Za darmo to tylko w „mordę” można dostać …


wtorek 13/09/2011
0

Od dzieciństwa docierają do nas prawdy ludowe mające na celu uświadomienie nam, że nic nie ma za darmo, że tylko nauką i ciężką pracą ludzie się bogacą. No i oczywiście, że za darmo to można tylko w „mordę” dostać. Czy aby na pewno? http://www.youtube.com/watch?v=hEnRIIHWioI&feat ure=relmfu.

Jak pokazuje ten przykład trzeba się nieźle napracować, aby za darmo dostać z „liścia”. Ale do sedna. Czy naprawdę nie ma nic „za darmo”? Czy ten, kto rozdaje za darmo jest biznesowym nieudacznikiem? Czy na „za darmo” da się zarobić?

Każdy chce mieć coraz więcej, coraz lepiej, coraz taniej, a najlepiej za darmo. Taki stan rzeczy, poprzez dążenie do niego większej części populacji ludzkiej, zaczyna materializować się na naszych oczach. Gospodarka cyfrowa, która dokonuje przełomu staje się potężną siłą rynkową. Przełom ten można powoli zacząć uznawać za kolejny kamień milowy rewolucji przemysłowej współczesnego świata.

W Internecie chcemy mieć wszystko za darmo. Informację, muzykę, wiedzę, rozrywkę …  Nowe pokolenia wychowywane na bitach, a nie na atomach drewnianych klocków, nie zauważa różnicy w cenie realnych atomów i wirtualnych bitów. Prawa Moore’a mówiące, że cena jednostki przetwarzającej komputera spada o połowę w ciągu dwóch lat, a koszt przesyłu i przechowywania danych jeszcze szybciej, powodują, że czegokolwiek nie zrobimy w sieci, to za chwilę będzie to o połowę tańsze. Czy z tej perspektywy „za darmo” może stać się nowa walutą współczesnego świata?    

Próbę zgłębienia fenomenu tej najniższej z cen podejmuje Chris Anderson w swojej najnowszej książce „Za Darmo”. Na 200 stronach przedstawia bardzo ciekawe opracowanie bazujące w metodologii oraz mocno osadzone w ekonomii. Wiele bardzo interesujących przykładów, intrygujących tez oraz analiz powoduje, że niejednokrotnie przecierałem oczy ze zdziwienia. I tak bym podsumował jego książkę. Otwiera oczy. Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto choć trochę ma do czynienia ze sprzedażą i nie chce, aby świat zostawił go w tyle.

„Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen” Chris Anderson, wydawnictwo Znak, Kraków 2011. 


Komentarze Dodaj komentarz

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
225

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
1

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
11

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
0

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
3

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
3

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
7

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
6

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
71

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
2

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…