingback: cialis dosage

  11. Pingback: generic viagra cost

  12. Pingback: non prescription viagra

  13. Pingback: cheap viagra

  14. Pingback: buy generic viagra

  15. Pingback: viagra replacements

  16. Pingback: generic cialis best price

  17. Pingback: viagra without a prescription

  18. Pingback: cialis user reviews

  19. Pingback: cialis cvs

  20. Pingback: gel viagra

  21. Pingback: generic viagra 50mg

  22. Brand
    despre medicamentul cialis [url=https://cciialiss.com/]no prescription cialis[/url] tadalafil generic cialis

       Odpowiedz
    0
    0
  23. bad effects of cialis [url=http://365sekretov.ru/redirect.php?action=url&goto=cialisle.com]365sekretov.ru[/url] wo ist cialis rezeptfrei 365sekretov.ru does cialis have to be taken every day

       Odpowiedz
    0
    0
  24. Pingback: viagra before after pics

  25. wenn levitra nicht wirkt [url=https://llevitraa.com/]levitra online usa pharmacy[/url] viagra und levitra gleichzeitig einnehmen

       Odpowiedz
    0
    0
  26. Pingback: viagra casero

  27. [url=https://www.cialiset.com/]cialis online[/url] [url=https://www.withoutvisit.com/]viagra generic[/url] [url=https://www.finasteride5.com/]propecia[/url]

       Odpowiedz
    0
    0
  28. Pingback: generic cialis safe

  29. [url=https://www.cialis20walmart.com/]cialis[/url] [url=https://www.viagrage.com/]generic viagra[/url] [url=https://www.proscarhair.com/]alopecia[/url]

       Odpowiedz
    0
    0
  30. Pingback: sublingual viagra side effects

  31. levitra cautions [url=https://llevitraa.com/]levitra buy online cheap[/url] comparison of cialis and levitra

       Odpowiedz
    0
    0
  32. [url=https://www.levitraye.com/]levitra generic[/url] [url=https://www.viagrage.com/]buy viagra[/url] [url=https://www.proscarhair.com/]alopecia[/url]

       Odpowiedz
    0
    0
  33. Pingback: essay writing services recommendations

  34. Pingback: does viagra make you bigger

  35. Pingback: buy viagra online cheap

  36. universal health care united health insurance plans – [url=https://www.wincial.com]generic cialis[/url] xriesw Ljmbg33.

       Odpowiedz
    0
    0
  37. Pingback: viagra otc us

  38. ayhqhx Yvegldo [url=https://www.canadianmedportal.com]canadian pharmacies[/url] signs of std male leading cause of ed

       Odpowiedz
    0
    0
  39. Pingback: viagra light switch

  40. Healthcare continues to be an outstanding, but divisive political topic. Not surprisingly, 41 percent of eligible voters said healthcare was their key put in the mid-term elections in 2018.cheap cialis for sale In 2008, when the ACA became law, barely 46 percent of voters supported apart payer healthcare. That party has grown significantly to 59 percent approval in early 2018.[url=http://my-canadianpharmacyonline.com]cialis without a doctor’s prescription 20mg[/url] While Medicare-for-all legislation is unfit to pass both the Bordello and Senate in its progress manifestation, there is a shift in community notion with a solid the greater part promptly in favor.

       Odpowiedz
    0
    0
  41. Pingback: buy viagra pay with visa

  42. cialis generic effectiveness [url=https://cciialiis.com/]order generic cialis online[/url] cialis professional vs cialis

       Odpowiedz
    0
    0
  43. osry02 Ewzry11 [url=https://canadian2pharmacy.com]canadian pharmacy[/url] paulding county health department why would blood pressure go up after taking blood pressure medicine?

       Odpowiedz
    0
    0
  44. Pingback: buy cialis online united states safely

  45. uowdee Atqb12s [url=https://cialisay.com]cialis online[/url] how to apply for home health services for someone on disability family care practitioner

       Odpowiedz
    0
    0
  46. Pingback: mountain west apothecary viagra

  47. biozzb Udpow09 [url=https://vardenafilz.com]buy levitra online[/url] dehydration and blood pressure professional manual blood pressure cuff

       Odpowiedz
    0
    0
  48. aqu26c Eojdeof [url=https://vardenafilz.com]levitra 20 mg cost walmart[/url] in what year did the us implement mandatory health care std diseases symptoms

       Odpowiedz
    0
    0
  49. cialis epilessia [url=https://cialistf.com/]buy cialis online generic[/url] effets cialis coeur

       Odpowiedz
    0
    0
  50. lasix hyponatremia cirrhosis [url=https://lasixmg500.com/]furosemide lasix for sale[/url] lasix alternative sulfa allergy

       Odpowiedz
    0
    0
  51. amoxicillin 2 times a day for 10 days [url=https://amoxilxl.com/]what is the antibiotic amoxil used for[/url] safe dose of amoxicillin in pregnancy

       Odpowiedz
    0
    0
  52. prednisone 10 mg image [url=https://prednisonetf.com/]prednisone sale online[/url] prednisone wrist pain

       Odpowiedz
    0
    0
  53. amoxicillin 125mg 5ml dose [url=https://amoxilxl.com/]where to buy amoxil online[/url] amoxicillin 0.5

       Odpowiedz
    0
    0
  54. side effects prednisone short term use [url=https://prednisonetf.com/]buying prednisone online uk[/url] prednisone adrenaline

       Odpowiedz
    0
    0
  55. accidentally took 80 mg prednisone [url=https://prednisonetf.com/]buy prednisone 1 mg[/url] can i order prednisone online

       Odpowiedz
    0
    0
  56. taking prednisone for eczema [url=https://prednisonetf.com/]buying prednisone online[/url] prednisone side effects swollen knees

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


cztery × 8 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czy showrooming naprawdę istnieje?

czwartek 16/01/2014
23

Jest coś, co u przedstawicieli handlu detalicznego wywołuje od dłuższego czasu gesią skórkę. Tym czymś jest trend, zachowanie znane pod nazwą “showrooming”. Charakteryzuje się ono tym,…


Taki marketing będzie kluczowy dla e-handlu w 2014 roku

piątek 13/12/2013
44

Bilion dolarów - tyle wyniosła globalna sprzedaż e-handlu w modelu konsumenckim (B2C) w 2012 roku. Szacuje się, iż w tym, mijającym roku ta wartość powiększy…


Przebieg ścieżki zakupowej zależy od branży

wtorek 26/11/2013
16

Często można zetknąć się ze stwierdzeniem, że jakieś narzędzie marketingowe nie sprzedaje. Internet nie sprzedaje, media społecznościowe nie sprzedają. Często jednak błąd jest na samym…


Google Analytics nie jest idealny, jakbyśmy chcieli

poniedziałek 30/09/2013
12

W swoim czerwcowym raporcie eMarketer oszacował, iż w tym roku globalne wydatki na marketing w sieci przekroczą wartość 100 miliardów dolarów. 30% tego tortu będzie…


Dlaczego regulacje przegrywają z rozwojem technologii

czwartek 26/09/2013
19

Od ponad dwóch lat toczy się walka o nowe, globalne standardy w marketingu internetowym. Tracking Protection Working Group - grupa robocza działająca przy World Wide Web…


Jak poprawić znaczenie wydawcy w ścieżce zakupowej

środa 31/07/2013
42

Dużo mówi się o powiązaniach poszczególnych elementów lejka zakupowego z przypisywaniem im znaczeniem w procesie sprzedaży. W przypadku e-commerce najczęściej spotykaną metodą mierzenia skuteczności wielokanałowych…


Rola attribution modelingu w marketingu

środa 10/07/2013
21

Marketing ewoluuje, stając się wielokanałowy - wielowymiarowy. Wpływ na to mają zmieniające się zachowania konsumenckie. Dla przykładu cechą charakterystyczną dla hiszpańskich klientów jest to, iż…


Bez technologii marketing zginie

środa 26/06/2013
43

Globalnemu kryzysowi towarzyszy jeszcze inna odmiana - związana z marketingiem. I wcale nie chodzi tutaj o to, że firmy zmniejszają budżety na działania promocyjno-sprzedażowe. Na…


Twitter i Google, czyli multichannel marketing w praktyce

czwartek 06/06/2013
28

Od dłuższego czasu dominuje opinia, że działania w mediach społecznościowych nie przynoszą wartości sprzedażowych. Mają to potwierdzać takie badania, jak ostatnio przeprowadzone przez analityków z…


5 powodów, dla których warto zainwestować w affiliate marketing

środa 22/05/2013
0

W przyszłym roku minie ćwierć wieku od powstania pierwszych mechanizmów kojarzących firmy - reklamodawców z wydawcami o określonym profilu tematycznym. Jednakże dopiero z nastaniem ery…