Moje ostatnie wpisy

 

5 powodów, dla których warto zainwestować w affiliate marketing

środa 22/05/2013
0

W przyszłym roku minie ćwierć wieku od powstania pierwszych mechanizmów kojarzących firmy - reklamodawców z wydawcami o określonym profilu tematycznym. Jednakże dopiero z nastaniem ery e-commerce oraz wielości mediów (wortale, blogi) marketing afiliacyjny rozwinął na dobre swoje skrzydła. Jeszcze 10 lat temu z marketingiem partnerskim kojarzony był głównie Amazon. Obecnie na całym świecie istnieje tysiące…

Ewolucja customer journey

czwartek 09/05/2013
0

Na skuteczność działań marketingowych wpływają nie tylko takie czynniki, jak cele, określona grupa odbiorców, kreacja czy wykorzystane narzędzia. Nie mniej ważne jest również poznanie tego, w jaki sposób poszczególne kanały marketingowe wpływają na jakie zachowania konsumenta. W ostateczności - jak razem tworzą ścieżkę zakupową klienta (customer journey). Nie trudno znaleźć wypowiedzi na temat tego, że…

Jak multichannel marketing staje się coraz ważniejszy

czwartek 11/04/2013
0

Ze względu na zachodzące zależności i oddziaływania kanałów marketingowych, ze sferą mierzenia efektywności jest tak, jak było jeszcze 2-3 lata temu z real-time bidding. Były czymś nowym, były egzotyką. Mało kto wiedział, na czym to tak naprawdę polega. Jednakże ostatnie tygodnie pokazują, iż jego potencjał zostaje nareszcie doceniony przez rynek. Ważnym sygnałem był marcowy raport…

Koncepcje pomiaru multikanałowej konwersji

piątek 29/03/2013
0

Coraz głośniej słychać o tym, iż działania marketingowe w poszczególnych kanałach internetowych (SEM, display, email) nie powinny być przeprowadzane bez zapoznania się relacjami zachodzącymi pomiędzy nimi. Wychodzi się z założenia, iż nie można każdego z nich traktować jako osobną wyspę, a raczej jako konstelację podmiotów w specyficzny sposób powiązanych ze sobą. ...

Wiarygodność pomiaru customer journey zależu od …

czwartek 14/03/2013
0

Customer journey, czyli ścieżka zachowań konsumenta od identyfikacji swoich potrzeb po faktyczny akt zakupu, staje się coraz bardziej kluczowym elementem skuteczności działań e-marketerów. Bo to dzięki niemu można ocenić i zmierzyć to, jaka kombinacja których kanałów reklamowych w sieci spowoduje, iż uzyska się lepszy efekt, korzystniejszą konwersję....

Internet pomaga mierzyć reklamy w TV

środa 27/02/2013
0

Jakiś czas temu pisałem o tym, jak standardy mierzenia efektywności reklam w telewizji mogą przydać się w optymalizacji działań marketingowych w internecie. Okazuje się jednak, że taka zależność może mieć miejsce również w drugą stronę. Rozwiązania zastosowane w sieci mogą posłużyć na rzecz działań w sferze niebieskiego ekranu. Takie rewelacje przyniósł jakiś czas temu serwis MIT Technology…

Istnieje marketing w sieci bez cookie

czwartek 14/02/2013
2

Era potocznie zwanych “ciasteczkami” powoli mija. Świadczy o tym chociażby to, iż uregulowaniem statusu tych niewielkich informacji tekstowych umieszczonych w naszych przeglądarkach internetowych (i służących do zbierania informacji o naszym zachowaniu w sieci) od dłuższego czasu zajmuje się Bruksela. Dużo mówi się, iż znikną one, ponieważ Unia ma w planach nakazanie, aby za każdym razem,…

Nadchodzi marketing intelligence

wtorek 29/01/2013
1

Od dłuższego czasu (pod kątem wzrostu efektywności działań e-marketingowych) powtarza się, niczym mantrę sformułowanie - klucz “big data”. Mówiąc wprost - wykorzystanie szeregu informacji pozostawianych przez odbiorców, potencjalnych klientów w różnych obszarach cyberprzestrzeni do podniesienia jakości działań sprzedażowych przez poszczególne marki i firmy. Jednakże do tej pory to były głównie hasła. Ale rok 2013 może…

Jak telewizja ratuje reklamę odsłonową w internecie

środa 16/01/2013
0

Czy to w rozmowach branżowych czy też biznesowych, coraz częściej dominuje jeden temat. Temat efektywności, skuteczności reklam. Głównie dotyczy to sfery displayowej, bo tak naprawdę to ona spędza sen powiek marketerom. Coraz więcej możliwości i rozwiązań w sieci nie przekłada się na końcowy cel, czyli dostarcie z reklamą do odbiorcy. Szczególnie to jest widoczne w…

Jak Google wspiera złożone kampanie e-marketingowe

czwartek 03/01/2013
0

54% zapytań w wyszukiwarce tego giganta z Mountain View składa się z więcej aniżeli trzech słów. Codziennie 20% pojawiających się zapytań to nowe zapytania. Ponadto, według Google’a, 70% reklam AdWords nie ma dobrze dopasowanych słów kluczowych. Z tych powyższych powodów uruchomił on jakiś czas temu funkcję Dynamic Search Ads (DSA). Skierowana jest ona do rozbudowanych stron…