5 powodów, dla których warto zainwestować w affiliate marketing


środa 22/05/2013
0

W przyszłym roku minie ćwierć wieku od powstania pierwszych mechanizmów kojarzących firmy – reklamodawców z wydawcami o określonym profilu tematycznym. Jednakże dopiero z nastaniem ery e-commerce oraz wielości mediów (wortale, blogi) marketing afiliacyjny rozwinął na dobre swoje skrzydła.

Jeszcze 10 lat temu z marketingiem partnerskim kojarzony był głównie Amazon. Obecnie na całym świecie istnieje tysiące programów afiliacyjnych oraz dziesiątki sieci afiliacyjnych. Jednakże nie mówi się o marketingu partnerskim tak często i głośno, jak o social media czy rozwiązaniach mobilnych. Chociaż i on zmienia się pod ich wpływem. Ale ta ewolucja biegnie dalej. Coraz częściej same firmy decydują się na uruchomienie swoich systemów afiliacyjnych rezygnując z pośrednictwa zewnętrznych sieci. W Polsce ten model realizują, jak na razie, głównie banki (mBank, Alior Bank).

Z kolei wraz z upowszechnianiem się smartfonów i tabletów idzie w patrze multimedializacja internetu, co odkrywa nowe możliwości przed marketingiem afiliacyjnym w obszarze wideo. Jest więc szereg powodów, dla których warto zainteresować w te działania promocyjno-sprzedażowe:

1. Popularność

Tak długo jak będą istnieć i rozwijać się media (wortale, blogi, vlogi), tym rozwój marketingu partnerskiego będzie w dalszym ciągu kluczowy. Szacuje się, że tylko w samych USA do 2014 roku wydatki na te rozwiązania mają przekroczyć sumę 4 miliardów dolarów. Według IAB w 2012 roku w Wielkiej Brytanii nakłady na te działania wyniosły ponad 1,2 miliarda dolarów. Reklamodawcy inwestują w te rozwiązanie równie często, co w reklamę wideo czy wykorzystując rich media.

2. Szybka adaptacja do marketingowego krajobrazu

Działania afiliacyjne coraz częściej przybierają wielokanałową postać. Dlatego też wydawcy często łączą działania partnerskie przy wsparciu rozwiązań SEO, social media oraz poczty elektronicznej. A przed nami nadejście ery multimediów (według firmy Cisco, do 2015 roku 90% zawartości sieci będzie w takiej postaci) oraz geolokalizacji (Foursquare).

3. Automatyzacja działań

Jednym z głównych powodów braku inwestowania przez firmy w nowe kanały marketingowe to brak posiadania umiejętności i odpowiednich pracowników. Ale te obawy są bezpodstawne. Po pierwsze jest mnóstwo sieci afiliacyjnych, które lwią część obowiązków biorą na siebie. Po stronie klienta (reklamodawcy) pozostawia się tylko system pomiaru efektywności i kwestie rozliczeń. Po drugie coraz popularniejsze są dwa rozwiązania: white label oraz prywatny program partnerski. W pierwszym przypadku technologia jest dzierżawiona reklamodawcy. Może on na własną ręke budować i zarządzać własnym programem, jak i realizować kampanie z wybranymi – najbardziej efektywnymi wydawcami. Ponadto ma on dostęp do wszystkich statystyk, za pomocą których może budować więź z kluczowymi partnerami oraz zbierać informacje zwrotne z rynku oraz z działań konkurencji. Z kolei w drugim przypadku oprócz technologii reklamodawca otrzymuje wsparcie merytoryczne w postaci account managerów, pomagających realizować marketing afiliacyjny oraz zarządzać własnym programem partnerskim.

4. Niskie ryzyko

Marketing afiliacyjny znany jest także jako marketing efektywnościowy. Polega to na tym, iż nie rozlicza się ani z ilości odsłon (Cost Per Mille), ani też z ilości kliknięć (Cost Per Click). Firma dzięki formule private network może umówić się z wydawcą, iż będzie mu płaciła za konkretny rodzaj konwersji, np. za pozyskanie klienta (Cost Per Aquisition), za konkretną czynność – wypełnienie formularza (Cost Per Action) oraz za sprzedaż, co w przypadku e-commerce jest bardzo dużą zaletą . Nie ma więc mowy o tzw. „przepalaniu” pieniędzy na działania marketingowe.

5. Niskie koszta i wysoka wydajność

Zdarza się, że marki nie angażują się w nowe rozwiązania, bo nie znają, jakim ROI charakteryzują się one. Głównie wynika to z braku znajomości technologii. Z kolei często to towarzyszy przeświadczeniu, iż jeżeli coś jest nieznane, to znaczy, że jest drogie. W przypadku marketingu afiliacyjnego zasady są jasno określone. Zapłata ma miejsce w przypadku z góry określonej sytuacji – efektu. Dzięki czemu skuteczność tych rozwiązań marketingowych jest wysoka. Przykładowo w Wielkiej Brytanii 1 funt wydany na te działania przynosi 11 funtów zysku.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× 6 = czterdzieści osiem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czy showrooming naprawdę istnieje?

czwartek 16/01/2014
1

Jest coś, co u przedstawicieli handlu detalicznego wywołuje od dłuższego czasu gesią skórkę. Tym czymś jest trend, zachowanie znane pod nazwą “showrooming”. Charakteryzuje się ono tym,…


Taki marketing będzie kluczowy dla e-handlu w 2014 roku

piątek 13/12/2013
0

Bilion dolarów - tyle wyniosła globalna sprzedaż e-handlu w modelu konsumenckim (B2C) w 2012 roku. Szacuje się, iż w tym, mijającym roku ta wartość powiększy…


Przebieg ścieżki zakupowej zależy od branży

wtorek 26/11/2013
0

Często można zetknąć się ze stwierdzeniem, że jakieś narzędzie marketingowe nie sprzedaje. Internet nie sprzedaje, media społecznościowe nie sprzedają. Często jednak błąd jest na samym…


Tacy są wielokanałowi konsumenci

czwartek 24/10/2013
0

Obecnie na całym świecie z tabletów korzysta setki milionów ludzi. Do tego trzeba dodać użytkowników smartfonów, których należy liczyć już w miliardach. Także w Polsce…


Google Analytics nie jest idealny, jakbyśmy chcieli

poniedziałek 30/09/2013
1

W swoim czerwcowym raporcie eMarketer oszacował, iż w tym roku globalne wydatki na marketing w sieci przekroczą wartość 100 miliardów dolarów. 30% tego tortu będzie…


Dlaczego regulacje przegrywają z rozwojem technologii

czwartek 26/09/2013
0

Od ponad dwóch lat toczy się walka o nowe, globalne standardy w marketingu internetowym. Tracking Protection Working Group - grupa robocza działająca przy World Wide Web…


Jak poprawić znaczenie wydawcy w ścieżce zakupowej

środa 31/07/2013
0

Dużo mówi się o powiązaniach poszczególnych elementów lejka zakupowego z przypisywaniem im znaczeniem w procesie sprzedaży. W przypadku e-commerce najczęściej spotykaną metodą mierzenia skuteczności wielokanałowych…


Rola attribution modelingu w marketingu

środa 10/07/2013
1

Marketing ewoluuje, stając się wielokanałowy - wielowymiarowy. Wpływ na to mają zmieniające się zachowania konsumenckie. Dla przykładu cechą charakterystyczną dla hiszpańskich klientów jest to, iż…


Bez technologii marketing zginie

środa 26/06/2013
0

Globalnemu kryzysowi towarzyszy jeszcze inna odmiana - związana z marketingiem. I wcale nie chodzi tutaj o to, że firmy zmniejszają budżety na działania promocyjno-sprzedażowe. Na…


Twitter i Google, czyli multichannel marketing w praktyce

czwartek 06/06/2013
1

Od dłuższego czasu dominuje opinia, że działania w mediach społecznościowych nie przynoszą wartości sprzedażowych. Mają to potwierdzać takie badania, jak ostatnio przeprowadzone przez analityków z…