10 najczęstszych błędów w AdWords


środa 21/11/2012
3

Kampanie reklamowe z wykorzystaniem płatnych linków w wyszukiwarce Google’a są skomplikowanym procesem. Z jednej strony z uwagi na szereg wielu zmiennych oraz zależności. Z drugiej zaś z powodu rozwoju systemu AdWords, w ramach którego dosyć często są wprowadzane nowe rozwiązania zwiększających efektywność reklam u tego amerykańskiego giganta.

Dlatego też nieumiejętne korzystanie z jego możliwości może skończyć się fatalnie dla firm. Wystarczą małe, nieroztropne zmiany i automatycznie skuteczność działań leci, mówiąc w przenośni, na łeb na szyję. W gąszczu rozwiązań oraz nieustannej optymalizacji kampanii SEM można wyróżnić zbiór najczęściej spotykanych błędów popełnianych przez reklamujące się podmioty. Warto o nich pamiętać, ponieważ one pozwolą uniknąć efektu słabej efektywności kampanii przy przeznaczeniu sporych środków na aukcje AdWords.

01. Stawianie na zbyt ogólne słowa kluczowe

W przypadku promocji konkretnego produktu lub też usługi (np. „ubezpieczenie na życie”) ożywanie uniwersalnych słów może być nie tylko mało efektowne, ale także bardzo drogie. Z systemem aukcyjnym AdWords jest jak z popytem i podażą: im większe jest zainteresowanie, zapotrzebowanie na coś, tym jego cena nominalna jest wyższa. Dlatego też warto stawiać na słowa-klucze znajdujące się w tzw. długim ogonie. Są niszowe, relatywnie tanie i mają wysoki potencjał efektywności w porównaniu z ogólnymi frazami.

02. Nieskonfigurowanie założeń kampanii

Ustawienie zbyt ogólnych założeń do kampanii może doprowadzić do wyrzucenia pieniędzy w błoto. Reklamujemy karty płatnicze dla studentów w środku roku akademickiego lub też kierujemy je do zbyt szerokiej grupy docelowej. Innym problemem, na który należy zwrócić uwagę, są frazy mogące być wspólne dla kilku branż (np. „wyprawka szkolna” – księgarnie internetowe, serwisy zakupów grupowych).

03. Brak kategoryzacji grup reklamowych

Brak pogrupowania słów kluczowych pod kątem jakościowym lub tematycznym może doprowadzić do szybkiego wyczerpania się budżetu reklamowego. Dlatego też linki sponsorowanie u Google’a to ciągła optymalizacja i sprawdzanie poprawności wykorzystanych fraz.

04. Niska jakość strony docelowej (landing page)

Jednym z najważniejszych elementów działań reklamowych w wyszukiwarce jest przygotowanie miejsca, specjalnej strony internetowej, gdzie potencjalny klient będzie przekierowany po kliknięciu w dany link w wyszukiwarce. Nierzadkim spotykanym błędem u reklamodawców jest brak przygotowywania tego rodzaju strony docelowej (landing page). Zamiast tego kierują oni swoich potencjalnych klientów na swoja stronę internetową z nadzieją, że sam odbiorca znajdzie na niej to, co dana firma promuje w wyszukiwarce. Jest to pierwszy krok do drastycznego obniżenia poziomu konwersji (czyli zależności między zainteresowaniem się reklamą przez danego klienta, a zakupem promowanego towaru/ usługi). Nawet w przypadku istnienia strony docelowej zdarza się tak, iż dana marka nie przygotuje jej dobrze pod kątem estetycznym i funkcjonalnym. Nie jest ona skorelowana z reklamowanym produktem. Nie posiada ona posiadała podstawowych informacji (np. kontaktu z obsługą klienta: email, telefon; rzucający się w oczy formularz). To wszystko wpływa na to, iż landing page nie jest odbierana dobrze przez zainteresowanego. Zasada jest prosta: im klient będzie musiał wykonać mniej kliknięć i mniej nad tym wszystkim myśleć, o co w tym wszystkim chodzi, tym jego zainteresowanie produktem/ usługą będzie po prostu większe.

05. Stawianie na zbyt zawężoną geolokalizację

Dotyczy to nie tylko lokalnego biznesu, ale także takiego działającego na określonym regionie: państwie, kontynencie. Oddział Coca Coli w Niemczech będzie interesowany płatnymi reklamami w wyszukiwarce skierowanymi do odbiorców w tym kraju. Po za tym Google pracuje obecnie nad rozwiązaniem, które w przyszłości ma doprowadzić do tego, że będzie można ustalać zasięg reklamy AdWords w oparciu o … kody pocztowe. To rozwiązanie z pewnością zainteresuje firmy, które tak chętnie informują nas o swoich ofertach w postaci gazetek reklamowych umieszczanych w skrzynkach pocztowych.

06. Niekontrolowanie budżetu przeznaczanego na aukcje

Można w bardzo szybki sposób pozbyć się pieniędzy przeznaczone na działania reklamowe AdWords bez odczucia wyraźnych efektów. Wystarczy nie określić, ile jesteśmy w stanie zapłacić zna jedno kliknięcie w naszą reklamę i sprawa załatwiona. Ponadto warto pamiętać, że wartość słów kluczowych jest dynamiczna – cały czas podlega zmianom.

07. Nieużywanie słów kluczowych w reklamie

Brak powiązania wykupionych słów kluczowych z treścią reklamy wpływa negatywnie na Quality Score, czyli zależność pomiędzy ceną za kliknięcie, a pozycją linku sponsorowanego w wyszukiwarce. W przypadku zawartości reklamy należy pamiętać o trzech zasadach: prosta i jasna treść, atrakcyjne zachęcenie do call-to-action (do sprawdzenia oferty) oraz cena reklamowanego produktu/ usługi.

08. Zbyt obszerna lista słów kluczowych

W przypadku konkretnego produktu (np. „konto bankowe dla studenta”) warto polegać zasadzie „mniej znaczy więcej”. Innymi słowy skupić się na kilku najbardziej wartościowych frazach, a nie próbując wykorzystać wszelkie sformułowania związane z daną ofertą (np. „nie mam nic na koncie”, „jak nie być spłukanym”). Po za tym warto co jakiś czas prowadzić przegląd słów kluczowych pod kątem ich efektywności, pozbywając się najmniej efektywnych. Ostatecznie w AdWords liczy się jakość efektów, a nie ilość podjętych działań.

09. Ignorowanie potencjału negatywnych fraz

Słowa/ frazy negatywne to takie, które bezpośrednio nie są związane z reklamowanym produktem, ale np. branżą, konkurencją której ona dotyczy. I tak w przypadku, gdy jesteśmy przedstawicielami Plus GSM, to promujemy swoje oferty używając fraz np. „play mobile”. Warto jednak pamiętać, aby nie korzystać z takich negatywnych słów kluczowych, które nie odzwierciedlają samej reklamy (np. „darmowy”, „tani”).

10. Brak bieżącego przetestowania kampanii

Bez ciągłego sprawdzania oraz poprawiania kampanii, pieniądze zainwestowane w SEM nie będą pieniędzmi do końca efektywnie wydanymi. W SEM każde dodatkowe kliknięcie jest na wagę złota. Należy więc sprawdzać każdy element. Czy czasem treść reklamy w wyszukiwarce jest wystarczająco atrakcyjna i przyciąga uwagę?. Czy na stronie klienta właściwie zainstalowano plugin zliczający ilość klientów chcących skorzystać z jego oferty? Jak długo potencjalny zainteresowany przebywa na landing page? Kto pyta, ten nie błądzi, także w SEMie.


Komentarze 3 Dodaj komentarz

 
  1. incontri gay cesenatico quierorollo estafa gay incontri milano
    bacheca incontri verona gay pasion.com gay sevilla incontri gay bz
    bacheca incontri gay catania milanuncios gay asturias trav gay incontri torino
    ischia gay incontri chueca malaga gay siti gay per incontri
    bakeca incontri modena gay milanuncios empleo cuenca incontri gay bear
    incontri gay fiumicino sexo gratis mallorca incontri gay forlì
    incontri gay a castellanza feliz cumpleaГ±os gay videochat incontri gay
    incontri gay a asti ensobrar desde casa bakeka incontri gay pavia
    bakeca incontri gay lombardia paja telefonica gratis gay a milano incontri

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


dwa − 2 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czy showrooming naprawdę istnieje?

czwartek 16/01/2014
1

Jest coś, co u przedstawicieli handlu detalicznego wywołuje od dłuższego czasu gesią skórkę. Tym czymś jest trend, zachowanie znane pod nazwą “showrooming”. Charakteryzuje się ono tym,…


Taki marketing będzie kluczowy dla e-handlu w 2014 roku

piątek 13/12/2013
0

Bilion dolarów - tyle wyniosła globalna sprzedaż e-handlu w modelu konsumenckim (B2C) w 2012 roku. Szacuje się, iż w tym, mijającym roku ta wartość powiększy…


Przebieg ścieżki zakupowej zależy od branży

wtorek 26/11/2013
0

Często można zetknąć się ze stwierdzeniem, że jakieś narzędzie marketingowe nie sprzedaje. Internet nie sprzedaje, media społecznościowe nie sprzedają. Często jednak błąd jest na samym…


Tacy są wielokanałowi konsumenci

czwartek 24/10/2013
0

Obecnie na całym świecie z tabletów korzysta setki milionów ludzi. Do tego trzeba dodać użytkowników smartfonów, których należy liczyć już w miliardach. Także w Polsce…


Google Analytics nie jest idealny, jakbyśmy chcieli

poniedziałek 30/09/2013
1

W swoim czerwcowym raporcie eMarketer oszacował, iż w tym roku globalne wydatki na marketing w sieci przekroczą wartość 100 miliardów dolarów. 30% tego tortu będzie…


Dlaczego regulacje przegrywają z rozwojem technologii

czwartek 26/09/2013
0

Od ponad dwóch lat toczy się walka o nowe, globalne standardy w marketingu internetowym. Tracking Protection Working Group - grupa robocza działająca przy World Wide Web…


Jak poprawić znaczenie wydawcy w ścieżce zakupowej

środa 31/07/2013
0

Dużo mówi się o powiązaniach poszczególnych elementów lejka zakupowego z przypisywaniem im znaczeniem w procesie sprzedaży. W przypadku e-commerce najczęściej spotykaną metodą mierzenia skuteczności wielokanałowych…


Rola attribution modelingu w marketingu

środa 10/07/2013
1

Marketing ewoluuje, stając się wielokanałowy - wielowymiarowy. Wpływ na to mają zmieniające się zachowania konsumenckie. Dla przykładu cechą charakterystyczną dla hiszpańskich klientów jest to, iż…


Bez technologii marketing zginie

środa 26/06/2013
0

Globalnemu kryzysowi towarzyszy jeszcze inna odmiana - związana z marketingiem. I wcale nie chodzi tutaj o to, że firmy zmniejszają budżety na działania promocyjno-sprzedażowe. Na…


Twitter i Google, czyli multichannel marketing w praktyce

czwartek 06/06/2013
1

Od dłuższego czasu dominuje opinia, że działania w mediach społecznościowych nie przynoszą wartości sprzedażowych. Mają to potwierdzać takie badania, jak ostatnio przeprowadzone przez analityków z…