Czy showrooming naprawdę istnieje?
Jest coś, co u przedstawicieli handlu detalicznego wywołuje od dłuższego czasu gesią skórkę. Tym czymś jest trend, zachowanie znane pod nazwą “showrooming”. Charakteryzuje się ono tym, że konsumenci odwiedzając fizyczne sklepy wykorzystują swoje smartfony do porównania oferty na miejscu z tą dostępną w internecie (np. u konkurencji). Częstym tego efektem jest zakup danego towaru na sieci,…
Taki marketing będzie kluczowy dla e-handlu w 2014 roku
Bilion dolarów - tyle wyniosła globalna sprzedaż e-handlu w modelu konsumenckim (B2C) w 2012 roku. Szacuje się, iż w tym, mijającym roku ta wartość powiększy się o kolejne 300 miliardów dolarów. Prognozy na następne lata są bardzo obiecujące dla e-commerce. E-handel nie jest samotną wyspą. Na jej rozwój oraz wykorzystanie tego modelu przez firmy ma wpływ…
Przebieg ścieżki zakupowej zależy od branży
Często można zetknąć się ze stwierdzeniem, że jakieś narzędzie marketingowe nie sprzedaje. Internet nie sprzedaje, media społecznościowe nie sprzedają. Często jednak błąd jest na samym początku. Jakby zakładało się, że zachowania konsumenckie nie zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat pod kątem dostępu do różnych źródeł informacji. Obecnie przy podejmowaniu decyzji zakupowych nie skupiamy się tylko na…
Tacy są wielokanałowi konsumenci
Obecnie na całym świecie z tabletów korzysta setki milionów ludzi. Do tego trzeba dodać użytkowników smartfonów, których należy liczyć już w miliardach. Także w Polsce konsumenci stają się coraz bardziej wielokanałowi. Szacuje się, iż 9 milionów z nas ma smartfona, a posiadaczy tabletów jest ponad 3 miliony. I wcale nie jest tak, iż jedno urządzenie wypiera…
Google Analytics nie jest idealny, jakbyśmy chcieli
W swoim czerwcowym raporcie eMarketer oszacował, iż w tym roku globalne wydatki na marketing w sieci przekroczą wartość 100 miliardów dolarów. 30% tego tortu będzie należało do Google’a. Co więcej 75% firm będzie podejmowało swoje decyzje w zakresie działań promocyjno-sprzedażowych w internecie w oparciu o ustalenia darmowego narzędzia, jakim jest Google Analytics.
Ten gigant z…
Dlaczego regulacje przegrywają z rozwojem technologii
Od ponad dwóch lat toczy się walka o nowe, globalne standardy w marketingu internetowym. Tracking Protection Working Group - grupa robocza działająca przy World Wide Web Consortium i składająca się z przedstawicieli branży marketingowej, właścicieli przeglądarek internetowych oraz obrońców prywatności w sieci - miała wypracować nowe rozwiązania będące odpowiedzią na najważniejsze wyzwania e-marketingu. A mianowicie chodzi…
Jak poprawić znaczenie wydawcy w ścieżce zakupowej
Dużo mówi się o powiązaniach poszczególnych elementów lejka zakupowego z przypisywaniem im znaczeniem w procesie sprzedaży. W przypadku e-commerce najczęściej spotykaną metodą mierzenia skuteczności wielokanałowych działań marketingowych jest “last-click”. Oznacza to, iż śmietankę ze wszystkich działań spija ostatni touch point - punkt styku odbiorcy z marką. Chociaż nie zawsze jego wkład w proces zakupowy jest…
Rola attribution modelingu w marketingu
Marketing ewoluuje, stając się wielokanałowy - wielowymiarowy. Wpływ na to mają zmieniające się zachowania konsumenckie. Dla przykładu cechą charakterystyczną dla hiszpańskich klientów jest to, iż dokonują oni zakupów za pomocą tabletu posiłkując się opiniami na temat danej usługi, towaru na blogach albo też w e-recenzjach. Z kolei Amerykanie oraz Włosi to wytrawni łowcy okazji i…
Bez technologii marketing zginie
Globalnemu kryzysowi towarzyszy jeszcze inna odmiana - związana z marketingiem. I wcale nie chodzi tutaj o to, że firmy zmniejszają budżety na działania promocyjno-sprzedażowe. Na pewno nie w internecie. Nie rzadko firmy mają problem z tym, w jaki sposób powinny odnaleźć się w obecnej skomplikowanej, wielopoziomowej rzeczywistości marketingu. W realiach, w których branża stoi przed…
Twitter i Google, czyli multichannel marketing w praktyce
Od dłuższego czasu dominuje opinia, że działania w mediach społecznościowych nie przynoszą wartości sprzedażowych. Mają to potwierdzać takie badania, jak ostatnio przeprowadzone przez analityków z firmy doradczej PwC. Według ich wiedzy bardzo nikły odsetek użytkowników mediów społecznościowych w Polsce podejmuje konkretne decyzje zakupowe za pośrednictwem tego rodzaju platform. Chociaż wcale tak naprawdę nie musi być.…