RTB w praktyce: case study marki Best Western


wtorek 18/12/2012
1

O programistycznym marketingu, audience marketingu, inteligentnym marketingu od pewnego czasu dużo mówi się oraz dużo się słyszy. Według danych IDC globalna wartość Real Time Bidding (RTB) w obszarze marketingu odsłonowego wyniosła 3 miliardy dolarów 2012 roku. W 2013 roku ta wartość ma powiększyć się o kolejne 2 miliardy dolarów. Według najnowszego dokumentu Rubicon Project “Real Time Trading Marketplace Report” do branż, które najczęściej wykorzystują tego rodzaju mechanizmy e-marketingowe należy sektor hotelarski.

Best Western jest uznawana za jedną z największych sieci hotelowych na świecie. W sumie to trudno powiedzieć, iż jest to typowa sieć, gdyż sami jej twórcy mówią, iż te ponad 4,2 tysiąca hoteli (rozsianych po 100 krajach) tworzy coś w rodzaju franczyzy – globalnego stowarzyszenia. Krajem, w którym znajduje się najwięcej obiektów tej amerykańskiej sieciówki, są Włochy. Tamtejszy oddział Best Western postanowił poszerzyć grono swoich odbiorców – potencjalnych osób korzystających z ich usług. A że 50% rezerwacji odbywało się za pośrednictwem sieci, stąd też postawiono na ten kanał w działaniach promocyjno-sprzedażowych.

Best Western Italy postawił sobie trzy cele:

- podnieść wydajność kampanii, aby tym samym pokazać swoją lepszą skuteczność na tle konkurencji;                                                                                                                         – pozyskanie wysokojakościowego ruchu na swoją stronę;                                                – jak najbardziej efektywnie i wydajnie wykorzystać budżet reklamowy.

Z uwagi na skupienie się na działaniach w obszarze marketingu odsłonowego, postanowiono na najnowszy trend w tej działce – na RTB. W skrócie – polega on na tym, iż sieć wydawców (SSP) sprzedaje pojedyncze, mocno spersonalizowane, jakościowe odsłony sieciom reklamodawców (DSP) w ramach systemu aukcyjnego na dedykowanych platformach (ad exchange).

Best Western Italy postanowiło skorzystać z usług sieci reklamowej Adform. Adform oferuje dwojakiego działania: w systemie odsłonowym (cost-per-mile – CPM) oraz jakościowym (cost-per-click – CPC). Oba modele różnią się stopniem jakości odbiorców oraz czasem realizacji. W przypadku modelu CPM w łamach Adform działa zasada “szybko i dużo”. Jest wykorzystywana do działań wizerunkowych, podnoszących poziom istnienia marki. W kolei drugie rozwiązanie dotyczy bardzo wyspecjalizowanego, złożonego segmentu odbiorców.

W ramach działań Best Western Italy wykorzystano w działaniach RTB miks modelu CPC i CPM. Podczas tej mieszanej kampanii promocyjnej pojawiło się 100 milionów odsłon. Dzięki synergii z działaniami jakościowymi doszło do obniżenia CPC o 60%. Ponadto wszystkie pozostałe efektywnościowe cele kampanii (skuteczność działań oraz jakość klientów) zostały osiągnięte.


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 
  1. Rozumiem przekaz, jak najwięcej jakościowego ruch za jak najniższą cenę. Tak firma jak Pańska powinna przestać istnieć bo daje klientowi fałszywe złudzenie, ze reklamę można mieć za grosze, a w dodatku będzie ona na dobry serwisach. Niemożliwe.

       Odpowiedz
    3
    2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


9 − osiem =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czy showrooming naprawdę istnieje?

czwartek 16/01/2014
1

Jest coś, co u przedstawicieli handlu detalicznego wywołuje od dłuższego czasu gesią skórkę. Tym czymś jest trend, zachowanie znane pod nazwą “showrooming”. Charakteryzuje się ono tym,…


Taki marketing będzie kluczowy dla e-handlu w 2014 roku

piątek 13/12/2013
0

Bilion dolarów - tyle wyniosła globalna sprzedaż e-handlu w modelu konsumenckim (B2C) w 2012 roku. Szacuje się, iż w tym, mijającym roku ta wartość powiększy…


Przebieg ścieżki zakupowej zależy od branży

wtorek 26/11/2013
0

Często można zetknąć się ze stwierdzeniem, że jakieś narzędzie marketingowe nie sprzedaje. Internet nie sprzedaje, media społecznościowe nie sprzedają. Często jednak błąd jest na samym…


Tacy są wielokanałowi konsumenci

czwartek 24/10/2013
0

Obecnie na całym świecie z tabletów korzysta setki milionów ludzi. Do tego trzeba dodać użytkowników smartfonów, których należy liczyć już w miliardach. Także w Polsce…


Google Analytics nie jest idealny, jakbyśmy chcieli

poniedziałek 30/09/2013
1

W swoim czerwcowym raporcie eMarketer oszacował, iż w tym roku globalne wydatki na marketing w sieci przekroczą wartość 100 miliardów dolarów. 30% tego tortu będzie…


Dlaczego regulacje przegrywają z rozwojem technologii

czwartek 26/09/2013
0

Od ponad dwóch lat toczy się walka o nowe, globalne standardy w marketingu internetowym. Tracking Protection Working Group - grupa robocza działająca przy World Wide Web…


Jak poprawić znaczenie wydawcy w ścieżce zakupowej

środa 31/07/2013
0

Dużo mówi się o powiązaniach poszczególnych elementów lejka zakupowego z przypisywaniem im znaczeniem w procesie sprzedaży. W przypadku e-commerce najczęściej spotykaną metodą mierzenia skuteczności wielokanałowych…


Rola attribution modelingu w marketingu

środa 10/07/2013
1

Marketing ewoluuje, stając się wielokanałowy - wielowymiarowy. Wpływ na to mają zmieniające się zachowania konsumenckie. Dla przykładu cechą charakterystyczną dla hiszpańskich klientów jest to, iż…


Bez technologii marketing zginie

środa 26/06/2013
0

Globalnemu kryzysowi towarzyszy jeszcze inna odmiana - związana z marketingiem. I wcale nie chodzi tutaj o to, że firmy zmniejszają budżety na działania promocyjno-sprzedażowe. Na…


Twitter i Google, czyli multichannel marketing w praktyce

czwartek 06/06/2013
1

Od dłuższego czasu dominuje opinia, że działania w mediach społecznościowych nie przynoszą wartości sprzedażowych. Mają to potwierdzać takie badania, jak ostatnio przeprowadzone przez analityków z…