Zmielona biedrona, Złote Misie Amber Gold i pech sztangisty na dokładkę.


czwartek 23/08/2012
1

Wakacje. Niby miesiąc ogórkowy a jednak przyniosły kilka reklamowych niespodzianek. Od mocnego zdziwienia poprzez cieniznę smakową, po zachwyt i równocześnie wielką tragedię.

     Zacznę od najnowszych wydarzeń. 21.08.2012 w mediach branżowych pojawiła się następująca informacja: „Producent żelków Haribo rozpoczyna we wrześniu onpackową akcję promocyjną dla konsumentów, … Nagrodami są m.in. sztabki złota i złote zawieszki … Konkursowi będzie towarzyszyć zaplanowana na jesień kampania reklamowa…”. Decyzja marketera jest podejmowana na pewno w niespodziewanej dla niego sytuacji. Sztabki złota i złote zawieszki w erze afery z Amber Gold to wydaje się stąpanie po kruchym lodzie. Ludzie potracili oszczędności (rekordzista 3,5 mln PLN za jednym razem), dali się zwieść iluzji oszusta i gorączce złota. Niemniej jednak Haribo stawia właśnie na takie nagrody! Niestety dzięki Amber Gold mamy społeczny efekt percepcyjny: złoto = oszustwo. Prace nad projektem na pewno rozpoczęły się znacznie wcześniej i kreacja może być także odgórnie skierowana sieciowo z Niemiec, jednak ryzyko powodzenia opisywanej kampanii w takich warunkach społecznych wydaje się ogromne. Ciekawe czy złoto Amber Gold-u przełoży się na sukces kampanii, czy też jej zaszkodzi. Na pewno trzymam kciuki za misie.

            Temat drugi. Na początku miesiąca ze swoją najnowszą kampanią z Okrasą i Pascalem wystartował Lidl. Jak już pisałem, bardzo wysoko oceniam te działania marketingowe i nie ukrywam, iż byłem bardzo ciekaw, jak zareaguje konkurencja. Pierwsza odezwała się Biedronka. Zapewne się nie spodziewała, że konkurencja za pomocą Pascala i Okrasy będzie chciała zrobić z niej kotlety mielone. Najprawdopodobniej słodki odpoczynek po Euro 2012 i duma (lub depresja), że „wszyscy jesteśmy drużyną narodową” doprowadziły do tego, że odpowiedź na działania Lidla to po prostu cienizna. Bilbordy z tanią kiełbasą i surowymi podudziami kurczaka w gronie nie mniej surowych ziemniaków serwowanych na obiad, do tego aplikacja na www, która jak mantrę powtarza „Aż tyle? W Biedronce zapłacisz mniej”. Tak oto dzięki kulinarnym preferencjom Polaków widzimy tworzące się wyraźne różnicowanie obu sieci. Lidl sięga jako dyskont po nieco zamożniejszych ale już oszczędzających, a Biedronka po prostu pozostaje najtańsza i jakość którą niedawno deklarowała, w sumie nie ma tu większego znaczenia. Tanio to tanio.

       No i na koniec wielki reklamowy dramat Acera. Marketera spotkała niestety niezasłużona porażka. Przed olimpiadą zaprosił on do współpracy przy planowanej kampanii ultrabookia Acer Aspire S5 naszego sztangistę Marcina Dołęgę. Nie żadnych piłkarzy patałachów, tylko prawdziwego twardziela. Osobę, która w wyniku ekstremalnych treningów i niewyobrażalnego wysiłku przekracza kolejne ludzkie możliwości. To bardzo atrakcyjna i wciągająca kampania prowadzona na kanale marki Acer na You Tube, oraz wsparta dodatkowymi działaniami offline. Niewątpliwie odwaga marketera i inwestycja w taką osobę i tak mało popularny sport zasługuje na uznanie. W czym tkwi dramat? Dołęga był pewniakiem do podium, a złoty medal miał być potwierdzeniem cech komputerów reprezentowanych przez atrybuty sportowe Marcina i jego sukces: mobilność, moc, ergonomiczność, szybkość  reakcji,  prędkość transferu oraz siła dźwięku … Niestety w rwaniu spalił wszystkie trzy podejścia. Smutne, ale prawdziwe. Szkoda, że nie wyszło Acerowi tak jak kartom Visa z Boltem. Mimo wszystko, Panowie Marketerzy – gratulacje za odwagę i doskonały pomysł kreatywny, szacunek za deklarację dopełnienia kontraktu sponsorskiego po porażce naszego reprezentanta.


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 
  1. Tak k woli poprawności językowej i merytorycznej – IGRZYSKA OLIMPIJSKIE a nie olimpiada. Olimpiada właśnie się zaczęła, igrzyska skończyły.

       Odpowiedz
    2
    2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


cztery − 3 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
681

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
15

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
28

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
20

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
11

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
32

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
25

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
27

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
245

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
11

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…