Moje ostatnie wpisy

 

Każdy sobie rzepkę… – wciąż wybieramy rywalizację niż współpracę

wtorek 14/04/2015

Gdyby J. Kaczyński wynalazł koło, Platforma chodziłaby na piechotę, a Jarosław pisałby gęsim piórem, gdyby Tusk wynalazł długopis - trafnie polską zapiekłość opisuje Wojciech Zimiński w wywiadzie opublikowanym w kwietniowym wydaniu "Press". Mam wrażenie, że całkiem podobnie jak w polityce jest w wielu branżach i organizacjach, od MŚP, urzędów, świata akademickiego po organizacje pozarządowe, których…

Rajdy piesze – i nieodpowiedzialność organizatorów…

sobota 03/05/2014

Kilka razy w roku uczestniczę w rajdach pieszych na dystansach 30-60 km, na ogół w terenach górskich; często na trasach, których nie znam. Uczestnictwo w imprezie teoretycznie gwarantuje mi, że na trasie o tej samej porze są inni uczestnicy (przynajmniej w zasięgu wzroku), jakieś punkty kontrolne, ktoś zapewnia oznakowaną trasę i mam okazję dotrzeć tam,…

Silna marka eventów sportowo-rekreacyjnych jest szansą na promocję regionu

sobota 04/05/2013

Jeśli traktujemy rekreację ruchowa jako pasję, mamy zmysł organizatora, umiemy sięgnąć do różnych budżetów (mniej i bardziej lokalnych, przypisanych nawet do odmiennych departamentów w urzędach) i do tego mamy pomysł na CYKLICZNY event - jest szansa na stworzenie własnej rekreacyjnej marki w regionie. Ilość imprez, szczególnie rekreacyjnych (prym wiodą biegowe, nordic walking, w mniejszej mierze…

Po szale dotacji – kto wyciąga wnioski?

sobota 19/01/2013

Temat dotacji unijnych i ich efektów w branżach takich jak rolnictwo był już dawno wałkowany przez wszelkie możliwe media. Przemilczano chyba jednak wiele innych aspektów hura-optymistycznego korzystania z unijnego wsparcia, np. w skali całego kraju na infrastrukturę sportowo-rekreacyjną (wiele sal, hal sportowych czy pływalni świeci pustkami i są ogromne problemy z ich utrzymaniem) czy jeszcze…

15 mln kierowców vis 15 mln alergików

poniedziałek 26/11/2012

czyli dlaczego jeden rynek prężnie się rozwija, a drugi ostro pikuje w dół? Traf chciał, że trzeci rok z rzędu prowadzę projekty dla branży health care, w tym 3 firm z ofertą dla alergików. Obserwuję i analizuję ten specyficzny rynek i niezmiennie nie mogę się nadziwić, czemu polskie realia w zakresie profilaktyki alergii (wszelkich jej…

Czy da się skomercjalizować 11.11?

czwartek 08/11/2012

Dzień Niepodległości nie musi być utożsamiany z ponurymi marszami, podsycaniem nacjonalizmów i najgorszych emocji różnych grup społecznych. Ani wąsami Marszałka, epatowaniem historią jak najbardziej na serio. Poza oczywistymi skojarzeniami (wyobraźmy sobie chmurę tagów związanych z tym polskim dniem – dominują parady wojskowe, kawaleria na koniach, obchody państwowe, politycy, marsze, na dalszych miejscach - wartości jak…

Światowy dzień…. reklamy?

wtorek 23/10/2012

Poza ogłaszanymi przez WHO dniami walki z otyłością, cukrzycą, profilaktyki astmy itp., Dnia Niepełnosprawnych mamy wiele zaskakujących wypełniaczy kalendarium, które - ku mojemu zaskoczeniu - wpisują się skutecznie w coroczne listy "świąt i świąteczek", podpromowywane na tysiącach fanpages, deprecjonując ciekawsze bieżące wydarzenia. 1-dniowy buzz.... Bez wątpienia wiele tych "dni szczególnej pamięci" wymyślono dla zwykłego fanu…

Wizerunek w-fisty – dlaczego warto nad nim pracować

piątek 19/10/2012

Do podzielenia się dziś na dobranoc refleksją o polskich w-f-istach skłoniła mnie dyskusja setek internautów pod dzisiejszym artykułem w Wyborczej "Dziewczyny nie cierpią w-f" (http://wyborcza.pl/1,75248,12698659,_Chcialabym_miec_ciagle_okres___Dziewczyny_nie_cierpia.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Gazeta_Wyborcza), podlinkowanym na kilku popularnych fanpages i gromadzącym bardzo skrajne opinie, bazujące na przeróżnych doświadczeniach z lekcji wychowania fizycznego od lat 80. do dziś. Temat zwolnień i unikania zajęć jak ognia…

Marketingowe dobranocki….

środa 17/10/2012

Obserwuję kilka ciekawych marketingowych blogów, prowadzonych przez osoby, będące fachowcami w tym, o czym piszą... szczególnie cenię tych, którzy umieją szerzej spojrzeć na nasz polski marketingowy rynek, niekoniecznie tylko z perspektywy Warszawy czy największych aglomeracji, gdzie skupione są znane agencje... zdecydowanie nie zamierzam powielać ich pomysłów, ani zajmować się tematami z cyklu "top dnia", o…